Cele mai vândute cărţi în 2007
Site-ul Librarie.net este una dintre cele mai vechi şi mai cunoscute librării online din România şi are legături cu marea majoritate a editurilor, motiv pentru care vânzările pe care le face au o anumită reprezentativitate pentru interesul acordat cărţilor. Conform statisticii realizate, clasamentul celor mai vândute cărţi în anul 2007 arată astfel:
- Limbajul trupului – cum pot fi citite gândurile altora din gesturile lor (182 de ilustraţii) de Allan Pease
- Dicţionarul explicativ al limbii române (ediţia a II-a)
- Dicţionarul Ortografic, Ortoepic şi Morfologic al Limbii Române (ediţia a II-a, revizuită şi adăugită)
- Silueta dincolo de mituri – ghid de nutriţie pentru silueta ta de Mihaela Bilic
- Arta Războiului – Arată-te puternic când eşti slab şi slab când eşti puternic de Sun Tzu
- Mama şi copilul. Ediţia a VI-a (revizuită) de Emil Capraru
- Psihopatologie şi psihiatrie pentru psihologi de Florin Tudose, Cătălina Tudose şi Letiţia Dobranici
- Limbajul vorbirii – arta conversaţiei de Allan Pease şi Alan Garner
- Principele – lecţii de manipulare de Niccolo Machiavelli
- Cartea gesturilor – Cum putem citi gândurile oamenilor din acţiunile lor de Peter Collett
Primul lucru care surprinde este apariţia dicţionarelor DEX şi DOOM2 pe poziţiile 2 şi 3, mai ales că nu sunt apariţii noi. Ar fi îmbucurător un astfel de interes pentru limba corectă, dar tare îmi e teamă că performanţa se datorează în principal profesorilor de limba română, care au cumpărat cărţi cu banii alocaţi de guvern pentru fiecare.
Allan Pease apare cu două cărţi între primele 10 (poziţiile 1 şi 8), aşa că l-am putea numi autorul anului 2007 în România (cel puţin după acest clasament).
Este evident că cele mai de succes cărţi sunt cele practice, în special cele referitoare la psihologie şi comunicare. Chiar şi continuarea clasamentului nu face decât să confirme acest lucru. Este interesantă această preocupare a multora pentru a găsi şi a dezvolta mecanisme de interacţiune cu semenii, dar poate 2008 va fi unul mai bun pentru literatură.
Şi, ca să fac o jumătate de glumă, ar mai fi de remarcat că titlurile lungi au mai mult succes. Ca să priceapă omu’ despre ce-i vorba…