Madonna la Bucureşti
Cel mai râvnit concert al anului şi unul dintre cele mai aşteptate spectacole din ultimul deceniu a avut loc pe 26 august 2009 în Parcul Izvor din Bucureşti. Aflată la prima sa vizită în România în cei aproape treizeci de ani de carieră, Madonna a susţinut un show fabulos în faţa a zeci de mii de fani extaziaţi.
Aşteptată cu sufletul la gură de fani, vânată de paparazzi, mereu înconjurată de agenţi de securitate şi ovaţionată timp de două ore, Madonna a susţinut un show ce va intra cu siguranţă în istoria concertelor din România. Cel mai impresionant spectacol din lume la acest moment, „Sticky & Sweet Tour” a transformat pentru prima dată Parcul Izvor într-o locaţie de concert de această anvergură, în lipsa unui stadion care să susţină o producţie de asemenea dimensiuni.
Zecile de mii de fani au aşteptat până după apusul soarelui ca Madonna să urce pe scenă, în timp ce agitaţia pe ritmurile pieselor mixate de Paul Oakenfold a ridicat nori de praf deasupra Parcului Izvor. Madonna şi-a început concertul puţin înainte de ora 22:00, cu un intro video pe ecranele impresionante ale scenei. Artista şi-a salutat publicul cu „Hello, Romania” şi a continuat în aplauzele fanilor cu piese precum „Candy Shop”, „Beat Goes On”, „Human Nature” şi „Vogue”. După ce a smuls iar strigăte de bucurie cu un „How are you feeling, Bucureşti?”, Madonna şi-a continuat show-ul cu remixuri inedite ale celor mai cunoscute hit-uri din carieră: „Music”, „La Isla Bonita”, „Like a Prayer”, „Frozen” şi „Ray of Light”.
Atât pregătirile pentru concert, cât şi detaliile din timpul desfăşurării spectacolului, au împins la maximum eforturile echipei de producţie: „A fost într-adevăr cel mai mare show pus în scenã în România, mă bucur ca am putut face faţă cerinţelor exigente ale unei producţii de acest gen şi că mulţi dintre fanii artistei au plecat acasă fericiţi. Atenţia staff-ului turneului pentru fiecare detaliu a fost şi motivul pentru care probele de sunet au fost prelungite până la ora 18:30, fapt ce a condus evident şi la decalarea orei de acces. Întârzierea momentului deschiderii porţilor a generat un aflux mai mare de public decât cel anticipat iniţial, determinând astfel şi o presiune mărită pe zona de baruri din imediata vecinătate a intrărilor” a declarat Laura Coroianu, CEO Emagic, organizatorul evenimentului. „La dispoziţia publicului a fost pus un număr suficient de grupuri sanitare şi baruri, în conformitate cu normele Uniunii Europene, însă barurile, casele de jetoane şi grupurile sanitare din dreptul celorlalte porţi de acces nu au fost la fel de solicitate ca cele din zona dinspre staţia de metrou Izvor. Deşi s-a comunicat intens că accesul se va face pe toate cele trei porţi, 70% dintre participanţii la concert au ales intarea din dreptul staţiei de metrou Izvor, precum şi utilităţile din această arie”, a adăugat Laura Coroianu. Vremea toridă şi lipsa ploii din ultimele zile a contribuit într-o mare măsură la atmosfera incendiară din timpul concertul Madonnei, chiar dacă a prezentat şi unele dezavantaje – mult praf. „Am luat, într-adevăr, în considerare posibilitatea de a uda solul din perimetrul parcului, acest lucru nu a fost însă posibil din cauza prelungirii pregătirilor până după probele de sunet, irigarea perimetrului putând cauza apariţia noroiului şi evident mari probleme de siguranţă pentru public”, a precizat organizatorul.
Show-ul de la Bucureşti a fost alcătuit din 4 episoade – „Pimp”, „Old School”, „Gypsy” şi „Rave” – pentru fiecare dintre acestea Madonna şi dansatorii ei având diferite ţinute, pe care şi le-au schimbat pe parcursul spectacolului. De asemenea, spectacolul a inclus şi un omagiu adus „regelui muzicii pop”, Michael Jackson, precum şi un apel la toleranţă şi la atitudine împotriva discriminării. Diva muzicii pop s-a aflat pentru prima dată în România, în cadrul unui eveniment Vodafone Best Music, promovat de Live Nation şi organizat de Emagic.