Gamer – Jocul supravieţuirii
Unul dintre puţinii actori cu un succes fulminant atât la publicul feminin, cât şi la cel masculin, Gerard Butler intră în lumea gamerilor din 25 septembrie 2009, odată cu lansarea pe marile ecrane a celui mai şocant action thriller: „Gamer – Jocul supravieţuirii”. Controversatul film cu Gerard Butler, Chris „Ludacris” Bridges, Michael C. Hall, Kyra Sedgwick şi Amber Valletta în rolurile principale, este adus în România de către MediaPro Distribution în format digital, în cinematografele: CinemaPRO, Hollywood Multiplex, Movieplex, The Light Cinema, Starplex, Odeon Cineplex (Cluj, Cinema City (Cluj, Timişoara, Piteşti), Băneasa Drive-In.
Un action-thriller halucinant, „Gamer – Jocul supravieţuirii” vine pe marile ecrane cu un nou concept, pe cât de antrenant, pe atât de şocant, ilustrând o realitate în care jocurile pe calculator şi noile metode de divertisment au evoluat într-un hibrid extrem de periculos. Oamenii folosesc manipularea în masă asupra semenilor prin reţelele de jocuri pe calculator, controlul minţii este deja un instrument la îndemâna tuturor, iar motorul acestui joc sângeros este însuşi creatorul său, miliardarul Ken Castle (Michael C. Hall).
Slayers, cea mai proaspătă creaţie a lui Ken, în care indivizii pot ucide cu sânge rece, permite milioanelor de utilizatori să îşi îndeplinească on-line şi în văzul tuturor cele mai demente fantezii, folosind ca avatare fiinţe umane pe care le forţează să lupte în acest joc până la moarte.
Kable (interpretat de Gerard Butler) este vedeta de necontestat a ultraviolentului joc Slayers. El este controlat de Simon, un tânăr jucător cu tabieturi de rock star, care sfidează toate regulile, reuşind să îl conducă pe Kable către victorie în fiecare înfruntare săptămânală. Despărţit de familie, ţinut captiv şi forţat să lupte împotriva voinţei sale, acest gladiator modern este nevoit să supravieţuiască suficient de mult pentru a putea să învingă jocul, să îşi recapete identitatea şi să salveze omenirea de tehnologia ucigaşă a lui Castle.
Filmul este destul de violent la nivel vizual şi e bine-venită restricţia referitoare la persoanele sub 18 ani. Fără a intra în categoria producţiilor cu valoare estetică, aduce însă în faţa spectatorului de astăzi un posibil scenariu al evoluţiei umanităţii dependente de universul virtual. În cazul în care privitorul cunoaşte şi recunoaşte importanţa din ce în ce mai mare pe care computerul o are în vieţile noastre, întrebările „Până unde se va merge?” şi „Cum va arăta lumea în care virtualul va lua definitiv locul realului?” primesc răspunsuri înspăimântătoare. Pentru că noul imperiu se va clădi pe slăbiciunile umane cele mai josnice, pe instinctele cele mai animalice şi pe dorinţele cele mai abjecte; toate vor fi hrănite şi satisfăcute, astfel că lumea va deveni un haos. Iar căderea va fi definitiva. Sau nu?