Miros de carte
Un studiu realizat în rândul a 600 de studenţi de institutul de sondaj Zogby International a arătat că 43% din persoanele intervievate consideră că o calitate foarte importantă a unei cărţi (sau a unui obiect, în general) este reprezentată de miros. Şase studenţi din zece preferă să cumpere cărţi de ocazie, mai curând decât lucrări noi sau în format electronic, deşi e-book-urile sunt mult mai ieftine decât echivalentul lor în hârtie. Studiul mai arată că trei studenţi din zece asociază mirosul de spaţiu închis cu cartea lor favorită, iar 16% din ei asociază o carte care le-a plăcut cu aroma de cafea proaspăt măcinată.
Plecând de la acest studiu, site-ul CafeScribe.com, care comercializează cărţi în format electronic, oferă o soluţie. Bryce Johnson, directorul site-ului, a anunţat că firma sa va trimite tuturor celor care cumpără un e-book prin serviciul său un autocolant impregnat cu mirosul unei cărţi vechi. Este o găselniţă comercială interesantă, prima de acest gen, dar rămâne de văzut ce succes va avea.