1 noiembrie 2019

Dracula – Geneză și influențe

Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 și Editura Vellant pregătesc o nouă traducere a romanului „Dracula” de Bram Stoker. În așteptarea acesteia, lansează o dezbatere privind influența asupra imaginii României a acestui personaj și a mitologiei create în urma lui. Proiectul „Dracula – Geneză și influențe” își propune realizarea unei cercetări (cantitative și calitative) care să răspundă la întrebarea Este plasarea castelului lui Dracula în Transilvania o oportunitate sau un blestem pentru România de azi? Oricine poate participa la sondajul disponibil online.



Teodor Frolu, vicepreședintele Asociației Ivan Patzaichin – Mila 23, spune:

Una dintre preocupările constante ale Asociației noastre este cea legată de identitate locală și de armonizarea tradițiilor și a atributelor unui spațiu pentru a-și consolida profilul. Proiectul nostru oferă o perspectivă mai amplă asupra unui personaj faimos care și-a pus amprenta asupra imaginii României. Prin includerea de informații suplimentare despre locurile din România în care se întâmplă acțiunea și despre procesul de documentare al autorului înainte de a scrie cartea, ne propunem „investigarea” relației noastre, a românilor, cu această lucrare.

Dracula este, neîndoielnic, un simbol puternic asociat României. Mai mult decât atât, este punctul de origine pentru o întreagă mitologie modernă care a dat naștere unei culturi pop de mare anvergură, cu ramificații în numeroase domenii, extrem de prolifică și lucrativă. O parte dintre referințele culturale generate de aceasta sunt catalogate într-un website lansat în contextul acestui proiect.

De asemenea, aici sunt parcurse etapele documentării autorului, informații despre circulația romanului în literatura universală și alte elemente de context care permit o „lectură” mai bogată a unei cărți clasice. Se creează, astfel, premisele unei dezbateri pe tema felului în care reacționăm la mituri și stereotipuri, cum se construiește identitatea unui loc, cum se consolidează reputația, ce înseamnă „branding de țară”, elemente ce pot contribui la promovarea turistică și relația cu bunăstarea economică a spațiilor astfel promovate.

SlabAcceptabilOKBunExcelent 1 voturi
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Acesta este un blog colaborativ, deschis tuturor. Daca doresti sa participi, vezi detalii.

Adresa de e-mail pentru abonare:

Este posibila si abonare prin RSS

Serviciu oferit de FeedBurner

Meta

Fani pe Facebook