9 mai 2016

România la Festivalul de film de la Cannes 2016

Cinematografia românească este reprezentată la Festivalul de film de la Cannes din 11-21 mai 2016. Anul acesta pare să fie cea mai consistentă prezență românească din istoria Cannes-ului.

Standul românesc din „Marché du Film” este organizat de Centrul Național al Cinematografiei împreună cu Ministerul Culturii și are ca scop principal promovarea cinematografiei românești pe plan internațional. Standul furnizează informații la zi despre industria românească de film și pune în legătură cineaști români cu industria internațională de cinema, cu instituții străine, organizații, sau companii de producție și de distribuție. România este totodată promovată ca un partener ce poate furniza servicii de producție prin intermediul studiourilor cinematografice și al echipelor de producție din țară.

Cristian Mungiu („Bacalaureat”) și Cristi Puiu („Sieranevada”) au fost selectați în Competiția oficială, alături de Pedro Almodóvar, Jim Jarmusch, Xavier Dolan sau de frații Dardenne. Filmul „Câini” (Bogdan Mirică) este, de asemenea, selectat în secţiunea Un Certain Regard. „4:15 p.m. sfârşitul lumii” (Cătălin Rotaru şi Gabi Virginia Șarga) face parte din Competiţia oficială de scurtmetraje, iar „Toate fluviile curg în mare” (Alexandru Badea) concurează în secţiunea Cinéfondation.

În cadrul „Marché du Film” sunt proiectate opt filme: „Varză, cartofi și alți demoni” (regia: Șerban Georgescu), „Dublu” (regia: Catrinel Dănăiață), „Aniversarea” (regia: Dan Chișu), „La drum cu tata” (regia: Anca Miruna Lăzărescu), „Dincolo de calea ferată” (regia: Cătălin Mitulescu), „Box” (regia: Florin Șerban), „Lumea e a mea” (regia: Nicolae Constantin Tănase) și „Minte-mă frumos în Centrul Vechi” (regia: Iura Luncașu).

Două coproducții cu România sunt prezente la Cannes anul acesta: în Competiția Oficială, lungmetrajul „Toni Erdmann”, o coproducţie Germania-Austria-România (coproducător român: Ada Solomon), iar în Semaine de la Critique, „Albüm” (Turcia/Franța/România, coproducători români: Oana Iancu și Călin Peter Netzer).

De asemenea, Radu Muntean, regizorul filmelor „Hârtia va fi albastră”, „Marţi, după Crăciun” sau „Boogie”, face parte din Juriul secţiunii Cinéfondation şi de scurtmetraje al Festivalului de Film de la Cannes.

Producătoarea filmului „Ilegitim”, Anamaria Antoci, a fost selectată în programul Producers on the Move (14-17 Mai). Aflat la cea de-a 17-a ediție, programul are drept scop perfecționarea profesională a producătorilor; anul acesta sunt selectați 20 de specialiști din industria cinematografică europeană.

Regizoarea Anca Damian participă la Talents Adami Cannes, un program care are drept scop descoperirea tinerilor actori cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani. Anca Damian a regizat „Carre”, unul dintre cele cinci scurtmetraje care au legătură cu benzile desenate sau cu animațiile, în care joacă tineri actori.

Unul dintre principalele obiective ale Ministerului Culturii și ale Centrului Național al Cinematografiei din România la Cannes, anul acesta, este semnarea unui acord cu Le Centre national du cinéma et de l’image animeé din Franţa, pentru o politică de cooperare strânsă în domeniul filmului. Această nouă convenție prevede o expertiză detaliată acordată de către partea franceză în privința modului de funcționare și organizare a Centrului Național al Cinematografiei, mai ales în relațiile cu instituțiile europene și internaționale, dar și în dezvoltarea de proiecte menite să susțină educația cinematografică și cinefilia și, de asemenea, îmbunătățirea unor aspecte nefuncționale la nivelul sistemului de finanțare și promovare a cinematografiei naționale. Doamna Corina Șuteu, Ministrul Culturii din România, participă la evenimentul dedicat semnării acestui document.

De asemenea, standul românesc de la Cannes își propune să sprijine industria locală de film astfel încât România să fie competitivă în regiune, pentru a atrage producții de film străin. În acest scop se lucrează, la nivelul Ministerului Culturii și al Centrului Național al Cinematografiei din România, la un sistem de tip Tax Incentives ce se vrea a fi funcțional până la finele acestui an. Acesta aduce România alături de alte țări din regiune, precum Ungaria, Cehia etc., ce au un astfel de sistem de atragere a producțiilor de film străin.

SlabAcceptabilOKBunExcelent fără voturi
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Acesta este un blog colaborativ, deschis tuturor. Daca doresti sa participi, vezi detalii.

Adresa de e-mail pentru abonare:

Este posibila si abonare prin RSS

Serviciu oferit de FeedBurner

Meta

Fani pe Facebook