MTV împotriva molestării virtuale
Recent, în cadrul unei conferinţe pentru prevenirea molestării virtuale ţinută la Casa Albă, MTV a anunţat că va produce un film de televiziune pornind de la povestea lui Abraham Biggs, tânărul care şi-a transmis în direct sinuciderea pe site-ul Justin.tv. Filmul face parte din campania „A Thin Line” („Linia invizibilă”), care îndeamnă tinerii americani să tragă o linie imaginară între uz şi abuz de resurse digitale. În plus, compania a anunţat că a format o coaliţie împotriva molestării virtuale.
„Casa Albă aduce astăzi în discuţie agresiunea digitală – suntem mândri să putem prezenta două noi moduri în care ne continuăm eforturile în direcţia opririi unui fenomen cu care aproape toţi tinerii intră în contact,” a declarat Stephen Friedman, Director General al MTV. „Sperăm că prin prezentarea tulburătoarei poveşti a lui Abraham Biggs vom creşte responsabilitatea publicului faţă de abuzul digital. Ca să reuşim in această misiune, am format o coaliţie împreună cu mai multe organisme care luptă pentru apărarea drepturilor omului, ceea ce va face ca mişcarea noastră, „A Thin Line”, să capete o nouă dimensiune, ţinta fiind încetarea discriminării digitale.”
Filmul, care nu are încă un titlu, relatează întâlnirea virtuală întâmplătoare a patru adolescenţi. Deşi nu s-au cunoscut vreodată, ei încep să aibă o influenţă extraordinară unul asupra celuilalt, care culminează într-o noapte într-un mod în care nu şi-ar fi imaginat nimeni. Pelicula, în regia lui Leslie Libman şi produsă de Fern Martin, se inspiră din povestea lui Abraham Biggs, un tânăr de 19 ani care suferea de tulburare bipolară, sfârşind prin a-şi transmite în direct sinuciderea, la care a fost instigat de un grup virtual. Ilustrând cu claritate cum creşterea într-un univers digital complică viaţa şi dragostea, filmul este o chemare la luptă împotriva abuzului virtual, prin înfăţişarea consecinţelor ignorării faptului că de partea cealaltă a ecranului se află o persoană reală. Producţia va fi transmisă pe mai multe posturi MTV din întreaga lume, la o dată ce se va anunţa ulterior.
„Ne bucurăm că MTV arată lumii povestea lui Abraham,” spune Doreen Biggs, mama adolescentului. „Sperăm că tinerii îşi vor da seama ce putere poate avea Internetul şi că acest film îi va determina să ia măsuri împotriva molestării virtuale, ca nici o familie să nu mai treacă prin aşa ceva vreodată.”
Până acum, campania „A Thin Line” a ajuns cunoscută de zeci de milioane de oameni şi a determinat aproape un milion de tineri americani să ajute la stoparea agresiunilor digitale. Coaliţia nou formată va avea la bază principiul conform căruia nimeni nu trebuie agresat pentru ceea ce este în sine, concentrându-se spre dezvoltarea unor noi mijloace care să facă mai clară „linia invizibilă” dintre exprimarea liberă şi exprimarea liberă a urii.
Circa jumătate din utilizatorii între 14 şi 24 de ani au fost, sub o formă sau alta, ţinta unor abuzuri digitale, campania MTV încercând să ofere tinerilor informaţii care pot ajuta la identificarea, contracararea şi combaterea molestării virtuale, cu ajutorul clipurilor publicitare, prin abordarea problemei în cadrul unor emisiuni de mare audienţă ale reţelei, aplicaţii interesante pentru Internet sau telefon mobil şi publicaţii.
Pentru mai multe informaţii despre campania MTV, puteţi accesa www.athinline.org.
Articol realizat de Bogdan Prundeanu (masterand MTTLC)