9 septembrie 2013

Riddick

Din 13 septembrie 2013, pe ecranele din România, „Riddick”, cel mai recent capitol al sagăi începute în 2000 cu succesul „Pitch Black” și continuate în 2004 de blockbusterul „The Chronicles of Riddick”, îl readuce pe Vin Diesel în interpretarea antieroului său preferat, un condamnat evadat, căruia îi vrea capul orice vânător de recompense din galaxie. De această dată, trădat de semenii săi şi lăsat să moară pe o planetă pustie, Riddick luptă pentru supravieţuire, devenind astfel mai puternic şi mai periculos ca niciodată. Vânătorii de recompense din galaxie sunt însă pe urmele lui, fără să ştie că Riddick îi va folosi în planul său de evadare de pe planeta ostilă.



„Riddick” este un film de acţiune. Dacă vă plac eroii cu feţe imobile, hotărâţi să se răzbune cu orice preţ ori să supravieţuiască în condiţii extreme, dacă vă plac SF-urile cu acţiune petrecută pe planete ciudate şi pline de creaturi teribile, filmele violente în exces, cu eroi duri şi replici banale, care îţi bat straşnic adversarii – atunci mergeţi să vedeţi filmul, pentru că nimeriţi la fix. Dacă nu vă place genul, ocoliţi sala de cinema sau intraţi doar pentru distracţie. Vin Diesel face un rol adecvat subiectului, previzibil, şi care nu pare să singularizeze personajul între cele asemenea. Calitatea imaginii în sala IMAX poate fi un plus, precum şi surprinzătoarea răsturnare de situaţie care constituie punctul culminant al filmului.

Note de producţie

În 1999, când regizorul David Twohy a ales un actor necunoscut pe nume Vin Diesel pentru rolul deţinutului evadat Richard B. Riddick din filmul science-fiction din 2000 „Întuneric total”, nici regizorul, nici actorul nu anticipau că filmul va avea atâţia fani.

În urma acestui succes, Diesel şi Twohy şi-au reunit forţele în 2004. De data asta, Diesel nu numai că a reluat rolul celui mai căutat nelegiuit din galaxie, dar a fost şi unul dintre producătorii filmului. În al doilea film, „Riddick – Bătălia începe”, realizatorii au lărgit universului anti-eroului, purtându-ne către lumi noi şi prezentându-ne fiinţe cu conştiinţă, printre care fanaticii Necromongers – o sectă religioasă care îi converteşte sau îi omoară pe toţi cei care i se opun.

Diesel mărturiseşte că nelegiuitul stoic şi neînţeles este de multă vreme unul dintre personajele sale preferate. „M-am îndrăgostit de rol când am citit scenariul, pentru că Riddick este un personaj bine conturat şi un adevărat anti-erou.” Actorul crede că popularitatea se datorează legăturii fanilor cu Riddick. „Oamenii rezonează cu lupta lui, de asta se simt atraşi de el. Se identifică cu sentimentul de a fi judecat greşit, marginalizat, abandonat sau subestimat. Cu toţii am trăit sentimentele astea la un moment dat. Iar oamenilor le place să-l vadă pe Riddick depăşind aceste sentimente prin acţiune.”

Puţini cunosc mai bine lumea ultimului Furyan decât Twohy şi Diesel, aşa că a fost o binecuvântare când s-a ivit şansa de a prelua controlul creativ asupra francizei. Directorii Universal Pictures au primit cu entuziasm decizia lor de a realiza al treilea capitol, un thriller science-fiction care aduce aminte de „Întuneric total”, totodată integrând mitologia filmului „Riddick – Bătălia începe”. Mai mult, studioul a acordat drepturile asupra francizei companiei de producţie a lui Diesel, One Race Films, iar Universal avea să distribuie filmul pe plan naţional.

Compania, pe care Diesel a înfiinţat-o în 1995 pentru debutul său regizoral – „Multi-Facial”, are acum numeroase divizii şi realizează producţii de televiziune, cinematografice şi jocuri video. Compania One Race – condusă de producătorul executiv al peliculei „Riddick”, Samantha Vincent – a stat în spatele hiturilor de box office ale lui Diesel („Furios şi iute”, „Furios şi iute în viteza a 5-a” şi „Furios şi Iute 6”. One Race ţinea frâiele producţiei, iar Universal Pictures avea să distribuie filmul, aşa că mult aşteptatul nou capitol putea să înceapă în forţă. Diesel ne spune care a fost motivaţia echipei. „Le-o datoram fanilor care sunt atât de devotaţi şi au văzut şi revăzut filmele.”

În „Riddick – Bătălia începe”, protagonistul a descoperit că este furyan de origine şi că un necromanger, înfăptuind profeţia, a invadat Furya şi a comis genocid împotriva poporului acesteia, atunci când s-a născut Riddick. Una dintre temele pe care Twohy şi Diesel au vrut să le exploreze în următorul capitol este strădania lui Riddick de a afla cine este cu adevărat. „Mai există un motiv important pentru care mă atrage personajul ăsta.” – spune Diesel. „Cu toţii ne străduim să ne descoperim identitatea. Riddick nu face excepţie şi vrea să afle mai multe despre originile sale.”

Twohy a scris scenariul filmului „Riddick”, iar Diesel a conceput mitologia. „Am încredere în talentul său scriitoricesc.” – spune Diesel. „David este un scenarist nemaipomenit şi are încredere în percepţia mea asupra mitologiei. Am vorbit despre povestea asta în relaţie cu multe alte poveşti, cum se îmbină şi se împletesc şi cum relaţionează una cu alta. Sunt fan al mitologiei şi al fantasticului şi ştiu că, cu cât explorez mai mult un lucru, cu atât mai consistentă este franciza.”

Una dintre scenele favorite ale lui Diesel a fost primul act, care face trecerea dintre cotropirea planetei de către Necromanger şi momentul prezent. Lăsat în voia sorţii pe o planetă abandonată, Riddick luptă pentru supravieţuire şi pentru a-l afla pe omul care era înainte să devină Lord Marshal.

Riddick poartă un monolog interior în care încearcă să-şi dea seama cum şi-a pierdut identitatea şi apoi cum să şi-o reconstruiască. „Ne-a plăcut primul act ca din filmul Jeremiah Johnson” – spune actorul. „Rareori întâlnim asta în filmele actuale: să urmăreşti ce se întâmplă cu personajul, pe plan lăuntric şi exterior, fără dialog.”

Colaborarea din trecut dintre cei doi prieteni este unul dintre motivele principale pentru care un proiect uriaş ca „Riddick” a devenit o producţie atât de reuşită. „Ajungeam acasă la timp şi n-am depăşit bugetul, pentru eu şi David ne cunoaştem îndeaproape.” – spune Diesel. „Ne-am demonstrat unul altuia că ţinem la această proprietate, la personaj şi franciză. Eram pregătiţi şi puşi pe treabă pentru că ştiam că avem o sarcină uriaşă de a realiza un film extraordinar.”

Field admiră parteneriatul la care a fost martor de când cei trei au început să lucreze la „Întuneric total”, cu aproape un deceniu în urmă. „Vin şi David vorbesc aceeaşi limbă. Rareori se întâmplă ca un regizor şi un actor să colaboreze atât de bine la fiecare aspect al procesului de producţie încât s-o mai facă de două ori. Sunt mândru că am contribuit la al treilea capitol şi îi felicit pe amândoi pentru cum au ghidat producţia, de pe hârtie pe ecran.”

Decoruri şi locuri. Crearea lumii lui Riddick

Pentru Diesel, Twohy şi Field era important ca „Riddick” să evoce teroarea primului film şi să reia elementele vizuale remarcabile din al doilea film. Când a sosit momentul să caute locuri de filmare, Montreal s-a dovedit a fi oraşul ideal pentru a plasa noua şi imprevizibila aventură a lui Riddick. „Am avut norocul să filmăm în acelaşi studio în care a fost turnat „300: Eroii de la Termopile”. David a creat storyboard-uri elaborate pentru fiecare secvenţă de film, iar asta a fost de mare ajutor echipei de filmare, pentru că a ştiut exact cum vrem să arate cadrele şi producţia a mers ca unsă.” – spune Field.

Realizatorii au decis să lucreze din nou cu David Eggby, care a fost director de imagine la filmul „Întuneric total”. „Mi-a plăcut să lucrez cu el, pentru că ne inspirăm reciproc.” – remarcă Twohy. „Ne-am încurajat reciproc să facem alegeri îndrăzneţe în ‘Întuneric total’ şi, de data asta, i-am lansat o provocare tehnică. I-am spus că o să creăm o lume extraterestră exotică, dar pe care va trebui s-o filmeze într-o gară din Montreal.”

Pentru că multe dintre scenele din „Riddick” se desfăşoară în exterior, Eggby a avut dificila sarcină de a lumina înăuntrul studioului. Nici el, nici Twohy nu au vrut o lumină tare, care să cadă de sus, ci o lumină mai blândă, de contrast.

Soluţia? La un film anterior, Eggby a lucrat cu bucăţi uriaşe de material reflectorizant şi ştia că aceeaşi tehnică poate fi aplicată şi la filmul ăsta. „Ştiam că este o modalitate bună de a lumina cele patru platouri dintr-o singură sursă.” – explică directorul de imagine. „Nu există umbre din direcţii contradictorii. Este o lumină blândă care creează o sferă uriaşă. Aşa că am cumpărat 40 de plăci subţiri aurite de dimensiunea 6×6 metri, acestea reflectă lumina auriu. Le-am întins pe tavan şi le-am luminat individual. Plăcile aveau două feţe, una albă pentru lumină ambientală, şi una aurie pentru strălucirea lunii.”

Deşi filmul cerea multe efecte vizuale, echipa de producţie a ţinut să nu filmeze toată producţia pe ecranul verde. Au vrut să construiască decoruri pentru ca actorii să fie ancoraţi în acel mediu. După ce a discutat cu Twohy cum ar afecta cei doi sori mediul planetei, Nemec a creat diferitele peisaje prin care aveau să treacă Riddick şi vânătorii de recompensă. A fost nevoie de opt peisaje unice, dar având numai patru platouri, Nemec a trebuit să planifice cu atenţie când să demoleze un decor şi când să-l construiască pe următorul.

Peisajele redau diferite aspecte ale mediului ostil al planetei, de la sălbăticia aridă cu sulf aburind, nisip galben şfichiuitor, ziduri de rocă roşiatică şi bălţi adânci cu noroi, la formaţiunile stâncoase masive, până la tundra dezolantă.

„Joe este un artist care se adaptează rapid. Puţini oameni ar fi reuşit să facă ce a făcut el.” – spune Twohy despre scenograf.

După ce a fost lăsat de izbelişte pe planeta pustie, Riddick se refugiază în nişte ruine antice funerare. Când Nemec desena ruinele, s-a întrebat ce cultură le-ar fi influenţat. „Am vrut ca ruinele să fie un mediu arhitectural.” – spune scenograful. „Am ales influenţe din Petra, Iordan. Ideea era că într-un munte masiv şi ciobit de vreme, o civilizaţie antică a sculptat un altar sau un loc ceremonial pentru a omagia creaturile planetei.”

Când se documenta despre piatra care a fost folosită în Petra,departamentul de creaţie a descoperit că principalele culori erau nuanţe de teracotă. Din fericire, s-a potrivit perfect cu paleta de culori la care lucra Nemec.

Ascensiunea fricii. Halte şi vehicule

La capătul platoului pe care Nemec a construit decorul tundrei, a construit şi o haltă, unde mercenarii se adăposteau când soseau pe planetă. Pentru că de atunci a trecut un deceniu, decorul haltei a fost proiectat în aşa fel încât să poate fi montat şi demontat de câţiva oameni.

Conţinea toate cele necesare supravieţuirii pentru o lungă perioadă de timp: centru de comunicare, hărţi, bucătărie, latrină, cuşete, sală de mentenanţă şi zonă de relaxare.

Odată asamblată, unitatea poate fi folosită de oameni de ştiinţă, exploratori sau mercenari în timpul unei escale. „A fost proiectată în scopuri utilitare, militare, dar are şi elemente clasice, de modă veche, în cazul în care totul cedează.” – spune Nemec.

Nu este un loc pentru o escapadă de relaxare. Unitatea este monocromă, cu accente de culoare pe ici, pe colo, cum ar fi balustradele galbene sau extinctoarele portocalii. Am vrut să redea efectele elementelor din mediul înconjurător, aşa că am încercat să-i insuflam patina ambientală. Totul este tern.”

Navele de transport au fost construite din fel de fel de elemente, de la panouri de control pentru carlingă la mecanisme automate, până la hamuri de dormit. „Am făcut multe permutaţii.” – îşi aminteşte scenograful. „Am început cu un design compact, dar nu găseam echilibrul. Apoi ne-am uitat la navele de război ale necromangerilor, dar nici asta nu ni s-a părut potrivit. Voiam să arate realist, dar şi futurist: o navă care să pară că poate să zboare, să decoleze şi să aterizeze pe axa verticală, dar şi să călătorească în spaţiu.”

Actorilor le-a plăcut nespus să se plimbe cu „jet hog”, vehiculele cu care echipajul lui Boss John parcurgea distanţe scurte pe teritoriul planetei. În ton cu tematica futuristă, Nemec a vrut ca aceste vehicule să amintească de motocicletele chopper, dar în loc să aibă roţi, maşina pluteşte şi este alimentată de turbine de aer şi propulsie cu reacţie. „La început, am vrut ca designul să fie mult mai compact – asemenea motocicletelor Yamaha – dar nimic nu se potrivea.” – spune Nemec. „Suntem mulţumiţi de cum arată acum vehiculele jet hog.”

Despre distribuţie

Vin Diesel (care îl interpretează pe Riddick şi este producător), născut în New York, a devenit unul dintre cei mai râvniţi actori de la Hollywood. Pe lângă succesele uriaşe de box office, Diesel este şi regizor şi producător recunoscut. Cel mai recent a jucat şi a produs celebrul „Furios şi iute 6”, care a avut încasări mondiale de peste 670 de milioane de dolari.

În 2011, l-am văzut pe Diesel în „Furios şi iute în viteza a 5-a”, al cincilea film din seria blockbuster „Furios şi iute”. A contribuit în diferite feluri la acest proiect, a interpretat din nou rolul lui Dominic Toretto şi a produs filmele, împreună cu Neal H. Moritz. De asemenea, a scris şi a regizat scurtmetrajul „Los Bandoleros”.

Actorul a jucat şi în drama „Pledez vinovat?!”, regizată de renumitul cineast Sidney Lumet. Acţiunea se desfăşoară în anii ’80 şi documentează celebrul proces de judecată, care a durat trei ani, a 20 de membri ai unei familie mafiote. Diesel a fost lăudat de critici pentru interpretarea rolului lui Jackie DiNorscio, mafiotul care a ales să renunţe la dreptul de reprezentare de către un avocat şi să se apere singur în instanţă. Pentru acest rol, Diesel s-a transformat într-un mafiot italian în vârstă de 47 de ani, îngrăşându-se cu aproape 10 kg.

Diesel va juca rolul principal în „Hannibal the Conqueror”, povestea generalului din Cartagina care a străbătut Alpii călare pe elefant ca să atace Roma în secolul III î.H. În plus, compania sa One Race Films va produce „Hannibal the Barbarian”, un serial animat pentru copii bazat pe poveştile despre Hannibal, pentru postul de televiziune BET.

Printre proiectele viitoare ale lui Diesel se numără „Player’s Rule”, o producţie Touchstone Pictures. Scenariul filmului a fost scris de Ron Bass şi Jen Smolka, fiind primul rol al lui Diesel într-o comedie romantică. Actorul va juca şi în „The Wheelman”, o producţie MTV Films, Paramount Pictures şi One Race Film în curs de dezvoltare. Companiile lui Diesel, Tigon Studios şi Midway Games, vor lansa filmul şi jocul video în aceeaşi perioadă.

În 2005, Diesel a jucat pentru prima oară într-o comedie, „Bona de la Forţele Speciale”, o producţie Disney, alături de Faith Ford, Brad Garrett, Lauren Graham şi Brittany Snow. Filmul, regizat de Adam Shankman, urmăreşte povestea unui agent sub acoperire care, după ce eşuează să protejeze un om de ştiinţă care lucrează pentru guvern, află că familia omului de ştiinţă este în pericol. Ca să se revanşeze, acceptă să aibă grijă de copiii omului de ştiinţă, ca apoi să descopere că este cea mai grea misiune din cariera sa. „Bona de la Forţele Speciale” a avut un succes uriaş la box office.

Printre viitoarele proiecte ale actorului se numără al şaptelea film „Furios şi iute”, în care va juca şi pe care îl va produce, şi „Kojak”. De asemenea, va face echipă din nou cu Shankman la filmul „The Machine” şi va produce şi va juca în „World’s Most Wanted”, în colaborare cu Moritz.

Diesel a scris, a produs, a regizat şi a jucat în scurtmetrajul independent „Multi-Facial”, care analizează ce înseamnă să fii descendent al mai multor rase în societatea de astăzi.

Jordi Molla (care îl interpretează pe Santana), ca actor, regizor, pictor şi scriitor, este una dintre cele mai recunoscute personalităţi artistice din Spania. A studiat actoria la Institutul de Teatru din Barcelona, precum şi în Italia, Ungaria şi Anglia.

A jucat în numeroase filme ale unor regizori cu prestigiu, precum Bigas Luna, Pedro Almodovar, Peter Greenaway, Montxo Armendariz, Ricardo Franco şi Fernando Colomo.

Molla a debutat la Hollywood în rolul traficantului de droguri columbian Diego Delgado, în filmul aclamat de critici „Visul alb”, alături de Johnny Depp şi Penelope Cruz. Apoi l-am văzut în thrillerul comic regizat de Michael Bay, „Băieţi răi 2”, cu Martin Lawrence şi Will Smith; în „Bătălia de la Alamo”, regizat de John Lee Hancock, cu Dennis Quaid, Billy Bob Thornton şi Jason Patric; şi în „Colombiana”, în regia lui Olivier Megaton, cu Zoe Saldana. De asemenea, a interpretat rolul regelui Filip II al Spaniei în „Elizabeth: Epoca de aur”, alături de Cate Blanchett.

Molla a jucat în cele trei părţi ale seriei regizate de Greenaway „Valizele lui Tulse Luper”; apoi în „Los Anos Barbaros”, regizat de Colomo; „Ausentes”, în regia lui Daniel Calparsoro; „Anthony, Warrior of God”, regizat de Antonello Belluco şi în „Nobody Knows Anybody”, regizat de Mateo Gil, pentru care actorul a fost nominalizat la premiul Fotogramas de Plata pentru cel mai bun actor. Molla a mai apărut în filmul de televiziune regizat de Angelo Longoni, „Caravaggio”, apoi în „The Stone Merchant”, regizat de Renzo Martinell, în „GAL”, în regia lui Miguel Courtois, şi în „Che: Part Two”.

Matt Nable (care îl interpretează pe Boss Johns) este un actor şi scriitor australian. În 2007, Nable a scris scenariul şi a jucat în prima achiziţie australiană a Paramount Pictures, filmul aclamat de critici „The Final Winter”. După acest succes, a plecat în Statele Unite, să joace în episodul pilot al serialului „SIS”. Nable a jucat apoi în filme precum „Killer Elite: Înfruntarea”, cu Jason Statham, Clive Owen şi Robert De Niro, „33 Postcards”, cu Guy Pearce, şi „K-11”.

Pe micul ecran, Nable a interpretat rolul lui Travis în al treilea sezon al serialului australian câştigător a numeroase premii „East West 101” şi a jucat rolul sergentului Gary Jubelin în al cincilea sezon al premiatului serial australian „Underbelly”. De curând, Nable a interpretat personajul Jock Ross în „Bikie Wars: Brothers in Arms”, un serial în şase părţi despre războiul dintre cele mai cunoscute găşti de biciclişti din Australia.

Katee Sackhoff (care o interpretează pe Dahl) este renumită pentru rolul pilotului Starbuck din serialul SF aclamat de critici „Battlestar Galactica”, pentru care a câştigat premiul Saturn pentru cel mai bun rol secundar în 2006. Serialul a câştigat premiul Peabody şi a fost inclus doi ani consecutiv în clasamentul Institutului American de Film al celor mai bune zece programe de televiziune. În prezent, o putem vedea pe Sackhoff în rolul ajutorului de şerif Vic Moretti în serialul dramatic „Longmire”, bazat pe romanele poliţiste ale autorului Craig Johnson despre şeriful Walt Longmire din Wyoming.

Anul acesta, actriţa a jucat în producţia Lionsgate „The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia”, un thriller de groază plasat în sudul rural, unde o familie este terorizată de entităţi supranaturale, precum şi în „Sexy Evil Genius”, o comedie neagră despre un grup divers de necunoscuţi care sunt invitaţi într-un bar de către fosta lor iubită, Nikki Franklyn (Sackhoff). De curând, Sackhoff a încheiat producţia filmului Intrepid Pictures, „Oculus”.

După ce a absolvit liceul, actriţa s-a mutat în Los Angeles şi a captat atenţia în diferite roluri principale în proiecte de televiziune şi cinematografice. Şi-a început cariera jucând în serialul pilot MTV „Locust Valley”, iar apoi a jucat în serialul FOX „The Fearing Mind” şi a interpretat rolul principal, fiica personajului lui Richard Dreyfuss, în serialul CBS „The Education of Max Bickford”.

Despre echipa de producţie

David Twohy (scenarist/regizor) a contribuit la lumea filmelor science-fiction, aventură şi fantezie ca scenarist şi regizor, reuşind să aducă prestigiu filmelor de gen şi, astfel, a fost numit de către Entertainment Weekly „unul dintre cei mai creativi oameni de la Hollywood”.

Twohy s-a remarcat cu „The Fugitive”, pe care l-a scris şi regizat, cu Harrison Ford şi Tommy Lee Jones. În 1993, a fost nominalizat la premiul WGA pentru cel mai bun scenariu bazat pe un text produs sau publicat. Twohy a lucrat ca scenarist la filmul clasic de cult „Warlock”; „Ultima Şansă”, cu Charlie Sheen şi Nastassja Kinski, la care Twohy a lucrat şi în calitate de producător executiv; „Waterworld – Lumea Apelor”, cu Kevin Costner; „G.I. Jane”, în regia lui Ridley Scott, cu Demi Moore; şi „Impostorul”, cu Madeleine Stowe şi Gary Sinise.

În 2000, Twohy a scris şi a regizat un film de neaşteptat: „Întuneric total”. Acest film cu buget modest lansat de Universal Pictures, filmat în sălbăticia australiană, a uimit criticii şi publicul cu atmosfera sumbră şi personaje profunde. De asemenea, a fost filmul care l-a consacrat pe Vin Diesel.

În 2002, Dimension Films a lansat filmul regizat de Twohy „Fantomele adâncurilor”, pe care l-a scris în colaborare cu Darren Aronofsky („Recviem pentru un vis”) şi Lucas Sussman. Filmul, în care joacă Bruce Greenwood şi Olivia Williams, urmăreşte o serie de întâmplări inexplicabile de pe un submarin din al Doilea Război Mondial.

În 2004, Twohy a scris şi a regizat „Riddick – Bătălia începe”, continuarea filmului „Întuneric total”. Din distribuţie fac parte Vin Diesel, Dame Judi Dench, Thandie Newton, Colm Feore şi Karl Urban.

Thrillerul regizat şi scris de Twohy în 2009, „A Perfect Getaway” a fost finanţat de Relativity Media şi distribuit de Universal Pictures. În film joacă Milla Jovovich, Timothy Olyphant, Steve Zahn şi Kiele Sanchez.

Ted Field (producător) este un veteran respectat în industria divertismentului, având o carieră de peste 30 de ani în artă şi afaceri.

Field a produs peste 60 de filme care au generat aproape şapte miliarde de dolari în toată lumea, printre care „Ultimul samurai”, „De bună voie şi nesilită de nimeni”, „Jumanji”, „Trei bărbaţi şi-un bebeluş”, „Viaţă pentru muzică”, „Mâna care împinge leagănul”, „Tropăind prin istorie”, „Cocktail” şi „The Texas Chainsaw Massacre”. În prezent, Field este directorul executiv Radar Pictures, o companie de producţie de film pe care a înfiinţat-o în 1999.

De asemenea, a înfiinţat Interscope Records, care este una dintre cele mai mari forţe creative şi de management din spatele celor mai de succes case de discuri din istorie. Albumele produse sub egida companiei lui Field s-au vândut în peste 300 de milioane de exemplare în toată lumea, semnate de artişti de prima mână precum Dr. Dre, Eminem, Tupac Shakur, Snoop Dogg, Nine Inch Nails, The Wallflowers, No Doubt, Limp Bizkit şi Marilyn Manson.

Înainte de a dobândi succesul în producţia de film şi muzică, Field a avut o carieră de succes de om de afaceri, investitor şi antreprenor. A fost co-proprietarul Field Enterprises, parte din proprietatea lanţului de magazine renumit al lui Marshall Field, din Chicago. Field s-a implicat în gestionarea diverselor operaţiuni ale Field Enterprises, printre care operaţiuni imobiliare, publicaţia Chicago Sun-Times şi câteva posturi de televiziune. A lucrat cu succes şi în afara Field Enterprises la Panavision, Crown Zellerbach şi Goodyear Tires.

Field sprijină organizaţii non-profit, printre care amfAR, Asociaţia pentru Alzheimer, Institutul Sundance şi Centrul de Tratament pentru Victimele Violului.

Samantha Vincent (producător executiv) este preşedintele de producţie al One Race Films şi co-fondatoarea Tigon Studios, companiile de producţie de film şi jocuri video ale lui Vin Diesel. Fondată în 1995, compania One Race Films a produs filme premiate, precum „Rătăcitorii” şi hituri de box office precum „Triplu X” şi „Bona de la Forţele Speciale”. Tigon Studios a fost înfiinţat în 2002 cu scopul de a aduce o perspectivă cinematografică unică industriei de jocuri video. „The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay” şi „Wheelman” sunt cele mai de succes jocuri video ale companiei.

Proiectele comerciale şi independente la care a lucrat Vincent au inspirat o nouă eră în evoluţia companiei. Cel mai recent, Vincent a lucrat ca producător executiv la hiturile de box office „Furios şi iute”, „Furios şi iute în viteza a 5-a” şi „Furios şi iute 6”. Pe lângă filme şi jocuri, Vincent a condus compania către era digitală, cu serialul de buget redus „The Ropes”, cu o distribuţie de actori tineri şi care promovează diversitatea în faţa camerelor de filmat, dar şi în viaţa de zi cu zi.

Mike Drake (producător executiv) şi-a început cariera la şcoala de film Cal State Northridge. După absolvire, Drake a început să producă filme independente cu bugete variate, regizate de veterani sau de regizori debutanţi.

De-a lungul ultimilor 16 ani, Drake a produs peste 20 de filme, printre care comedia de succes Warner Bros. „Cât îmi dai ca să te împuşc?” cu Bruce Willis şi Matthew Perry; drama despre box Paramount Pictures, „În corzi”, cu Meg Ryan; şi filmul de acţiune Warner Bros. „La viteză maximă”, cu Sylvester Stallone.

În 2004, Drake a produs filmul HBO „Ceva creat de Dumnezeu” şi a câştigat premiul Emmy pentru realizări extraordinare în filme de televiziune. Filmul apreciat de critici a fost nominalizat şi la Globul de Aur, la premiul Peabody pentru excelenţă în televiziune, NAACP Image Award şi la premiul Institutului American de Film. Drake a fost nominalizat la prestigiosul premiu David L. Wolper pentru producători remarcabili în lungmetraje de televiziune, decernat de Breasla Producătorilor din America.

Drake a lucrat la două filme care au fost lansate în 2007 de New Line Cinema: drama „Copilul de pe Marte”, cu John Cusack, şi thrillerul psihologic „Numărul 23”, cu Jim Carrey. În 2009, Drake a lucrat ca producător executiv la reecranizarea New Line Cinema „Coşmar pe Elm Street” şi la „Recuperatorul”, un thriller science-fiction în care joacă Jude Law şi Forest Whitaker.

Cel mai recent, Drake a lucrat ca producător executiv la thrillerul Universal Pictures „Casa de vis”, cu Daniel Craig, Rachel Weisz şi Naomi Watts, care a fost lansat în 2011.

SlabAcceptabilOKBunExcelent fără voturi
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Acesta este un blog colaborativ, deschis tuturor. Daca doresti sa participi, vezi detalii.

Adresa de e-mail pentru abonare:

Este posibila si abonare prin RSS

Serviciu oferit de FeedBurner

Meta

Fani pe Facebook