4 iulie 2011

Larry Crowne

Începând cu data de 8 iulie 2011, puteţi urmări pe marile ecrane producţia „Larry Crowne”, o comedie marca Tom Hanks, care este, în acelaşi timp, regizor şi producător al filmului, coscenarist alături de Nia Vardalos, dar şi protagonist al peliculei; distribuţia îi include şi pe Julia Roberts, Bryan Cranston, Cedric the Entertainer, Taraji P. Henson, Gugu Mbatha-Raw, Wilmer Valderrama, Pam Grier, Rami Malek, George Takei, Grace Gummer, Rita Wilson, Jon Seda.



„Larry Crowne” este un film despre criză şi despre reinventare a sinelui. Sau, cine ştie, poate despre regăsirea sinelui pierdut. E o lecţie agreabilă despre felul în care ne putem continua frumos viaţa, după un moment ce seamănă suspect de bine cu un dezastru. Nu e foarte complicat din punct de vedere al intrigii şi nici nu are mari pretenţii de stârnit probleme de conştiinţă sau de analizat profunzimi abisale. Personajul principal pare foarte puţin credibil (trece prea uşor peste criză, este prea optimist în toate alea şi prea îi ies toate din toate), iar problemele în căsnicie ale profesoarei par lipsite de orice fel de complexitate (nu se simte mai deloc drama unui mariaj eşuat), însă jocul actorilor salvează, într-un fel, situaţia. Nu e un film de colecţie şi în mod sigur nu va avea succes la critica de film, dar îmi face impresia că nici nu doreşte neapărat asta şi, în plus, lasă un gust plăcut după vizionare. Celor care se consideră optimişti şi cred că în viaţă nu trebuie să te iei prea în serios, ori celor pentru care vizionarea unui film este un mod bun de relaxare şi de recăpătare a bunei dispoziţii, „Larry Crowne” o să le placă.

Subiectul

Înainte de a fi demis, amabilul Larry Crowne (interpretat de Tom Hanks) era angajatul model al unui hipermarket pentru care lucrase încă de când părăsise Marina. Cu ipoteca neplătită şi neştiind cu ce să-şi ocupe timpul liber apărut pe neaşteptate, Larry ascultă sfatul bunilor săi prieteni şi vecini, Lamar (Cedric the Entertainer) şi B’Ella (Taraji P. Henson) şi se întoarce la şcoală, ca s-o ia de la început. La colegiul din East Valley, Larry intră într-un pitoresc grup de studenţi, care vin la cursuri cu scuterele, grup din care fac parte şi fermecătoarea Talia (Gugu Mbatha Raw) şi prietenul ei, Dell (Wilmer Valderrama), şi în care Larry pare să nu se potrivească deloc la început. Complet nepregătit pentru tot ce se întâmplă în viaţa lui, Larry face o pasiune pentru profesoara lui de oratorie, Mercedes Tainot (interpretată de Julia Roberts), care şi-a pierdut dragostea pentru propria meserie, ca şi pe cea pentru soţul ei cel ratat, Dean (Bryan Cranston). Datorită unei întâlniri miraculoase, doi oameni obişnuiţi, care au toate motivele să creadă că viaţa lor a ajuns într-un punct mort, vor învăţa o lecţie neaşteptată: când crezi că ai ratat toate lucrurile bune ale vieţii, s-ar putea să descoperi un nou motiv pentru a trăi.

Despre producţie

Pentru Tom Hanks, povestea lui „Larry Crowne” este una la care a lucrat mulţi ani. Imediat după liceu, Hanks a urmat cursurile unui colegiu comunitar, iar acea experienţă a avut un impact enorm. Iată ce spune el: „Se întâmpla la mijlocul anilor ’70 şi existau fluctuaţii notabile. În anul meu, erau studenţi de vârstă mijlocie, studenţi trecuţi de 50 de ani, veterani ai războiului din Vietnam. M-am împrietenit cu aproape toţi colegii mei şi am acumulat o bogată experienţă de viaţă, graţie lor.”

Împreună cu partenerul său de la Playtone, producătorul filmului „Larry Crowne”, Gary Goetzman, Hanks a produs, în ultimul deceniu, filme de succes precum „The Polar Express”, „Charlie Wilson’s War”, „Mamma Mia!” şi „Where the Wild Things Are”, miniserii pentru HBO, premiate cu Emmy, „The Pacific”, „Band of Brothers” şi „John Adams”, precum şi apreciata serie de televiziune „Big Love”, tot pentru HBO. Simultan, Hanks a acceptat roluri în blockbustere precum „The Da Vinci Code”, „Angels & Demons”, „Catch Me If You Can” şi „Toy Story 3”. În tot acest timp, scenaristul/regizorul Hanks a continuat să ia notiţe şi să construiască scene, gândindu-se la ce s-ar putea întâmpla cu un bărbat care o ia de la zero în viaţă, într-un moment în care, pentru mulţi, aşa ceva ar fi de neconceput.

Hanks ne dezvăluie: „Din experienţa mea de la colegiul comunitar s-a născut personajul Larry Crowne. Viaţa lui e complet schimbată în clipa în care este concediat. Îl dau afară, pretextând că nu-l puteau avansa, pentru că nu avea studii superioare. Şi ce face Larry ? La fel ca pe vremea când am terminat eu liceul, slavă Domnului!, există încă aceste colegii comunitare, unde nu ţi se cere nimic altceva decât să vii la şcoală.”

Din 2006, Hanks a dezvoltat scenariul cu Nia Vardalos, cu care mai colaborase o dată, ca producător al filmului ei de debut, marele succes „My Big Fat Greek Wedding”. „Am vrut să lucrez cu Nia, pentru că aveam nevoie de competenţa ei. Există personaje în acest film care trebuie să aibă o voce definită, o evoluţie completă; trebuie să fie autentice. Ea a lucrat mai multe variante pentru „Larry Crowne”, apoi eu le-am luat şi am început să le asamblez. Schimbul de idei cu Nia a continuat până la final”, spune Hanks.

În scenariul lor, cei doi au explorat suferinţa emoţională au unui veteran şomer, de vârstă mijlocie, care până de curând fusese angajatul model la U-Mart. Frustrarea lui e agravată de povara financiară a divorţului, de o ipotecă covârşitoare şi de un SUV care înghite galoane de benzină. În încercarea de a-şi mări şansele de angajare, Larry se duce la colegiul comunitar East Valley (EVCC), pentru a obţine o diplomă şi a deveni mai competitiv. El e departe de a bănui că acest mic pas îi va schimba complet cursul vieţii. Ideea unui muncitor care-şi pierde slujba şi trebuie să se reinventeze i-a venit lui Hanks cu mulţi ani înainte ca actuala recesiune să afecteze economia americană. În plin proces de creaţie, fiind martor al crizei care i-a lăsat pe milioane de americani în dificultăţi financiare şi cu perspective incerte, Hanks n-a putut rezista tentaţiei de a încorpora toate aceste elemente în scenariul său. Vardalos consideră că povestea spusă de Hanks nu e chiar aşa de incredibilă. „Mi-a plăcut mai ales realismul scenariului. Este scris pentru fiecare om de pe lumea asta care şi-a spus vreodată că munceşte din greu şi care s-a întrebat dacă munca sa e apreciată sau dacă e doar o parte din infrastructura care va face din America un loc mai bun. Nimeni nu e de neînlocuit, aceasta e cruda realitate. Când suntem înlocuiţi, trebuie să ne adaptăm. Trebuie să te reconstruieşti, să te ridici, să te aduni şi să găseşti o cale de a merge mai departe.”

A trecut mai bine de un deceniu de când Hanks a debutat ca scenarist şi regizor, cu comedia din 1996, „That Thing You Do!”, dar Hanks plănuia de mult să regizeze cândva un film după un scenariu original propriu. A avut un rol secundar în ultimul film regizat de el, dar pentru această comedie romantică îşi rezervase deja rolul principal. Goetzman dă detalii despre viaţa protagonistului: „Larry e un tip muncitor, obişnuit, care a încercat întotdeauna să respecte regulile. Dar uite ce se întâmplă cu el! Are o casă pe care nu reuşeşte s-o achite, banca nu-i acordă nicio păsuire, aşa că trebuie să renunţe la casa lui în favoarea unui stil de viaţă mult mai simplu.” Pentru vechiul colaborator al lui Hanks, producerea filmului a fost realizată în maniera eficientă în care s-au obişnuit, după zeci de ani de asociere. „Ca realizator, Tom nu amână şi nici nu întârzie prea mult asupra unei decizii. E foarte concentrat şi, pentru el, a regiza e ceva perfect natural. Chiar dacă e şi regizor şi personaj principal, a fost în stare să-şi împartă timpul între aceste două roluri cât se poate de eficient,” spune Goetzman.

Distribuţia unei comedii romantice

Cu scenariul terminat, Hanks a sunat-o mai întâi pe colega sa, de asemenea câştigătoare a Oscarului, Julia Roberts. Sunt prieteni de mulţi ani, dar memorabila lor asociere în ultimul film al lui Mike Nichols, „Charlie Wilson’s War”, le-a cimentat prietenia, după cum declara Roberts. Actriţa era la Roma, filmând „Eat Pray Love” când a fost întrebată dacă ar interesa-o să mai colaboreze cu Hanks.
Roberts a fost impresionată de rolul Mercedes Tainot, fermecătoarea profesoară care studiase Shakespeare şi Shaw pentru a deveni expertă în discursul politic comparativ, înainte de a preda la colegiul comunitar.
Actriţa nu a contribuit la producţie numai cu impactul ei covârşitor de superstar, ci şi-a dovedit angajamentul constant pentru acest proiect. Goetzman laudă etica de muncă a actriţei, pe platou la Larry Crowne: „N-am mai văzut pe nimeni atât de bine pregătit. A adăugat nuanţe fascinante personajului şi a făcut din Mercedes femeia complexă pe care o vedem pe ecran. Este perfectă!”

Hanks spune că Mercedes s-a trezit într-o poziţie din care simte că nu poate evolua. Iată ce spune el despre evoluţia personajului: „Vine un moment în viaţă când trebuie să refuzi să mai rabzi proştii, chiar când asta include pe cel cu care te duci seara la culcare şi lângă care te trezeşti dis-de-dimineaţă. Poate că prostul ăla trebuie să dispară.”
Lui Roberts i-a plăcut provocarea de a interpreta o profesoară, tot mai tentată să-şi înece plictisul în alcool şi cu un soţ mai interesat de pornografia on line decât de propria nevastă. „Povestea era fermecătoare, dar la subiect, deoarece multe personaje îşi pierd credinţa şi încearcă să facă faţă redescoperindu-se pe ele însele. M-au intrigat toate, dar mai ales Mercedes şi problema ei cu alcoolul. Pentru un actor, să poată juca aşa ceva e distractiv, dureros şi dificil. Mercedes s-a închis într-o existenţă nefericită şi limitată. De aceea n-am ezitat nicio clipă, l-am sunat pe Tom şi i-am spus că ‘mă înham la căruţa lui’.”

Neaşteptata combinaţie dintre Larry şi Mercedes este evidentă în sala de curs, când dorinţa lui Larry de a se exprima o motivează pe profesoară şi o scoate din amorţeală. „Mercedes are probleme,” spune Roberts. „Este într-o poziţie în care visurile ei nu se împlinesc aşa cum şi-a imaginat. Într-un fel, e în opoziţie cu ceea ce Larry a decis să facă pentru viaţa lui. Ea a renunţat, iar el o revigorează.”
Deşi a necesitat destul efort, actorii au fost impresionaţi de capacitatea lui de a-şi îndeplini diversele îndatoriri de pe platou. „Tom se dedică în întregime, în tot ceea ce face,” spune Roberts. „E fericit. E plin de viaţă. E prezent! E năucitor cât de bun poate fi, deşi e de-abia la a doua experienţă ca regizor. Trece cu uşurinţă de la regie la actorie. E de-a dreptul impresionant.”

Odată ce Roberts a fost distribuită în rolul personajului principal feminin, Hanks şi-a completat restul eclecticei sale distribuţii cu un melanj de actori cunoscuţi şi artişti în vogă. Procesul s-a dovedit a fi mai uşor decât se aşteptau, deoarece Hanks şi Goetzman au ştiut de la început ce tip de actori îşi doreau pentru fiecare rol. Au plusat pe partea comică alegându-l pe Bryan Cranston în rolul soţului lui Mercedes, Dean Tainot, iar pe Cedric the Entertainer şi pe actriţa nominalizată la Oscar, Taraji P. Henson, în rolul prietenilor şi vecinilor lui Larry, Lamar şi B’Ella.

Cranston, un vechi prieten de-ai lui Hanks, de când au lucrat împreună la That Thing You Do!, a fost încântat de propunere şi şi-a găsit timp pentru Larry Crowne, în pauza filmărilor la serialul său AMC, Breaking Bad. Pregătirile pentru rolul „Dean Tainot”, autorul autopublicat, cu pasiuni pentru pornografie, s-au dovedit interesante pentru Cranston. Referindu-se la posibilele cercetări on line, el a spus râzând: „N-am mers chiar până întra-acolo!” Artistul recunoaşte totuşi: „Am fost un pic intimidat. Trebuia să arăt cât mai tânăr şi mai plin de viaţă posibil, aşa că am slăbit, mi-am cumpărat un spray autobronzant, mi-am albit dinţii şi mi-am întărit muşchii. Altfel, cine ar fi crezut că Bryan Cranston e la înălţimea Juliei Roberts ?”

Discutând despre mariajul pe cale de destrămare al lui Dean şi Mercedes, Cranston surprinde subtextul: „Mereu vezi cupluri care se despart lent, cu viteză aproape infinitezimală. Nu sunt uşor de reperat. Lucrurile încep să se destrame încet. Există o tendinţă naturală de automedicaţie, iar pentru familia Tainot remediile alese sunt alcoolul şi pornografia. Dean pretextează că face cercetări pentru următorul lui roman, dar nu păcăleşte pe nimeni.”

Personaje memorabile sunt vecinii lui Larry, câştigători la loterie, Lamar şi B’Ella, care organizează zilnic un târg de vechituri pe aleea lor. Ei accentuează ireverenţa povestirii. categoric, şansa de a lucra cu Hanks a stârnit interesul lui Cedric the Entertainer pentru acest proiect, dar personajul său, farseurul Lamar, a sfârşit prin a-l cuceri complet. El spune: „Lamar e un tip excentric. Deşi a câştigat la loterie, el îşi continuă negoţul cu vechituri. Nu s-a mutat când a câştigat o grămadă de bani. A rămas în cartierul lui şi e, în mod oficial, cel mai tare tip de acolo.”

Ca prieteni apropiaţi ai lui Larry, Lamar şi B’Ella au o poziţie privilegiată de unde pot observa schimbările din viaţa acestuia. Ei urmăresc iniţial cu groază, apoi cu o plăcere precaută cum Larry începe un nou capitol în viaţa sa. Actorii, care se cunosc de ani buni, erau nerăbdători să lucreze din nou împreună şi au intrat uşor în rutina cuplului cu o căsnicie îndelungată.

Interacţiunile lui Hanks cu restul actorilor, în ambele ipostaze de actor şi de regizor, s-au combinat pe platou. Fiecare membru al distribuţiei îşi poate aminti un moment în care, lucrând cu Hanks, uitau că acesta e mai mult decât un simplu coleg de platou. Desigur, numai până când Hanks striga „Tăiaţi!” şi apoi alerga repede la monitor, să vadă ce se filmase. „El are încredere în actori. Ne dă multă libertate, ceea ce e un lucru foarte rar,” rezumă situaţia Henson.

Colegii de la colegiul comunitar îi dau lui Larry scânteia necesară pentru a-şi reface viaţa. Banda scuterelor e condusă de Talia, interpretată de actriţa britanică Gugu Mbatha-Raw, care a jucat recent în serialul NBC, Undercovers. Actriţa era nerăbdătoare să preia rolul frumuseţii lipsite de griji care devine catalizatorul transformării lui Larry. „M-am îndrăgostit de Talia, un spirit liber, care îl inspiră pe Larry să devină omul care poate fi. Acesta e mesajul superb al filmului: finalul e, de fapt, un nou început. Larry se confruntă cu o experienţă cu potenţial devastator, dar asta îl inspiră să cunoască alţi oameni care au un mare impact asupra vieţui lui,” spune Mbatha-Raw.

Dorinţa excentricei Talia de a-l transforma pe Crowne din cap până-n picioare duce, în cele din urmă, la apariţia unui alt om, un hiper-prototip, pe care ea îl denumeşte Lance Corona. Talia făcuse acelaşi lucru şi cu prietenul ei, Dell Gordo, al cărui nume real, Don Gordon, nu se potriveşte prea bine cu personajul creat de ea: un tip înveşmântat în piele neagră.

Toate astea se întâmplă simultan cu pasiunea lui Larry pentru Mercedes. În centrul intrigii, dând farmec filmului, se află improbabila asociere dintre atrăgătoarea intelectuală, cu o pasiune pentru cocteiluri, şi aparent tocilarul cu pantaloni cu pense şi tunsoare ratată.
Hanks şi Goetzman au apelat la veteranii actori PAM GRIER, GEORGE TAKEI şi RITA WILSON, ca să adauge impactul lor de staruri acestei comedii romantice. Cei trei joacă rolurile profesoarei Frances, prietena cea mai bună a lui Mercedes şi colega ei de catedră, al bizarului profesor de economie Dr. Matsutani şi, respectiv, al funcţionarei bancare, Wilma Q. Gammelgaard.

O legendă a cinematografiei în anii ’70, Grier a apărut recent în serialul The L Word şi joacă în filmul de acţiune The Man with the Iron Fists, alături de Russell Crowe şi RZA. După mai multe roluri dramatice, Grier era nerăbdătoare să-şi folosească din nou talentul comic. „Mi-am spus că, dacă mi-a mai rămas un dram de talent comic, o să-l folosesc pentru Tom,” a declarat actriţa. Dar n-a putut să ignore nici efectul dramatic imprimat de Hanks acestui film. „În secvenţele emoţionale ale lui Tom, e uşor să uiţi de orice altceva. E incredibil să-l urmăreşti pe el şi apoi reacţia celorlalţi. Publicul va simţi empatie pentru acest personaj, care trece prin atâtea încercări.”

George Takei, cunoscut pentru faimosul rol „Mr. Sulu” din serialul Star Trek, joacă rolul dr. Ed Matsutani, pomposul, dar încurajatorul profesor de economie al lui Larry. Vorbind despre cum s-a pregătit pentru rolul său, Takei spune: „M-am inspirat un pic din John Houseman, profesorul de colegiu din The Paper Chase [serial de televiziune din anii ’80], ca să-l creez pe dr. Matsutani. Am adăugat şi ceva din personalitatea profesorului meu de literatură de la UCLA. Sursa mea de inspiraţie sunt cunoscuţii mei, dar şi propria mea personalitate.” El adaugă în glumă: „Sper ca oamenii să nu creadă că am ego-ul dr. Matsutani. Deşi sunt genial şi oamenii ar face bine să-mi urmeze sfaturile!”

Pentru rolurile secundare, din Larry Crowne, Hanks şi Goetzman au ales dintr-o mulţime de actori cu care au lucrat de-a lungul anilor, inclusiv IAN GOMEZ din My Big Fat Greek Wedding, în rolul şefului lui Larry, Frank; patru actori din The Pacific: RAMI MALEK, pentru rolul colegului lui Larry, Dibiasi, TOM BUDGE pentru rolul „Stan”, JON SEDA în rolul poliţistului Diamond şi JOSHUA BITON în rolul poliţistului Baker, precum şi HOLMES OSBORNE din That Thing You Do!, în rolul lui Dave Busik.
Printre nou-veniţii din familia Playtone se numără ROB RIGGLE din The Hangover, în rolul fostului şef al lui Larry, arogantul Jack Strang, GRACE GUMMER din Margin Call şi MARIA CANALS-BARRERA din Wizards of Waverly Place în rolurile colegelor de clasă ale lui Larry, Natalie şi, respectiv, Lala.

Filmările

Filmările la Larry Crowne au început în primăvara lui 2010. S-a filmat în locuri din apropiere de Los Angeles, inclusiv în San Fernando Valley, Long Beach şi Burbank. Realizatorii au alcătuit o echipă de veterani experimentaţi, pentru munca din spatele camerei. Erau prieteni vechi, cu care Hanks şi Goetzman au mai lucrat de-a lungul anilor.

Unul dintre primele locuri de filmare a fost un cartier din Northridge, care a constituit aleea unde trăiau Larry şi vecinii săi, Lamar şi B’Ella. Vecinii lui au peluza împânzită de un talmeş-balmeş de lucruri, la care le-ar râvni orice pasionat al târgurilor de vechituri. Kempster, scenografa CHERYL CARASIK şi respectivele or departamente au petrecut multe zile pentru a se asigura că toate aceste obiecte erau plasate perfect pentru filmări.

Frank Coffee Shop din Burbank a găzduit echipa de filmare când s-au filmat interioarele şi exterioarele la cafeneaua unde începe să lucreze Larry, ca bucătar, după ce se înscrie la colegiul comunitar.
Echipa a explorat mai multe locuri, înainte de a se instala într-un studio pentru a filma scenele interioare din casa lui Larry, casa din oraş a lui Mercedes şi mai multe birouri şi săli de curs. Timp de o săptămână, echipa a filmat în campusul universităţii de stat California, Dominguez Hills, ai cărei studenţi şi profesori se întâlneau cu echipa de filmare în drumul spre sălile de clasă. Parcul idilic al facultăţii le-a permis echipei de tehnicieni şi actorilor să meargă cu bicicleta, cu maşinuţele de golf şi, ocazional, cu scuterele, pe când se mutau dintr-o parte în alta a campusului.

Loial pasiunii sale pentru improvizaţie, Hanks le-a dat tuturor actorilor teme pentru secvenţele de oratorie din film: trebuiau să-şi aleagă un subiect şi să vorbească despre el mai multe minute. Hanks explică acest proces: „Primul curs al lui Larry nu e curs de oratorie, e curs de exprimare pentru dobitoci. Iei oameni care nu ştiu nici să spună o replică oarecare şi îi înveţi cum s-o facă. Am urmat cursuri din astea la colegiul comunitar, unde trebuia să te ridici şi să citeşti un text la prima vedere. Prima dată când faci asta, îţi vine să mori. dar, la finalul semestrului, realizezi că e cel mai distractiv curs. Te uiţi în jur şi toţi ceilalţi sunt la fel de entuziaşti.”

Desigur, partea cu vorbitul în public s-a dovedit a fi cea mai deconcertantă probă pentru actori. Roberts recunoaşte că prima ei experienţă a fost ciudată. „Într-una dintre primele zile, am filmat într-o sală de curs, cu mine în faţa a zece oameni. Eram dezorientată. Dacă făceam contact vizual cu cineva, uitam replica. Era un chin! Abia la sfârşitul săptămânii, după ce toată lumea a trebuit să se ridice şi să stea în faţa celorlalţi, să-şi citească eseul, toţi au recunoscut că e oribil să fii în poziţia aia. Inclusiv Tom.”

Actorii şi tehnicienii trec la treabă

Hanks şi producătorul artistic, Victor Kempster, au căutat mult pentru a găsi numeroasele scutere care apar în film şi care parte integrantă din transformarea lui Larry. Ajutaţi de coordonatorul mijloacelor de transport, DAN MARROW, Kempster şi Hanks au ales pentru fiecare actor scuterul potrivit. Scopul era să se asigure că vehiculele din film nu erau simple elemente de recuzită, ci că vor completa paleta de culori cerută de directorul de imagine Philippe Rousselot.

Când Larry cumpără un scuter de la târgul de vechituri ţinut de Lamar şi de B’Ella, viaţa lui începe să se schimbe. Hanks explică raţionamentul lui Larry: „E o mare diferenţă între a conduce un SUV, cu radio şi aer condiţionat şi a merge la şcoală într-un scuter zgomotos, care duhneşte a carburant. Trebuie să porţi cască, simţi vântul în faţă, simţi fiecare element. Dacă e frig, ţi-e frig, dacă e cald, ţi-e cald. Încă de la început, Larry are o experienţă nouă, în drum spre cursuri.”
Există o comunitate remarcabil de mare de americani pasionaţi de scutere. Din fericire, echipa lui Kempster a găsit multe cluburi şi mulţi proprietari încântaţi de ideea de a-şi împărtăşi pasiunea pentru acest tip de vehicul. Cei mai mulţi le-au împrumutat de bunăvoie, alţii le-au dat ponturi despre locuri unde mai puteau găsi. Mulţi s-au oferit chiar să întregească banda lui Larry.

A fost nevoie de puţin timp de gândire pentru a găsi scuterul perfect pentru fiecare actor. Kempster, Goetzman şi Hanks au făcut cercetări meticuloase privind designul şi motorul fiecărui scuter. Căutările lor au depăşit limitele locale şi s-au extins în toată ţara. De la anunţuri pe Craigslist la apeluri la cluburile de scutere din SUA, echipa a trebuit să găsească mai multe scutere, cel puţin două, pentru fiecare personaj din bandă.

După ce au fost adunate aproape toate scuterele, atât cele principale, cât şi rezervele, realizatorii încă nu deciseseră ce tip de scuter să folosească pentru Hanks. Din fericire, pe când Hanks, Goetzman şi echipa de producţie căuta locuri de filmare, ei au dat peste un model perfect, chiar la colegiul Dominguez Hills, locul unde filmau scenele din campusul fictivului colegiu comunitar East Valley.

Hanks a lăsat un bilet în care spunea că face un film şi că ar avea nevoie de acel scuter. Proprietarul, un bărbat de vârsta a doua, revenit şi el pe băncile şcolii, a fost sceptic la început. După ce a căutat pe Google „Tom Hanks and Larry Crowne”, el a sunat la numărul de pe bileţel, convins că era totuşi vorba de o farsă. Odată ce i s-au dat asigurări, scuterul lui, un Yamaha Riva 180 din 1983, a fost distribuit în film, alături de trei alte scutere identice, pe care Marrow le-a găsit în diferite colţuri ale Californiei.

În ansamblu, echipa de mecanici şi mai multe ateliere auto din LA specializate în scutere, au împrumutat şi refăcut un total de 30 de scutere, unele vintage, altele abia ieşite din fabrică. Liderul bandei, personaj interpretat de Valderrama,Dell Gordo, foloseşte o Vespa Vino neagră, personajul lui Mbatha-Raw, Talia, se fâţâie peste tot cu un scuter italienesc rar, Italjet Bella Figura, a cărei transmisie manuală a fost convertită într-un motor electric special adaptat. În felul acesta, scuterul Figura a fost uşor de condus de către actriţa care nu conduce şi care a trebuit să facă şcoala şi să-şi ia permisul pentru acest rol. În cele din urmă, colecţia a fost completată cu un Lambretta X200 Special, vintage, un Italjet Velocifero, un Piaggio cu trei roţi şi mai multe scutere Stella.

Cluburile de scutere s-au dovedit foarte utile şi dintr-un alt punct de vedere. Ele au furnizat multe informaţii pentru actorii din banda scuterelor, care îl includ pe Larry în grupul lor. Valderrama, un pasionat de automobile, care nu mai folosise niciodată un scuter, înainte de a juca în Larry Crowne, a fost tentat să facă nişte cercetări. „Am descoperit o comunitate de oameni pasionaţi de scutere şi foarte mândrii de ele,” spune el. „Era ceva deosebit şi fermecător să-i văd cât de mult se bucurau. Este grozav că Tom a reuşit să scoată în evidenţă această cultură unică.”

Mbatha-Raw a experimentat un pic acelaşi sentiment magic când a mers cu Hanks şi cu alţi 20 de entuziaşti pe scutere pe străzile din San Fernando Valley, pentru a filma secvenţele necesare filmului. „Tom şi cu mine ne plimbam cu scuterul sub soarele Californiei, când ni s-a alăturat un grup de oameni,” spune actriţa.”Am simţit un sentiment minunat de unitate.”

Pentru ca toţi actorii să se simtă în largul lor pe scutere, realizatorii au organizat o tabără de pregătire în care fiecare a avut ocazia să înveţe să-şi folosească scuterul şi să navigheze pe un poligon, printre obstacole. „Noi n-am avut ecran verde! Am riscat,” glumeşte Valderrama.

Despre distribuţie

Tom Hanks (Larry Crowne/regizor/producător/scenarist) a devenit primul actor care a primit în doi ani consecutivi premiul Oscar: în 1994 în rolul avocatului bolnav de SIDA din Philadelphia şi în anul următor, pentru rolul din Forrest Gump. pentru aceste două roluri el a mai câştigat şi Golden Globe Awards. Alte premii Golden Globe i-au fost oferite pentru rolurile din Big şi Cast Away.

Recent, Hanks a reluat două roluri extrem de cunoscute: Woody, din seria de succes realizată de Pixar, Toy Story 3, cu Tim Allen şi Robert Langdon, din Angels & Demons, continuarea filmului The Da Vinci Code, regizată de Ron Howard în 2009. A mai jucat cu Julia Roberts şi cu Philip Seymour Hoffman, în filmul lui Mike Nichols, Charlie Wilson War. Recent, a încheiat filmările la pelicula regizată de Stephen Daldry, Extremely Loud and Incredibly Close, cu Sandra Bullock.

Născut în Oakland, California, Hanks a devenit interesat de actorie în liceu. A urmat cursurile colegiului Chabot din Hayward, California, şi California State University din Sacramento. la invitaţia regizorului Vincent Dowling, şi-a făcut debutul profesional la Great Lakes Theater Festival din Cleveland, Ohio. Vreme de trei sezoane, el a jucat acolo cu compania.

Hanks s-a mutat la New York City în 1978 şi a jucat pentru Riverside Shakespeare Company înainte de a fi distribuit împreună cu Peter Scolari în serialul comic produs de ABC Bosom Buddies. După acest rol a urmat prima sa colaborare cu Ron Howard, interpretând personajul principal din Splash. În 1988, Los Angeles Film Critics Association i-a recunoscut talentul atât în Big cât şi Punchline, oferindu-i lui Hanks premiul pentru cel mai bun actor.

Au urmat roluri din filme precum A League of Their Own şi Sleepless in Seattle. În 1996, Hanks a scris şi regizat That Thing You Do! Melodia de pe genericul filmului a fost nominalizată la Oscar pentru „cel mai bun cântec original”.

După ce a făcut din nou echipă cu Ron Howard în Apollo 13, Hanks a fost producător executiv, regizor, scenarist şi actor pentru producţia HBO From the Earth to the Moon—o dramatică antologie, de 12 ore, care explorează programul spaţial Apollo şi care a fost premiată cu mai multe Emmy-uri.

În 1998, Hanks a jucat în filmul lui Steven Spielberg Saving Private Ryan, pentru care a primit a patra nominalizare la Oscar. În anul următor, a jucat în The Green Mile, film scris şi regizat de Frank Darabont şi inspirat de romanul omonim, în şase părţi, al lui Stephen King.

În 2000, Hanks a colaborat din nou cu regizorul Robert Zemeckis şi scenaristul William Broyles, Jr. în Cast Away, pentru care a primit o nouă nominalizare la Oscar. în acelaşi an, el şi Steven Spielberg au lucrat ca producători executivi, regizori şi scenarişti pentru un alt serial epic produs de HBO, Band of Brothers, inspirat de cartea lui Stephen Ambrose. Miniseria a fost transmisă în toamna anului 20001, primind recenzii favorabile din partea criticilor, precum şi premiile Emmy şi Golden Globe, în 2002, la categoria „cea mai bună miniserie”.
În 2002, Hanks a jucat în Road to Perdition, alături de Paul Newman şi Jude Law, în regia lui Sam Mendes. A urmat un film regizat de Spielberg Catch Me If You Can, cu Leonardo DiCaprio, un film inspirat de aventurile reale ale lui Frank Abagnale, Jr.

Hanks a colaborat a treia oară cu Spielberg la The Terminal, unde a jucat cu Catherine Zeta-Jones. A urmat comedia neagră a fraţilor Coen The Ladykillers. În noiembrie 2004, Hanks a jucat în filmul realizat după cartea de copii „The Polar Express”, scrisă de Chris Van Allsburg şi premiată cu Caldecott Medal, film care l-a reunit încă o dată cu regizorul Robert Zemeckis.

În 2006, Hanks a apărut în rolul Robert Langdon din filmul realizat după romanul omonim al lui Dan Brown „The Da Vinci Code”. Filmul a fost regizat de Ron Howard, iar din distribuţie au făcut parte Audrey Tautou, Paul Bettany, Ian McKellen şi Jean Reno.

În 2008, Hanks, şi compania sa de producţie Playtone, au produs miniseria HBO John Adams, cu Paul Giamatti, Laura Linney şi Tom Wilkinson, care a câştigat premiul Emmy pentru „miniserie remarcabilă”, precum şi Golden Globe pentru „cea mai bună producţie de televiziune, miniserie sau film”. Hanks a colaborat din nou cu Spielberg ca să producă miniseria HBO The Pacific, care a avut premiera în martie 2010 şi a adunat un număr năucitor de premii: 15 Emmy Awards, inclusiv cel pentru „miniserie remarcabilă”.

În 2009, Film Society of Lincoln Center l-a onorat pe Hanks la gala sa omagială.

Julia Roberts (Mercedes Tainot), câştigătoare a premiului Oscar pentru rolul din Erin Brockovich, a apărut în multe filme hollywoodiene de succes, a lucrat cu cei mai stimaţi regizori, iar filmele sale au avut încasări de peste 2,5 miliarde de dolari în lumea întreagă. Roberts a atras atenţia asupra sa cu rolul ei din Mystic Pizza. A fost nominalizată la Oscar pentru rolul din Steel Magnolias. Următorul ei film, Pretty Woman, a avut cele mai mari încasări din 1990 şi i-a adus lui Roberts a doua nominalizare la Oscar. memorabila ei interpretare din acel film a fost urmată de o serie de roluri notabile în filme ca Flatliners, Sleeping With the Enemy, Dying Young, The Pelican Brief şi Something to Talk About.

Cel mai recent, Roberts a apărut în Eat Pray Love, inspirat de memoriile lui Elizabeth Gilbert „Eat, Pray, Love” şi regizat de Ryan Murphy. În plus, Roberts a jucat cu Clive Owen în Duplicity, regizat de Tony Gilroy, şi a apărut în comedia romantică Valentine Day, regizată de Garry Marshall.

Roberts a mai jucat cu Liam Neeson în Neil Jordan Michael Collins, şi în
comedia muzicală a lui Woody Allen Everyone Says I Love You. În 1997, a jucat în filmul de mare succes la box office, My Best Friend Wedding, regizată de P.J. Hogan, şi în thrillerul regizat de Richard Donner Conspiracy Theory, cu Mel Gibson. Roberts a jucat cu Susan Sarandon şi Ed Harris în filmul lui Chris Columbus Stepmom. În 1999, a jucat în două filme cu un mare succes de casă: Notting Hill, cu Hugh Grant în rolul principal şi regizat de Roger Michell, şi Runaway Bride, în care s-a reîntâlnit cu partenerul ei din Pretty Woman, Richard Gere, dar şi cu regizorul Garry Marshall.

După filmul din 2000, Erin Brockovich, a apărut în Mona Lisa Smile şi în America Sweethearts, ambele produse de Revolution Studios. A jucat în trei filme regizate de Steven Soderbergh: Ocean Eleven, Ocean Twelve şi Full Frontal. Împreună cu partenerul ei din Ocean, Brad Pitt, a jucat în The Mexican, film regizat de Gore Verbinski. De asemenea, a jucat în Confessions of a Dangerous Mind, care a marcat debutul regizoral al unui alt pertener de film, tot din seria Ocean, George Clooney. A lucrat cu regizorul Mike Nichols atât la Closer cât şi la Charlie Wilson War, alături de Tom Hanks.

Roberts i-a dat glas lui Charlotte în filmul de desene animate Charlotte Web şi a debutat pe Broadway în piesa lui Richard Greenberg, Three Days of Rain.

Bryan Cranston (Dean Tainot) a câştigat anul trecut al treilea premiu Emmy consecutiv, pentru „cel mai bun actor într-un serial dramatic”, pentru interpretarea personajului Walter White din serialul AMC Breaking Bad. Cranston are onoarea de a fi al doilea actor din istoria premiilor Emmy care a câştigat de trei ori consecutiv acest premiu şi este primul actor care reuşeşte performanţa jucând într-un serial difuzat de televiziunea prin cablu. Interpretarea sa i-a mai adus un premiu al criticilor de televiziune, o nominalizare la şi două nominalizări la SAG Awards.

Pe marele ecran, Cranston va apărea în filmul lui Nicolas Winding Refn, Drive, cu Ryan Gosling şi Carey Mulligan, care va fi lansat de FilmDistrict pe 16 septembrie 2011; în filmul lui Steven Soderbergh, Contagion, cu Matt Damon, Marion Cotillard şi Gwyneth Paltrow, ce urmează a fi lansat de Warner Bros. pe 21 octombrie 21, 2011; şi în John Carter of Mars, regizat de Andrew Stanton, care va fi lansat de Walt Disney Pictures în 2012.

Cranston va interpreta în curând rolul negativ „Vilos Cohaagen”, în mult-aşteptatul remake al lui Len Wiseman după Total Recall. Filmările trebuie să înceapă în mai.

Cranston a mai jucat în filme ca The Lincoln Lawyer, Saving Private Ryan, Little Miss Sunshine, Seeing Other People şi That Thing You Do!
Născut într-o familie de artişti şi crescut în sudul Californiei, Cranston a debutat la opt ani într-o reclamă pentru United Way. Abia după ce a absolvit colegiu, s-a gândit serios la o carieră actoricească. Într-o călătorie prin ţară, cu motocicleta, în compania fratelui său el a descoperit teatrul comunitar şi a început să exploreze toate aspectele scenei. În curând, a fost inclus într-o companie de teatru estival.

Cranston a revenit la Los Angeles unde a obţinut repede un rol în filmul de televiziune Love Without End, care i-a adus mai apoi un rol în serialul ABC, Loving. A continuat să joace în numeroase producţii de televiziune. Vreme de şapte ani a jucat rolul „Hal” în serialul produs de FOX, Malcolm in the Middle, rol pentru care a fost nominalizat la Golden Globe şi de trei ori la Emmy. A jucat rolul dentistului dr. Tim Whatley, în Seinfeld; a apărut în miniseria HBO, From the Earth to the Moon, în rolul lui Buzz Aldrin; precum şi în filmul de televiziune I Know My First Name is Steven. A fost invitat special în mai multe programe TV.

Cranston continuă să apară pe scenă de câte ori are ocazia. În teatru, el a jucat în The God of Hell, Chapter Two, The Taming of the Shrew, A Doll House, Eastern Standard, Wrestlers, Barefoot in the Park şi The Steven Weed Show, pentru care a primit Drama-Logue Award.

Cranston este şi un scenarist şi regizor pasionat. A scris scenariul pentru drama romantică, Last Chance, un cadou pentru soţia sa, Robin Dearden, apoi a regizat şi a jucat în acest film. Cranston a regizat mai multe episoade din serialul Malcolm in the Middle, episodul pilot al seriei produse de Comedy Central, Special Unit, şi mai multe episoade din Breaking Bad.

La începutul lui 2011, Cranston a fost producător executiv şi a avut rolul principal într-un serial difuzat on line, numit The Handlers, pentru Atom.com. Serialul de scheciuri comice îl urmăreşte pe personajul lui Cranston, Jack Powers, în cursa lui pentru un mandat de senator al Statelor Unite.

Cranston a produs şi un DVD numit KidSmartz, care învaţă familiile să se protejeze de cei care răpesc şi apoi exploatează copii on line. Veniturile rezultate din vânzarea DVD-ului KidSmartz sunt donate organizaţiei National Center for Missing & Exploited Children.

Cedric the Entertainer (Lamar) este arhicunoscut pentru rolurile sale cu mare succes la public din filme de succes precum Barbershop; Be Cool, cu John Travolta; Madagascar; Intolerable Cruelty, cu George Clooney şi The Original Kings of Comedy, documentarul MTV regizat de Spike Lee. El urmează să apară în drama politică Grassroots, regizată de Stephen Gyllenhaal.

Cedric are propria sa companie de producţie, A Bird and a Bear Entertainment, care a creat şi produs Johnson Family Vacation, un mare succes de casă din 2004 în care Cedric a şi jucat. În 2010, a debutat ca regizor cu Chicago Pulaski Jones, un filmuleţ despre dansa, în care apare actorul de comedie Kel Mitchell. Cedric va fi producător executiv al noului serial pentru adolescenţi produs de Nickelodeon. De asemenea, va produce noua emisiune-concurs difuzată de NBC, It Worth What?, emisiune pe care o va şi prezenta.

Filmografia sa include Cadillac Records, cu Adrien Brody şi Beyoncé Knowles; Street Kings, cu Keanu Reeves; Welcome Home, Roscoe Jenkins, cu Martin Lawrence; Talk to Me, cu Don Cheadle; Code Name: The Cleaner, cu Lucy Liu; The Honeymooners, în care a jucat rolul faimosului personaj creat de Jackie Gleason, Ralph Kramden, rol pentru care a primit „Thumbs up”® de la Roger Ebert; Lemony Snicket A Series of Unfortunate Events, cu Jim Carrey; Man of the House, cu Tommy Lee Jones; Barbershop 2: Back in Business; Big Momma House; Kingdom Come, cu Whoopi Goldberg şi Serving Sara, cu Matthew Perry. De asemenea, a dovedit un extraordinar talent muzical în filmele pentru copii Madagascar: Escape 2 Africa, Charlotte Web, Dr. Dolittle 2 şi Ice Age.

În iulie 2006, primul spectacol realizat de Cedric pentru HBO Comedy Special, Cedric: Taking You Higher, a fost emisiunea specială a postului TV cu cel mai mare rating din acel an. În noiembrie 2008, Cedric a debutat pe Broadway în capodopera lui David Mamet American Buffalo. Interpretarea s-a a fost remarcată şi lăudată de critici.

Farmecul lui Cedric, adaptabilitatea şi extraordinarul succes al carierei sale, atât în televiziune, în cinematografie, cât şi în spectacole live, au făcut din el unul dintre cei mai apreciaţi artişti din lume.

Cedric îşi va împrumuta vocea personajelor din Madagascar 3, şi va juca în curând alături de Christina Ricci în All Faire in Love.

Printre cele mai notabile premii pe care multitalentatul şi amuzantul actor le-a adunat în cariera sa se numără: AFTRA Award of Excellence in Television Programming pentru serialul său Cedric the Entertainer Presents, produs de FOX, precum şi patru premii consecutive NAACP Image, pentru „cel mai bun actor în rol secundar, dintr-un serial de comedie”, obţinut graţie adorabilului său rolul „antrenorul Cedric Robinson” din serialul produs de WB, The Steve Harvey Show, care a fost difuzat vreme de şase sezoane.

Prima lui carte de comedie, „Grown-A$$ Man” a fost lansată în ianuarie 2002 şi s-a vândut în ţara întreagă. În 2001, peste 144 de milioane de telespectatori l-au urmărit pe Cedric în reclama la Bud Light care era Nr. 1 în pauză la Super Bowl (în consecinţă, USA Today l-a supranumit „Cel mai valoros jucător de pe Madison Avenue „). În 1994, Cedric a primit premiul Richard Pryor Comic of the Year Award oferit de Black Entertainment Television pentru realizările sale inovatoare, în calitate de prezentator la Def Comedy Jam şi BET ComicView (din1994 până în 1995).

Ca filantrop, Cedric a fondat Cedric „The Entertainer” Charitable Foundation, care oferă burse şi programe de integrare pentru copiii din cartierele sărace ale oraşului său natal St. Louis, Missouri. El plănuieşte să extindă fundaţia la nivel naţional. Cedric a acordat peste 56 de burse şi a ajutat oamenii în nenumărate feluri, prin intermediul fundaţiei sale.

Taraji P. Henson (B’Ella) a fost nominalizată la Oscar, la categoria „cea mai bună actriţă în rol secundar”, pentru rolul său din filmul lui David Fincher The Curious Case of Benjamin Button, în care a jucat alături de Brad Pitt. A jucat în filmul de mare succes The Karate Kid, cu Jaden Smith şi Jackie Chan, şi în Date Night, cu Tina Fey şi Steve Carell. Pentru rolul „Tyler Perry” din I Can Do Bad All By Myself, a primit Diversity Award pentru „cea mai bună actriţă”, în 2009. De asemenea, a jucat în Peep World, în rolul iubitei lui Rainn Wilson; în The Good Doctor, cu Orlando Bloom şi în Once Fallen, cu Ed Harris. Henson a încheiat recent filmările la From the Rough, în care joacă rolul primei femei antrenor din istoria NCAA Division I.

Henson a avut recenzii entuziaste pentru rolul ei din drama produsă de Focus Features, Talk to Me, în care a jucat cu Don Cheadle. A apărut alături de o pleiadă de staruri în Smokin’ Aces, cu Ben Affleck şi Alicia Keys, în rolurile principale. Henson a primit Black Movie Award pentru „interpretare excepţională în rol secundar” şi o nominalizare la BET Award pentru „cea mai bună actriţă”, graţie rolului său „Shug” din drama Hustle & Flow, în care a jucat şi Terrence Howard. A jucat în Not Easily Broken, cu Morris Chestnut; cu Forest Whitaker în filmul Hurricane Season şi cu Kathy Bates în filmul lui Tyler Perry, The Family That Preys.

Henson şi-a făcut debutul muzical în Hustle & Flow şi a interpretat melodia care a câştigat Oscarul, „It Hard Out Here for a Pimp, la gala de decernare. A colaborat pentru a treia oară cu John Singleton în filmul Four Brothers, cu Mark Wahlberg şi André Benjamin, produs de Paramount Pictures. Henson a jucat cu Simon Baker şi Sanaa Lathan în producţia Focus Features’ Something New şi publicul îşi aminteşte de rolul „Yvette”, alături de Tyrese Gibson, în Baby Boy.

În televiziune, a avut un rol principal în producţia Lifetime, Taken From Me: The Tiffany Rubin Story, povestea adevărată a unei mame despărţite în mod ilegal de copilul său. Henson a apărut regulat în serialul lui David E. Kelley, Boston Legal şi a avut un rol recurent în producţia ABC Eli Stone. a apărut în videoclipul lui Jamie Foxx, „Just Like Me” precum şi în clipul lui Estelle „Pretty Please (Love Me)”.
Născută şi crescută în Washington, D.C., absolventă a Universităţii Howard, Henson locuieşte în Los Angeles cu fiul său. Henson este implicată în ajutorarea copiilor cu handicap. Ea spune: „Întotdeauna le repet copiilor să aibă încredere în ei înşişi. Cea mai bună reţetă pentru succes e încrederea de sine.”

Henson este purtătoare de cuvânt pentru PETA în campania „Mai bine dezbrăcată decât cu blană pe mine”lansată în februarie 2011.

Gugu Mbatha-Raw (Talia) e o talentată actriţă britanică, pregătită să cucerească SUA cu mai multe proiecte de film şi televiziune. Pe lângă debutul său cinematografic în Larry Crowne, Mbatha-Raw a apărut recent în serialul de televiziune realizat de NBC, Undercovers. În prezent, este pe platoul filmului Odd Thomas în New Mexico. Filmul e regizat de Stephen Sommers.

Gugu (pronounced Goo-Goo) Mbatha-Raw s-a născut la Oxford în Marea Britanie. Numele ei este, de fapt, Gugulethu, înseamnă „mândria noastră” în zulu şi reprezintă originile sud-africane ale tatălui ei.
Cu o pregătire clasică, Mbatha-Raw a fost acceptată, la numai 18 ani, la Royal Academy of Dramatic Art (RADA) pentru prestigiosul său curs de actorie de trei ani. După ce studiase Shakespeare, Mbatha-Raw a avut prima experienţă practică la RADA, iar în anul al treilea a părăsit şcoala cu o lună mai devreme, pentru a-şi şlefui talentul într-o producţie realizată Open Air Theatre, As You Like It, interpretând-o pe Celia. Acesta a fost primul său contract profesionist.

După acest rol, a continuat să joace teatru în producţia pusă în scenă de Manchester Royal Exchange Theatre, Antony and Cleopatra, după care a avut rolul principal în Romeo and Juliet, alături de Andrew Garfield. Pentru acest rol, a fost nominalizată la Manchester Evening News Theatre Award, categoria „cea mai bună actriţă”, în 2005.

În 2006 şi-a extins paleta artistică la roluri de televiziune. Ea a avut apariţii regulate în al cincilea sezon al multipremiatului serial MI-5 (titlul britanic: Spooks.), creat de BBC One. În acest serial a jucat alături de Rupert Penry-Jones. A urmat o scurtă experienţă în popularul serial Doctor Who, unde Mbatha-Raw a jucat rolul lui Tish Jones, ambiţioasa şi curajoasa soră a lui Freema Agyeman Martha Jones, partenera lui David Tennant în sezonul al treilea al remake-ului lui Russell T. Davies, după legendarul clasic al televiziunii. Mbatha-Raw a apărut în serialul ITV Marple: Ordeal by Innocence, din seria filmelor după romane de Agatha Christie „Marple”, cu Geraldine McEwan, Alison Steadman, Jane Seymour şi Juliet Stevenson.

În acel an, Mbatha-Raw a revenit pe scenă în premiera europeană a piesei Big White Fog, by Theodore Ward de la Almeida Theatre. După spectacolele cu Big White Fog that Mbatha-Raw a fost invitată de regizorul Michael Attenborough să participe la un atelier internaţional despre Shakespeare, desfăşurat în Australia.

Revenind în Marea Britanie, a început să repete pentru primul ei rol principal în drama crudă şi provocatoare Fallout, scrisă de Roy Williams, (care a adaptat cutremurătoarea sa dramă pusă în scenă la Royal Court Theatre), şi regizată de fostul regizor de teatru, Ian Rickson. La scurt timp după asta, Mbatha-Raw a fost aleasă „Starul viitorului” în 2008 de revista de specialitate Screen International. Mbatha-Raw a primit un nou rol principal în serialul BBC One, Bonekickers, în care a jucat rolul lui Viv Davis, o inteligentă şi curioasă arheoloagă, alături de Hugh Bonneville, Adrian Lester şi Julie Graham.

În 2008 Mbatha-Raw a jucat la National Theatre în piesa lui David Hare, Gethsemane, o dramă politică inspirată de guvernarea laburistă. După ce s-a jucat cu casa închisă în Londra, Gethsemane s-a jucat în toată Marea Britanie, într-un turneu de cinci săptămâni. Mbatha-Raw a debutat pe West End în rolul Ophelia din Hamlet, alături de Jude Law, piesă pusă în scenă la Donmar Warehouse Theatre regizată de Michael Grandage şi jucată cu casa închisă.producţia a fost transferată la Broadhurst Theatre din New York în toamna lui 2009, pentru o perioadă limitată şi a avut un succes notabil pe Broadway.

Wilmer Valderama (Dell Gordo), cunoscut publicului pentru rolul Fez din serialul That ’70s Show, produs de FOX, a fost la mare căutare pe micul ecran, dar nu numai, de la premiera acestui serial, în 1998. Valderrama a produs, regizat, scris, prezentat şi interpretat numeroase proiecte de-a lungul ultimului deceniu şi continuă să aibă multe alte proiecte. El va juca alături de Jason Isaacs, în viitorul serial NBC, Awake.

Recent, a putut fi văzut în drama, The Dry Land, care a avut premiera în 2010, la Sundance Film Festival. În acest film, Valderrama apare alături de America Ferrera, Jason Ritter şi Melissa Leo. Filmul spune povestea unui soldat american revenit acasă din război. A apărut şi în drama comică produsă de Lionsgate, From Prada to Nada, cu Camilla Belle, Alexa Vega şi Adriana Barraza. Filmul e o variantă latino a romanului lui Jane Austen „Raţiune şi simţire”. Recent, a jucat în scurtmetrajul produs de Wim Wenders, La Torcedura.

Valderrama a mai jucat şi în Days of Wrath, cu Laurence Fishburne, regizat de Celia Foxşi i-a dat voce lui Manny, personajul din desenul animat produs de Disney, Handy Manny. Serialul a fost nominalizat la premiile Emmy în 2009 şi a primit mai multe premii de excelenţă, la categoria „producţii pentru copii”. Actorul lucrează şi cu Warner Bros. la comedia de acţiune CHiPs.

Valderrama şi-a înfiinţat recent propria companie, WV Enterprises, şi are un contract cu Relativity Media pentru a crea, dezvolta şi produce seriale. În prezent, lucrează la mai multe astfel de proiecte.

În 2009, Valderrama a debutat ca regizor cu scurtmetrajul Creepshow Raw: Insomnia produs pentru HDFILMS şi a continuat cu Imagination Movers, realizat pentru Disney.

Filmografia lui include apariţii în Columbus Day , thrillerul din 2008 cu Val Kilmer; Fast Food Nation, produs de Fox Searchlight, cu Ethan Hawke, Greg Kinnear, Patricia Arquette şi Catalina Sandino Moreno; şi filmul artistic din 2006 Unaccompanied Minors, produs de Warner Bros. A apărut în filmul prezentat cu mare succes la Sundance, în 2006, The Darwin Awards, o comedie neagră regizată de Finn Taylor, cu Winona Ryder şi Joseph Fiennes. Valderrama a jucat rolul principal în pelicula independentă El Muerto, regizat de Brian Cox şi inspirat de benzile desenate create de Javier Hernandez.

Valderrama a mai jucat în Party Monster şi Summer Catch şi a fost vocea lui Rodrigo în filmul Clifford Really Big Movie, la care a colaborat şi John Ritter. Din 2006 până în 2007, Valderrama a fost creator, producător executiv şi prezentator pentru trei sezoane ale emisiunii MTV de mare succes, Yo Momma.

Valderrama a jucat în piesa favorită a criticilor de la Los Angeles Times, Blackout, piesă adaptată după filmul Drunks. Piesa oferea o imagine profundă a întâlnirilor Alcoolicilor Anonimi. În aprilie 2005, Valderrama a înregistrat alături de Anjelica Huston şi de Sir Ben Kingsley, lectura scenariului Sunset Boulevard, în regia lui Peter Hunt, pentru organizaţia Actors Fund of America.

La 13 ani, Valderrama s-a mutat la Los Angeles din Venezuela împreună cu familia sa. Nu ştia niciun cuvânt englezesc. A învăţat repede limba şi a început să ia lecţii de actorie la şcoală, ca să asimileze mai uşor cultura americană. A jucat în numeroase piese şi a debutat ca profesionist într-o reclamă pentru Spanish Pacific Bell. La sugestia profesoarei de actorie din liceu, Valderrama şi-a luat un impresar şi a fost imediat distribuit în miniseria produsă de CBS, Four Corners din 1998, apoi în Omba Makamba difuzat de Disney Channel şi în serialul pilot al serialului That ’70s Show.

Pam Grier (Frances) şi-a început cariera actoricească şi a cunoscut faima în anii ’70, când a jucat într-o serie de filme precum Coffy, Foxy Brown şi Sheba, Baby. În anii ’90, a făcut senzaţie cu rolul principal din filmul lui Quentin Tarantino, Jackie Brown, pentru care a primit nominalizări la premiile Golden Globe, Screen Actors Guild şi NAACP Image. Recent, a jucat alături de Sanaa Hamri, în comedia Just Wright, cu Queen Latifah şi Common în rolurile principale. Grier a jucat rolul „Kit Porter” în populara serie produsă de Showtime, The L Word şi a apărut în serialul CW, Smallville.

Filmografia lui Grier include: Holy Smoke, In Too Deep, Snow Day şi, mai recent, desenul animat Scooby-Doo! and the Curse of Cleopatra, în care ea i-a dat voce Cleopatrei, precum şi Back in the Day, cu Ving Rhames, Joe Morton şi Ja Rule.

Pe micul ecran, Grier a fost nominalizată la Emmy Award pentru rolul său din Happily Ever After: Fairy Tales for Every Child, şi a apărut în miniseriile First to Die şi Feast of All Saints.

Grier a încheiat recent filmările la The Man With the Iron Fists, cu Russell Crowe şi Lucy Liu în rolurile principale.

Despre realizatori

Nia Vardalos (scenaristă) a fost nominalizată la Oscar şi s-a impus ca actriţă, scenaristă, producătoare şi regizoare. Este recunoscută pentru inteligenţa ei ascuţită şi stilul simpatic.

Vardalos a scris şi a jucat rolul principal în My Big Fat Greek Wedding, comedia romantică Nr. 1 din lume şi cel mai profitabil film al tuturor timpurilor. Filmul i-a adus multiple nominalizări şi premii, o recunoaşte a valorii lui Vardalos ca scenaristă şi actriţă. Printre acestea se numără şi nominalizări la premiile Writers Guild, Screen Actors Guild, Critics’ Choice şi Golden Globe, precum şi un premiu Film Independent Spirit. În plus, Vardalos a fost nominalizată la premiul Oscar , categoria „cel mai bun scenariu original”.

Vardalos a continuat să scrie, să producă şi să joace. Următorul ei film a fost Connie and Carla, după care a jucat în My Life in Ruins. A colaborat din nou cu partenerul ei din My Big Fat Greek Wedding, John Corbett în I Hate Valentine Day—un film independent regizat de ea în 18 zile.

A apărut ca invitat special în numeroase emisiuni de televiziune, precum Cougar Town, Curb Your Enthusiasm şi Drop Dead Diva, şi a prezentat Saturday Night Live.

Născută şi crescută în Winnipeg, Canada, Vardalos şi-a câştigat existenţa ca actriţă de vodevil, înainte de a studia la Ryerson Theatre School din Toronto. A fost casieră la teatrul The Second City şi, adesea, rămânea seara, să vadă spectacolul. Când unei actriţe i s-a făcut rău cu doar 15 minute înainte de ridicarea cortinei, Vardalos i-a convins pe producători că ea îi ştie rolul şi aceştia au lăsat-o să joace. A doua zi era angajată. A jucat şi scris scheciuri pentru 12 spectacole de revistă , la The Second City din Toronto şi Chicago şi a câştigat Chicago Jeff Award , la categoria „cea mai bună actriţă”.

Vardalos locuieşte în Los Angeles cu soţul ei, actorul Ian Gomez, cunoscut din serialul ABC Cougar Town, cu fiica lor de şase ani şi cu multe animale de companie.

Gary Goetzman (producător) a produs Where the Wild Things Are; Mamma Mia!; Charlie Wilson War; The Polar Express; My Big Fat Greek Wedding; The Ant Bully; Beloved; That Thing You Do!; The Silence of the Lambs (premiat cu cinci Oscaruri, inclusiv pentru cel mai bun film); Philadelphia; Devil in a Blue Dress; Miami Blues; The Great Buck Howard; Starter for 10; Modern Girls; Amos & Andrew; filmul 3D IMAX Magnificent Desolation; miniseriile premiate cu Emmy: The Pacific, John Adams şi Band of Brothers; serialul HBO nominalizat la Emmy, Big Love; şi evenimentul special produs de HBO şi nominalizat la Emmy, The 25th Anniversary Rock & Roll Hall of Fame Concert. În prezent, Goetzman lucrează la producţia HBO, Game Change.

A produs şi concertele Talking Heads, Stop Making Sense, Storefront Hitchcock, Neil Young: Heart of Gold şi videoclipuri muzicale for Bruce Springsteen, David Byrne şi Neil Young.

În 1998, Goetzman şi Tom Hanks au înfiinţat Playtone, o companie de film, muzică şi televiziune.

Philippe Rousselet (producător executiv) este preşedintele companiei Vendôme Pictures, înfiinţată de el în 2008. Compania are ca scop producerea de filme cu conţinut comercial, destinate unei distribuţii mondiale. Rousselet supervizează dezvoltarea, producerea şi finanţarea diferitelor proiecte Vendôme, printre care se numără Source Code, cu Jake Gyllenhaal în rolul principal, şi regizat de Duncan Jones, şi What Happened to Monday?, un thriller scris de Max Botkin şi produs de Raffaella De Laurentiis.

Rousselet şi-a început cariera la Warner Bros. Pictures, unde a fost, vreme de cinci ani, vicepreşedintele departamentului de producţie. La Warner Bros., era responsabil pentru toate etapele de producere a unui film şi a lucrat la pelicule precum Under Siege, Falling Down şi Grumpy Old Men.

În 1994, Rousselet şi-a înfiinţat compania independentă franţuzească, Les Films de la Suane, în Paris. De-a lungul anilor, el a produs peste 16 filme, printre care Marie Baie des Anges, Serial Lover, Blanche, Barnie Minor Annoyances, Balzac and the Little Chinese Seamstress, (film nominalizat la Oscar) Dad şi The Do-Gooders.

Folosindu-şi vasta experienţă acumulată în Franţa şi SUA, Rousselet a fondat împreună cu regizorul Andrew Niccol compania independentă americană Entertainment Manufacturing Company LLC, în 2004. În acea perioadă, Rousselet a produs Lord of War, cu Nicolas Cage şi Ethan Hawke.

Steven Shareshian (producător executiv) a produs miniseriile HBO The Pacific şi John Adams, precum şi filmul artistic City of Ember. A fost producător executiv la My Big Fat Greek Wedding, The Great Buck Howard, Starter for 10 şi The Ant Bully.

În prezent este co-producător executiv la filmul HBO Game Change, cu Julianne Moore, Woody Harrelson şi Ed Harris.

Before joining Playtone at its formation in 1998, Shareshian had been a producing partner at Jonathan Demme Clinica Estetico.

Jeb Brody (producător executiv) este preşedintele departamentului de producţie la Vendôme Pictures, o companie de dezvoltare, producţie şi finanţare, orientată spre crearea unor filme de calitate, pentru o distribuţie internaţională. Pe lângă munca sa la Larry Crowne, el a mai fost producător executiv pentru primul film al companiei Vendome, Source Code, lansat la începutul acestui an, film în care joacă Jake Gyllenhaal şi care e regizat de Duncan Jones.

Înainte de a lucra pentru Vendôme, Brody a contribuit la lansarea Big Beach, o companie de filme independente, cu sediul la New York. Acolo a fost producător sau producător executiv al unor filme precum Little Miss Sunshine, (premiat cu Oscar), SherryBaby, nominalizat la Golden Globe-şi Sunshine Cleaning, cuAmy Adams şi Emily Blunt.

Din 2000 până în 2002, Brody a lucrat la Magnet Entertainment, unde a fost producător executiv la mai multe proiecte, inclusiv la filmul lui Spike Jonze, Adaptation. De asemenea, a condus departamentul de creaţie al companiei.

Înainte de a lucra ca producător de film, Brody a avut o carieră universitară şi a fost custode la American Museum of the Moving Image din Astoria, New York, unde a prezentat programe premiate despre cineaşti precum Claire Denis, Pedro Almodóvar, Sergio Leone, Donald Cammell, Hollis Frampton etc. A fost editorul şi directorul îndrăgitei reviste de film, Scenario.

Fabrice Gianfermi (producător executiv), co-fondator al Vendôme Pictures alături de Philippe Rousselet, are poziţia de preşedinte executiv, orchestrează şi supervizează toate chestiunile corporatiste precum şi finanţarea producţiilor.

În ultimii 10 ani, el a fost preşedinte executiv al companiei independente Entertainment Manufacturing Company, din SUA, şi al companiei Les Films de la Suane, din France. Fiind un expert în chestiunile financiare, el a reuşit să obţină finanţarea pentru 15 filme, printre care Balzac and the Little Chinese Seamstress (nominalizat la Golden Globe în 2003) şi a fost producător executiv al filmului Lord of War, cu Nicolas Cage şi Ethan Hawke.

Înainte de asta a fost investitor şi preşedinte executiv la Montparnasse Multimedia, una dintre cele mai importante companii multimedia din Franţa, unde a fost producător, editor şi distribuitor de CD-uri educaţionale şi culturale (printre acestea The Louvre: Virtual Visit). Prima parte a carierei şi- apetrecut-o în cercurile financiare din Londra şi Paris.

David Coatsworth (producător executiv) a produs recent filmul realizat de Sony Pictures, Underworld: New Dawn, episodul pilot al seriei HBO Boardwalk Empire, filmul HBO Grey Gardens (care a primit un Emmy Award pentru cel cel mai bun film de televiziune, precum şi un Golden Globe pentru cea mai bună miniserie sau film de televiziune) şi miniseria HBO John Adams (pentru care a câştigat un Emmy Award pentru cea mai bună miniserie, un Producers Guild Award, la categoria „producătorul anului” şi un Golden Globe pentru cea mai bună miniserie sau film de televiziune).

A fost producător la Underworld: Evolution and Gotti (pentru care a a fost nominalizat la Emmy Award pentru cel mai bun film de televiziune) şi co-producător la My Big Fat Greek Wedding. Ca producător executiv, el a lucrat la Man of the Year, Welcome to Mooseport, The In-Laws şi The 6th Day.

Larry Crowne marchează a doua colaborare a lui VICTOR KEMPSTER (director de producţie) cu regizorul Tom Hanks, după ce au lucrat cu succes la That Thing You Do!

Kempster a avut o îndelungată şi fructuoasă relaţie cu Oliver Stone, debutând ca director artistic în filmul cu Tom Cruise, Born on the Fourth of July, avansând apoi la poziţia de director de producţie la filmul nominalizat la Oscar, JFK. Kempster şi-a cultivat abilitatea de a folosi o vastă paletă vizuală, lucrând cu acest mare regizor. Parteneriatul lor artistic a creat filme precum Heaven & Earth, Natural Born Killers, Nixon, U Turn şi Any Given Sunday.

Printre realizările sale notabile se numără atmosfera sumbră şi crudă din filmul lui Michael Mann Miami Vice şi recrearea taberelor de refugiaţi pakistanezi şi afgani, în Maroc, pentru filmul lui Mike Nichols, Charlie Wilson War, în care joacă tot Hanks şi Julia Roberts. El a mai lucrat cu Barry Levinson, la Envy, la filmul Bandits, în care joacă Bruce Willis şi Cate Blanchett, şi cu Spike Lee, la Bamboozled.

Kempster is lucrează în prezent la filmul lui Sacha Baron Cohen, The Dictator, regizat de Larry Charles.

Albert Wolsky (Costume) a câştigat două premii Oscar, pentru All That Jazz şi Bugsy. Cu mai mult de 70 de filme la activ, 70 films, Wolsky a fost nominalizat la Oscar şi pentru Sophie Choice, Toys, The Journey of Natty Gann, Across the Universe şi Revolutionary Road. Recent, el a lucrat la Charlie Wilson War, Ask the Dust, Jarhead, The Manchurian Candidate, Road to Perdition, Maid in Manhattan, Runaway Bride, Galaxy Quest, You’ve Got Mail, Red Corner, Lucky Numbers, The Jackal şi The Grass Harp.

Wolsky a lucrat prima dată cu Paul Mazursky, la filmul Harry and Tonto. După aceasta, au urmat alte 11 colaborări între cei doi, printre acestea numărându-se Next Stop, Greenwich Village; An Unmarried Woman; Moscow on the Hudson; Down and Out in Beverly Hills şi Enemies: A Love Story. Wolsky a lucrat prima dată cu Bob Fosse la Lenny, cu Dustin Hoffman în rol principal, mai târziu a creat costumele pentru filmul lui Fosse, All That Jazz şi pentru Star 80, ultimul film al lui Fosse. Wolsky a mai creat costumele pentru peliculele Grease, Manhattan, The Pelican Brief, The Heart Is a Lonely Hunter, Little Murders, The Jazz Singer, The Falcon and the Snowman şi Crimes of the Heart.

Născut la Paris, Wolsky a emigrat în SUA, la zece ani. A trăit la New York City, a absolvit The City College of New York şi şi-a început cariera în teatrle newyorkeze. A creat singur costumele pentru piesa Generation, pusă în scenă pe Broadway, cu Henry Fonda în rolul principal. Tot pentru scenă a creat costumele la Sly Fox, cu George C. Scott; The Sunshine Boys; la producţia lui Joseph Papp Hamlet pusă în scenă în Central Park; şi la piesa lui Tennessee Williams 27 Wagons Full of Cotton, cu Meryl Streep.

Asociaţia Creatorilor de Costume i-a oferit un premiu pentru întreaga carieră, primul de acest fel oferit vreodată. Wolsky a avut patru mandate în consiliul Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

James Newton Howard (compozitor) este unul dintre cei mai respectaţi compozitori din industria filmului.

Până în prezent, Howard a fost nominalizat de opt ori la Oscar, de şase ori la categoria „cea mai bună coloană sonoră originală”, pentru Defiance, Michael Clayton, The Village, The Fugitive, The Prince of Tides şi My Best Friend Wedding. A mai fost nominalizat la „cel mai bun cântec” pentru filmele Junior şi One Fine Day.

Howard, cu Hans Zimmer, a câştigat Grammy Award în 2009, pentru coloana sonoră a filmului The Dark Knight. A mai fost nominalizat la Grammy pentru muzica din Blood Diamond, Dinosaur şi Signs şi pentru cântecul din One Fine Day. În plus, a câştigat un Emmy pentru tema serialului Gideon Crossing, şi a mai fost nominalizat la Emmy pentru temele serialelor de succes produse de Warner Bros. ER şi Men. Howard a fost nominalizat de patru ori la Golden Globe Awards pentru impresionanta coloană sonoră a filmului lui Peter Jackson, remake al blockbusterului King Kong; pentru cântecele din Junior şi One Fine Day; iar, recent, pentru surprinzător de simpatica şi provocatoarea sa ilustraţie muzicală, compusă pentru filmul Defiance.

A primit World Soundtrack Award în 2008, pentru compozitorul anului, graţie compoziţiilor realizate pentru filmele Charlie Wilson War, Michael Clayton şi I Am Legend. A primit premiul Soundtrack of the Year Award decernat de Classical BRIT Awards pentru The Dark Knight (2009) and Blood Diamond (2008). În 2009, a primit un premiu special decernat pentru cel mai bun compozitor al ultimilor cinci ani, din partea Úbeda Film Music Conference în Spain.

Howard, care a primit din partea ASCAP prestigiosul Henry Mancini Award pentru realizări în întreaga carieră, are peste 100 de titluri în filmografia sa. Printre ele, toate filmele lui M. Night Shyamalan (The Sixth Sense, Unbreakable, Signs, The Village, Lady in the Water şi The Happening), cinci filme ale lui Lawrence Kasdan (Grand Canyon, Wyatt Earp, French Kiss, Mumford and Dreamcatcher), patru comedii cu Julia Roberts (Pretty Woman, Runaway Bride, My Best Friend Wedding şi America Sweethearts) şi trei desene animate produse de Walt Disney Studios (Dinosaur, Treasure Planet şi Atlantis: The Lost Empire). Vasta lui filmografie include Duplicity, Confessions of a Shopaholic, The Great Debaters (cu Peter Golub), Batman Begins, Collateral, Snow Falling on Cedars, Outbreak, Hidalgo, Peter Pan, Falling Down, Primal Fear, Glengarry Glen Ross, Waterworld, The Devil Advocate şi Dave.
Succesul lui Howard reflectă bogatul său trecut muzical. Inspirat de bunica sa, violonistă la Pittsburgh Symphony în anii ’30 şi ’40, el a început să studieze pianul la patru ani. A studiat apoi la Music Academy of the West, din Santa Barbara, şi la USC Thornton School of Music. Şi-a completat educaţia muzicală stdiiind cu legendarul aranjor Marty Paich.

Deşi cu pregătire clasică, el a păstrat contactul cu alte genuri muzicale ceea ce i-a permis să-şi desăvârşească aptitudinile ca producător, aranjor, compozitor şi interpret. A adunat o listă de colaboratori impresionantă, printre care Barbra Streisand; Earth, Wind & Fire; Bob Seger; Rod Stewart; Toto; Glenn Frey; Diana Ross; Carly Simon; Olivia Newton-John; Randy Newman; Rickie Lee Jones; Cher şi Chaka Khan. În 1975, s-a alăturat superstarului pop Elton John, în turnee şi în studio.

Howard a părăsit trupa în 1976 pentru a lucra ca producător. A revenit alături de Elton John în 1980 pentru un alt turneu, apoi în 1986 a dirijat Orchestra Simfonică din Melbourne pentru concertul „Live in Australia”.
După ce i s-a oferit să compună muzica primului film, în 1985, nu s-a mai uitat în urmă. Howard a colaborat din nou cu Elton John în vara lui 2004, pentru un turneu în mai multe oraşe, care a inclus concerte la Royal Albert Hall din London şi Radio City Music Hall din New York.
Recent, Howard a compus muzica pentru Water for Elephants, Gnomeo & Juliet, The Green Hornet, The Tourist, Love and Other Drugs, The Last Airbender şi Salt. Printre proiectele sale se numără filmul lui Martin Campbell, The Green Lantern. În februarie 2009, Howard a avut primul său concert, numit „I Would Plant a Tree”, interpretat de Pacific Symphony în cadrul Festivalului Compozitorilor Americani.

SlabAcceptabilOKBunExcelent fără voturi
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Acesta este un blog colaborativ, deschis tuturor. Daca doresti sa participi, vezi detalii.

Adresa de e-mail pentru abonare:

Este posibila si abonare prin RSS

Serviciu oferit de FeedBurner

Meta

Fani pe Facebook