Omul de știință Sugata Mitra se ocupă de una dintre cele mai mari probleme ale educației – cei mai buni profesori și cele mai bune școli nu există acolo unde este cea mai mare nevoie de ele. Într-o serie de experimente desfășurate din New Delhi până în Africa de Sud și Italia, le-a permis copiilor să acceseze Internetul supraveghindu-se reciproc și a observat rezultate care ar putea revoluționa modul în care gândim educația.
Pe scena TED2013, Sugata Mitra își exprimă o dorință cutezătoare, de Premiu TED: Ajutați-mă să proiectez Școala din Norul Informațional, un laborator de învățare din India, unde copiii pot explora și învăța împreună – folosind resursele și îndrumările din norul informațional. Ascultați-l vorbind despre viziunea sa ce inspiră o viziune despre Medii de Învățare Auto-Organizate (MIAO) și aflați mai multe detalii de la tedprize.org.
În discursul său de la LIFT 2007, Sugata Mitra vorbește despre proiectul său „Gaură în Perete”. Copiii mici din proiectul său și-au dat seama singuri cum să utilizeze un PC – și apoi i-au învățat pe alți copii. El întreabă ce altceva pot învața singuri copiii?