7 ianuarie 2009

Poveşti de adormit copiii

Pe 16 ianuarie 2009 are premiera în România o comedie nebună, pentru toate vârstele: „Poveşti de adormit copiii” („Bedtime Stories”). Filmul realizat de Adam Shankman îi are în distribuţie pe Adam Sandler, Keri Russell, Guy Pearce, Richard Griffiths, Jonathan Pryce, Courteney Cox, Lucy Lawless.


“Poveşti de adormit copiii” este un film de comedie şi aventură, cu Adam Sandler în rolul lui Skeeter Bronson, om bun la toate într-un hotel. Viaţa acestuia se schimbă pentru totdeauna când poveştile de adormit copiii pe care le spune seara nepotului şi nepoatei sale încep, în mod misterios, să se transforme în realitate. El încearcă să îşi ajute familia şi spune tot soiul de poveşti din altă lume, dar contribuţia neaşteptată a copiilor va ajunge să le întoarcă tuturor viaţa cu susul în jos.

În regia lui Adam Shankman (“The Pacifier,” “Hairspray,” “The Wedding Planner”), “Poveşti de adormit copiii” prezintă o distribuţie alcătuită numai din vedete, între care Adam Sandler (“You Don’t Mess with the Zohan,” “I Now Pronounce You Chuck & Larry”), Keri Russell (“August Rush,” “Waitress”), Guy Pearce (“L.A. Confidential,” “Factory Girl”), Russell Brand (“Forgetting Sarah Marshall”), Richard Griffiths (“History Boys,” “Harry Potter and the Order of the Phoenix”), Jonathan Pryce, Courteney Cox (“Friends”), Lucy Lawless (“Xena: Warrior Princess”) şi Teresa Palmer (“Kids in America,” “Grudge 2”).

După un scenariu semnat de Matt Lopez (“Race to Witch Mountain”) şi Tim Herlihy (“The Wedding Singer,” “Saturday Night Live”), inspirat de o idee a lui Matt Lopez, “Poveşti de adormit copiii” este un film produs de Andrew Gunn pentru Gunn Films, şi Adam Sandler şi Jack Giarraputo pentru Happy Madison Productions. Adam Shankman, Jennifer Gibgot, Anne Marie Sanderlin şi Garrett Grant sunt producători executivi. Filmul este o producţie Happy Madison Productions, Gunn Films şi Offspring Entertainment.

În culisele filmului au mai lucrat directorul de imagine Michael Barrett (“You Don’t Mess with the Zohan”), designer-ul de costume Rita Ryack (“Hairspray”), designer-ul de producţie Linda DeScenna (“The Pacifier”), editorul Tom Costain (“You Don’t Mess with the Zohan”), editor Michael Tronick, A.C.E. (“Hairspray,” “Hannah Montana/Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert”) şi compozitorul Rupert Gregson-Williams (“You Don’t Mess with the Zohan,” “I Now Pronounce You Chuck & Larry”).

Povestea acestor “Poveşti de adormit copiii”

“Poveşti de adormit copiii” a oferit o ocazie unică de a combina stilul clasic Disney cu brand-ul specific de comedie al lui Adam Sandler. La cârma filmului s-a aflat regizorul Adam Shankman, care a lucrat la filme de succes precum “The Pacifier” şi “Bringing Down the House.” Sandler şi Happy Madison Productions au fost atraşi de proiect în special datorită faptului că Sandler devenise recent tătic pentru prima dată. “Am vrut să fac un film pe care copilul meu să îl vadă şi după aceea să mă poată privi în ochi,” spune el. “Am citit scenariul şi mi s-a părut că ar fi fost nostim pentru toată lumea.”

“Când eram mic, plecam adesea la drum cu toată familia,” continuă Sandler. “Mergeam adesea cu maşina până la New York, plecând din New Hampshire, iar pe drum ne opream la hotelul Howard Johnson. Eram şase într-o cameră şi erau cele mai frumoase momente din viaţa noastră! Dintotdeauna mi-a plăcut ideea unui tip care locuieşte într-un hotel şi poate face asta zi de zi.”

Sandler joacă rolul lui Skeeter Bronson, om bun la toate într-un hotel. “Este un tip care munceşte din greu,” explică Sandler. “Tatăl lui Skeeter a fost proprietarul hotelului, când personajul meu era mic. Tatăl, un om de afaceri nu prea strălucit, a fost nevoit să îşi vândă hotelul, dar a făcut o înţelegere cu dl Nottingham, noul proprietar, pentru ca Skeeter să aibă şanse, într-o bună zi, să devină managerul hotelului. Ca urmare, personajul meu a tot muncit din greu, aşteptând să vină acea zi, dar tocmai când crede că a sosit, un alt tip primeşte postul.”

Cea care pune filmul în mişcare este sora lui Skeeter, Wendy (interpretată de Courteney Cox), care îşi roagă fratele să aibă grijă de cei doi copii ai ei, ca să poată pleca să îşi caute de lucru. “Eu sunt directoarea unei şcoli care se închide,” spune Cox. “Sunt nevoită să plec să îmi caut de lucru – şi aşa începe toată nebunia.”

Cea care rămâne să încerce să mai domolească nebunia şi să dea o mână de ajutor cu copiii este Jill (interpretată de Keri Russell), prietena responsabilă a lui Wendy. “Eu mă ocup de copii în timpul zilei, până când personajul lui Adam îşi termină tura la hotel,” spune Russell. “Într-un fel sau altul, ajung să mă implic în toate aceste aventuri demente pe care Skeeter le creează împreună cu copiii.”

Aceste aventuri nebuneşti sunt poveştile pe care Skeeter le spune copiilor, la culcare, în fiecare seară. Nemulţumit de cărţile alese de ei, el decide să inventeze propriile poveşti, permiţându-le copiilor să intre în joc şi să contribuie la construirea acestor poveşti nebunatice. Poveştile – derulate în decoruri foarte diverse, de la Vestul Sălbatic până la spaţiul cosmic, epoca medievală sau Grecia Antică — prind viaţă pe tot parcursul filmului, având mereu personaje familiare. După cum explică regizorul Shankman, “chestia amuzantă este că acest Skeeter distribuie persoane din viaţa reală ca personaje în tot soiul de poveşti. Deci toţi, de la Adam până la Keri şi Russell Brand, ajung să joace tot soiul de personaje ţicnite, pe parcursul filmului.”
Şmecheria, explică Shankman, este că poveştile pe care le spune Skeeter chiar prind viaţă. “Orice ar aduce copiii în poveste, a doua zi se întâmplă cu adevărat în viaţa reală,” spune regizorul. “Între această realitate trăsnită, recent descoperită de ei, şi secvenţele de fantezie dezlănţuită din poveştile pe care le ascultă la culcare, avem un potenţial vizual generos.”

“E un film cu mult suflet,” continuă Shankman. “Este incredibil pentru întreaga familie. Pur şi simplu magic.”

Personalităţi multiple

Alegerea actorilor pentru filmul “Poveşti de adormit copiii” i-a obligat pe realizatori să îşi închipuie fiecare nume ales într-o diversitate de roluri. După cum spune regizorul Adam Shankman, “cred că mulţi actori s-au simţit atraşi de ‘Poveşti de adormit copiii’ pentru elementele fantastice, care presupuneau o diversitate de roluri. Ştiau că vor avea o groază de costume trăsnite şi vor interpreta o groază de personaje trăsnite, alături de Adam Sandler.”

După ce Sandler a fost ales în rolul principal masculin, realizatorii filmului au abordat-o pe Keri Russell pentru rolul lui Jill — plus un set întreg de roluri fantastice, între care Jillian Regina Zânelor, Corbul Jillian şi o Sirenă. Această alegere a marcat întoarcerea lui Keri la rădăcinile sale Disney. “Cred că e grozav că fac acum acest film, pentru că am făcut odinioară parte din Mickey Mouse Club,” spune veterana Mouseketeer. Russell a jucat în “Mickey Mouse Club” între 1991-1994.

După cum spune Shankman, Russell a fost aleasă pentru a completa sensibilitatea de actor comic a lui Sandler. “Este o parteneră grozavă pentru Adam, fiindcă ei se fac reciproc să râdă, ceea ce e minunat,” spune regizorul. “Se pare că le face plăcere să lucreze împreună.”

“Keri este incredibil de simpatică şi de inteligentă,” adaugă Sandler. “Personajele noastre nu se plac prea tare la început, aşa că a fost nostim să ne tot ciorovăim.”

“La început, personajul meu îl consideră pe Skeeter foarte imatur, iresponsabil şi enervant – aşa cum şi este, de fapt,” spune Russell. “Dar, după ce petrece mai mult timp cu el, începe să îl vadă ocupându-se de copii şi ajunge să nu îl mai considere chiar un tip rău. Dimpotrivă, începe să îl simpatizeze.” “Cei doi sunt ca nişte focuri de artificii,” spune Shankman.

Debutanţii Jonathan Heit şi Laura Ann Kesling au fost distribuiţi în rolurile nepoţilor lui Skeeter: Patrick şi Bobbi. Sandler spune: “Sunt doi copii muncitori. Jonathan e foarte inteligent, iar Laura te face tot timpul să zâmbeşti. S-au distrat amândoi de minune lucrând la acest film.”

Heit spune: “Adam Sandler joacă în film rolul unchiului meu. A fost greu să nu râdem în timpul filmărilor, fiindcă e foarte comic.”

De exemplu, când Sandler se aşează prima dată să le spună o poveste, la culcare, este surprins să descopere că are pe cap un cobai. Rolul lui Bugsy, animăluţul de companie al copiilor – numit astfel pentru ochii lui şocant de mari – a fost interpretat de doi cobai încă necunoscuţi până la acel moment, Stitches şi Thimbles. Atent dresaţi, ei l-au ajutat pe Bugsy să facă tot felul de chestii – în film, cobaiul merge pe o rotiţă improvizată, se bagă singur în pat şi se înveleşte – contribuind astfel la realizarea un stil de comedie aparte.

Courteney Cox a fost invitată să joace rolul surorii nervoase a lui Skeeter, Wendy. Actriţa a fost atrasă de rol datorită fratelui său din film, Adam Sandler. “Îmi place la nebunie şi lucrul alături de el este cât se poate de amuzant. E mereu înconjurat de oameni fantastici,” spune ea. “Povestea este plină de căldură, capricioasă, aventuroasă, amuzantă. Am fost cucerită.”

Realizatorii filmului au apelat la Guy Pearce pentru rolul lui Kendall Duncan. Pearce spune: “Eu joc rolul managerului unui hotel, iar personajul lui Adam Sandler vrea postul meu.”

“El îl tratează de sus pe Skeeter şi îl face să se simtă un ratat,” adaugă Sandler. “Ca urmare, în poveştile pe care le spune seara copiilor, Skeeter ripostează şi astfel se stabileşte conexiunea cu viaţa lui reală. Dar Pearce e devotat acestui rol. I-a făcut plăcere să mă chinuie. E un tip amuzant şi un actor grozav.”

“L-am văzut prima dată pe Guy într-o comedie cu tonuri dramatice intense, ‘Priscilla, Queen of the Desert’, şi a jucat genial acest rol,” spune Shankman. “Are instincte comice extraordinare şi m-am gândit că ar fi nostim să joace acest rol.”

Lui Pearce i-au plăcut în mod deosebit elementele pe care poveştile le-au adus în rolul său. “De fiecare dată când Skeeter le spune copiilor o poveste, apar toate personajele – indiferent că suntem în Vestul Sălbatic, în Grecia Antică, în spaţiul cosmic sau în epoca medievală,” spune el. “În general, eu sunt marele duşman în fiecare poveste şi arăt destul de pompos şi de ridicol.”

Sandler s-a întâlnit prima dată cu Russell Brand în timp ce se afla în călătorie, la Londra, şi imediat a constatat că acest comic britanic este extrem de amuzant şi de original. În final, Brand a câştigat rolul lui Mickey, prietenul şi acolitul lui Skeeter. Acest personaj intră şi el în secvenţele fantastice, devenind Satirul Mickus în Grecia Antică, Locotentul Mik în spaţiul cosmic şi Călugărul Fred în epoca medievală. Actorul, care a jucat în toate scenele alături de Sandler, spune că a învăţat foarte multe de la acesta. “E grozav să te uiţi cum gestionează toate chestiile fizice. Întotdeauna e subtil şi are o charismă extraordinară. Cred că este unul dintre cei mai mari actori de comedie din toate timpurile.”

Richard Griffiths joacă rolul proprietarului hotelului, care are o fobie faţă de germeni. “Personajul meu e un tip foarte bogat, un puternic proprietar de hotel,” spune Griffiths. “Construieşte un mega-hotel la marginea Los Angeles-ului şi între personaje există o competiţie: care dintre ele va alege tema acestui hotel. Dar eu sunt tipul pe care toţi trebuie să îl convingă.”

Cu titluri precum Regele Barry, Împăratul Germicus sau Supremul Comandant Baracto, puterea personajului se extinde şi în secvenţele fantastice, inspirate din poveştile lui Skeeter.

“Richard Griffiths în rolul lui Barry Nottingham a fost o adevărată mană cerească pentru noi,” spune Shankman. “Abilităţile lui comice sunt fără rival. El aduce o textură încântătoare în fiecare secvenţă, fără ca măcar să încerce să fie amuzant.”

Shankman adaugă că Griffiths a fost un element neprevăzut. “Întotdeauna face pe neaşteptate câte ceva, deci nu ştiam niciodată ce mai urmează să facă. Dar întotdeauna a fost minunat.”

Rolul lui Violet, răsfăţata fiică a lui Barry Nottingham, este interpretat de actriţa australiană Teresa Palmer. Atât personajul lui Sandler, cât şi cel al lui Pearce fac eforturi să îi câştige afecţiunea, sperând că astfel vor dobândi un loc în inima tatălui ei – dar şi în hotel.

Violet duce viaţa unei moştenitoare bogate, vânate mereu de paparazzi. Sandler spune: “Ea e fetiţa lui tati. Uneori dă însă de bucluc şi încă nu s-a maturizat complet”. “Lui Violet îi place mult să se distreze,” adaugă Palmer. “E amuzantă, dezlănţuită şi adoră să danseze.”

Shankman spune că a fost cucerit de aspectul lui Palmer. “Este atât de frumoasă în film, încât aproape mă sperie,” spune regizorul, care îi acordă actriţei meritul de a fi îmbunătăţit rolul fiicei răsfăţate.

Lucy Lawless a fost distribuită în rolul lui Aspen, excentrica portăreasă a hotelului. “Eu reprezint încă un strat al personajului lui Adam Sandler,” spune Lawless. “Îl ajut pe personajul lui Guy Pearce în efortul de a-i face viaţa amară lui Skeeter.”

“Dacă vrei să o convingi pe Lucy Lawless să facă chestii ţicnite e ca şi când ai încerca să convingi un om însetat să bea apă,” spune Shankman. “E gata să facă orice, ca să te facă să râzi.”

Lawless s-a distrat teribil cu prelungirile rolului său în secvenţele fantastice, deşi poveştile lui Skeeter nu o prezentau în cea mai bună lumină: Hangiţa Troll Nesuferită, Aspenazon şi Crabul Extraterestru Aspenzoid. “Când mă transform în crab, port pe cap o chestie absolut dementă, am un machiaj şi nişte proteze incredibile,” spune Lawless. “Totul este de nota zece în acest film.”

Multă acţiune

Cu decoruri care merg de la Grecia Antică până la spaţiul cosmic, realizatorii filmului aveau de conceput o strategie prin care să abordeze toate aceste poveşti diverse. Shankman îşi aminteşte: “Am vrut să optăm pentru nişte scheciuri clasice, cu elemente la care se gândeşte oricine când îşi imaginează aceste teme diferite, fiindcă poveştile sunt spuse prin ochii unor copii.”

Prima poveste pe care o creează Skeeter, Patrick şi Bobbi este o poveste medievală. Skeeter dă startul, aducând segmente din viaţa lui reală într-un decor medieval. El se distribuie pe sine în rolul unui ţăran, Sir Fixalot. Proprietarul hotelului, Barry Nottingham, este Regele. Fiica lui Nottingham este Prinţesa Fashionista, iar duşmanul său, Kendall, devine Sir Buttkiss. “În final, povestea ajunge să aibă legătură cu viaţa reală a lui Skeeter din film,” spune Sandler.

Copiii contribuie şi ei cu detalii importante, cu care Skeeter nu este întotdeauna de acord. Dezbaterea conduce la conturarea a trei personaje unice pentru Keri Russell.

Russell explică: “Personajul lui Adam nu are o părere prea bună despre Jill, aşa încât personajul meu intră în poveste din cauza copiilor, care sugerează că ea ar fi o zână frumoasă. La început aşa apar, dar Skeeter protestează şi mă transformă într-un corb urât, până când unul dintre copii spune: “Ba ar trebui să fie o sirenă !” şi atunci mă transform într-o sirenă şi mă scufund într-un şanţ de apărare.”

În povestea din Vestul Sălbatic, Jeremiah Skeets munceşte la o fermă. Ar vrea să îşi câştige un nume, dar simte că aspectul lui ponosit şi mârţoaga pe care o are îl dezavantajează. Skeeter decide că Jeremiah Skeets trebuie să capete pe gratis un cal nou-nouţ – unul roşu, care nechează ca un Ferrari.

Copiilor nu le place ideea şi sugerează că personajul ar trebui să se comporte ca un adevărat gentleman şi să salveze o domnişoară aflată la ananghie, întruchipată în secvenţa fantastică de Violet, fiica proprietarului hotelului, Barry Nottingham – pe care Skeeter spera să o câştige şi în viaţa reală.

“În povestea din Vestul Sălbatic, Skeeter vrea să aibă un Ferrari şi să rămână cu fata,” spune Shankman. “Crede că el controlează povestea, dar după acest episod îşi dă seama că, în realitate, copiii sunt cei care au contribuţia hotărâtoare.”

Povestea din Grecia Antică se deschide cu Skeetacus, un erou înfumurat, înveşmântat în togă, care intră într-un amfiteatru grec mânând cu mare viteză un car de luptă. Mulţimea e în delir, iar el sare cu carul peste un şir lung de elefanţi.

Shankman explică: “M-am gândit că ar fi nostim dacă Skeeter ar fi primul care participă la Crosul Carelor. Am vrut ca secvenţa să arate ca un motocros, dar cu care de luptă.”

Din loja regală, Împăratul Germicus prezidează jocurile, însoţit de adorabila sa fiică Prinţesa Violetus, Senatorul Kendallius şi Aspenazon. În mulţimea de spectatori se află Jillius, Patrickus, Bobbius şi servitorul lui Skeetacus, un satir pe nume Mickus.

Ultima poveste de adormit copiii îi poartă pe actori în spaţiul cosmic, pentru o scenă de luptă între Skeeto şi Kendallo. Scena reflectă lupta care se dă în viaţa reală, pentru conducerea hotelului.

Shankman explică: “În poveste, ei se luptă pentru a vedea cine va fi conducătorul unei noi planete, Nottinghamia.”

Guy Pearce spune că lupta dată în imponderabilitate a avut ceva de furcă, până să se ridice de la pământ – dacă se poate spune aşa. “Plutim prin spaţiu disperaţi, încercând să ne atingem, dar nu putem… Astfel încât, la un moment dat apare un Monstru Booger.”

Shankman explică: “Acest Monstru Booger este un personaj spaţial care seamănă cu un peşte foarte ciudat, cu tentacule şi colţi. Pare feroce, îi urmăreşte pe Kendallo şi Skeeto necruţător, prin spaţiu, dar în final se dovedeşte a fi doar un personaj foarte dulce, care nu voia decât să se sărute cu Generalul Kendallo.”

“Eu sunt Baracto, Conducătorul Suprem al Galaxiei,” spune Richard Griffiths. “Dintre toate secvenţele fantastice, povestea din spaţiu e preferata mea.”

Cum se transformă în realitate “Poveştile de adormit copiii”

Echipa care a realizat filmul avea nevoie de efecte vizuale, efecte speciale şi cascadorii de înaltă ţinută pentru a aduce la viaţă secvenţele fantastice. Pentru a transforma în realitate “Poveştile de adormit copiii”, a fost adunată o întreagă echipă de profesionişti, între care designer-ul de producţie Linda DeScenna, specialistul în efecte vizuale John Andrew Berton Jr. şi dresorul de animale Steve Berens.

DeScenna, care a lucrat cu Adam Shankman la “The Pacifier” şi “Bringing Down the House”, spune că primul pas a fost să segmenteze scenariul pe episoade. “Trebuia să ne dăm seama ce putem construi fizic şi ce urma să creăm pe computer”, spune ea. “Trebuia să ne lămurim foarte exact.”

DeScenna spune că filmul a fost o provocare, având decoruri atât de diverse – de la aspectul contemporan al secvenţelor din realitate, până la decorurile din secvenţele fantastice. Ca designer de producţie, ea a primit misiunea de a crea totul, de la holul hotelului până la un şanţ de apărare medieval, care a reprezentat o provocare aparte. “Am scos-o la capăt,” spune DeScenna. “Dar mă bucur că am terminat.”

Designer-ul de producţie recunoaşte că o mare parte din secvenţele cu şanţul de apărare, ca şi din restul filmului, au avut nevoie de efecte speciale. Echipa a colaborat pentru a crea secvenţe care combinau decorurile fizice cu efectele generate pe computer.

Costumele personajelor

Designer-ul de costume Rita Ryack a fost chemată să abordeze garderoba dezlănţuită a filmului. Regizorul Shankman spune: “Este extrem de talentată şi de inventivă. Am parcurs milioane de cărţi cu ilustraţii din toate aceste epoci – şi totul a funcţionat foarte bine pe ecran.”

Ryack spune că filmul a ridicat mai multe probleme în materie de costume. “Există mai multe epoci şi decoruri – de la cel contemporan până la anii 1970, în copilăria lui Skeeter, dar şi epoca medievală, spaţiul cosmic, Grecia Antică.”

Însă designer-ul de costume nu s-a simţit obligat să creeze un aer perfect autentic pentru secvenţele fantastice. “N-am vrut să tratez chestiile de epocă la modul propriu,” spune ea. “În fond, ne uităm la fanteziile lui Skeeter, deci avem nişte simple proiecţii. Skeeter e un tip dulce, dar nu are gusturi prea sofisticate în materie de haine, astfel încât secvenţele de epocă nu au toate un aer de arhivă. Ca surse de inspiraţie, am vizionat filme vechi, dar cele mai multe costume au şi componente moderne.”

Ryack spune că, dintre toate personajele, cel mai mult i-a plăcut să îi costumeze pe Richard Griffiths şi Guy Pearce. “Eu am o sensibilitate destul de teatrală, iar personajele negative îţi dau şansa să te “prosteşti” cât vrei,” spune ea. “Îmi plac mult costumele medievale pentru Barry şi Kendall. Materialele sunt foarte frumoase, iar şedinţele de probă au fost extrem de amuzante. A trebuit să fac o groază de improvizaţii de ultim moment.”

Desigur, cum personajul lui Adam Sandler apare în toate secvenţele fantastice, Ryack s-a amuzat pe seama felului cum arăta. “Skeeter trebuia să fie semi-eroic în fanteziile sale, deşi mie mi se pare că arată destul de hilar în costumul de ţăran medieval.” 

Distribuţia filmului

Adam Sandler (interpret al lui Skeeter Bronson şi producător) se bucură de un uriaş succes în industria de divertisment, ca actor, scenarist, producător şi muzician.

Sandler a fost văzut recent alături de John Turturro, Emmanuelle Chriqui şi Rob Schneider, în comedia Sony “You Don’t Mess with the Zohan”. Înainte de acest film, a jucat alături de Kevin James şi Jessica Biel în comedia “I Now Pronounce You Chuck & Larry” şi în “Reign Over Me”, alături de Don Cheadle, pentru regizorul Mike Binder. Lista sa de succese de box-office mai include “Click”, în care joacă alături de Kate Beckinsale, şi “The Longest Yard”, alături de Chris Rock şi Burt Reynolds. A mai jucat în filmul lui James L. Brooks “Spanglish”, cu Tea Leoni, şi în filmul lui Paul Thomas Anderson “Punch-Drunk Love” – un rol pentru care a fost nominalizat la Globul de Aur.

Lista filmelor recente ale lui Sandler care au depăşit 100 milioane de dolari ca încasări include “Big Daddy”, “Mr. Deeds”, “Anger Management” şi “50 First Dates”.

Sandler a colaborat cu scenaristul Tim Herlihy la scenariile pentru “Happy Gilmore”, “Little Nicky”, “Billy Madison”, “Big Daddy” şi “The Waterboy”. “Billy Madison” a devenit un film cult clasic pentru studenţii de colegiu din SUA, cu seri “Billy” şi festivaluri “Sandler”.

Sandler a fost producător, prin compania sa Happy Madison Productions, pentru “Click”, “The Benchwarmers”, “Deuce Bigalow: European Gigolo”, “Dickie Roberts: Former Child Star” şi “Strange Wilderness”. A fost producător executiv pentru “Grandma’s Boy”, “The Animal”, “Joe Dirt”, “The Master of Disguise”, “The Hot Chick” şi “Deuce Bigalow: Male Gigolo”.

Compania de producţie a lui Sandler, Happy Madison Productions, are un contract cu Sony Pictures Television, prin care realizează programe în studio, între care serialul de comedie CBS de mare succes, “Rules of Engagement”, cu David Spade şi Oliver Hudson în rolurile principale.

Când programul său de filmări, atât de încărcat, îi permite, Sandler lucrează în studioul de înregistrări. Mai multe dintre albumele sale de comedie Warner Bros. Records au devenit albume multi-platină. Până la ora actuală, a vândut peste şase milioane de asemenea albume. Cu câţiva ani în urmă, Sandler a lansat AdamSandler.com, un site reactualizat săptămânal cu filmuleţe în care apar Sandler şi personalul de la Happy Madison, în programul lor zilnic.

Keri Russell (care o interpretează pe Jill) este o faţă cunoscută publicului din întreaga lume, după ce a apărut în mai multe filme importante, independente sau programe TV.

De curând, Russell a câştigat cronici excelente pentru rolul său din comedia romantică “Waitress”. Va juca într-un film independent care urmează să fie lansat curând, “Leaves of Grass”, alături de Edward Norton şi Susan Sarandon.

Russell a jucat în multe filme cunoscute, printre care “The Girl in the Park”, “August Rush”, “Mission: Impossible III”, “The Upside of Anger”, “We Were Soldiers”, “Mad About Mambo”, “The Curve” şi “Eight Days a Week”.

Russell a câştigat pentru prima dată atenţia publicului cu rolul titular din serialul de televiziune “Felicity”. La numai patru luni după ce premiera de mare succes a serialului a fost difuzată pe WB, Keri a primit un Glob de Aur pentru “Cel mai bun rol feminin într-un serial dramatic”.

Guy Pearce (interpretul lui Kendall) a început să fie interesat de actorie încă de la o vârstă fragedă şi a intrat în diverse grupuri teatrale din oraşul său natal, Geelong, Victoria, din Australia. A apărut în spectacolele “The King and I,” “Alice in Wonderland” şi “The Wizard of Oz”. La numai câteva zile după ce a absolvit liceul, în 1985, Pearce a primit primul său rol ca profesionist, în îndrăgitul serial de televiziune australian “Neighbours” – şi a devenit un idol al adolescenţilor. S-a bucurat de succes şi în alte seriale de televiziune din Australia, între care “Home and Away” şi “Snowy River: The McGregor Saga”.

Pearce a apărut în mai multe filme, cum ar fi “The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert”, producţia premiată cu Oscar “L.A. Confidential”, dar şi “Rules of Engagement”, “Memento”, “Two Brothers” şi “Factory Girl”. Recent, a apărut în “Traitor”, alături de Don Cheadle, şi va fi văzut în filmul “The Hurt Locker”, care va fi lansat în curând, cu Ralph Fiennes. A terminat recent filmările la adaptarea pentru marele ecran a romanului lui Cormac McCarthy, “The Road”, cu Viggo Mortensen, Charlize Theron şi Robert Duvall, dar şi în “In Her Skin”, cu Sam Neill şi Mirando Otto.

Russell Brand (interpretul lui Mickey) şi-a făcut debutul actoricesc în SUA în comedia lui Judd Apatow “Forgetting Sarah Marshall”. Rolul său de rocker, cu tot magnetismul sexual şi farmecul unui “băiat rău”, a câştigat publicul şi criticii deopotrivă.

Brand şi-a făcut debutul teatral la Londra, la vârsta de 15 ani, în producţia “Bugsy Malone”, cu rolul lui Fat Sam. Şi-a făcut studiile la Italia Conti Stage School, apoi a obţinut o bursă de trei ani la centrul de artă dramatică din Camden, timp în care a început să apară cu numere de stand-up comedy prin barurile din Londra, în timpul liber. A ajuns în finala prestigioasei competiţii pentru tineri actori Hackney Empire, iar discursurile sale pe teme politice au atras atenţia lui Malcolm Hay de la Time Out, care l-a poreclit “Bill Hicks din Essex”.

A urmat o apariţie de succes la Festivalul de la Edinburgh, apoi un rol în episodul final din “So You Think You’re Funny?”. MTV a urmărit numărul lui Russell din festival şi i-a oferit propriul serial, “Dance Floor Chart”, invitându-l în plus şi să prezinte programul lor de după-amiază cel mai important, “Select”. Când “Jackass” a sosit în Blighty, comicul a avut îndoielnicul privilegiu de a-l promova pentru MTV Marea Britanie.

Courteney Cox (care o interpretează pe Wendy) şi-a câştigat rapid faima cu rolul nevroticei, dar adorabilei Monica Gellar din serialul NBC premiat cu Emmy, “Friends”. De curând a creat şi produs comedia FX “Dirt”, în care joacă rolul necruţătorului redactor-şef al unei reviste mondene.

Anul acesta şi-a făcut debutul regizoral cu Proiectul Glamour Reel Moments, o serie de trei filme de scurt-metraj inspirate din poveşti adevărate trimise de diverse cititoare ale revistei – un proiect care susţine un program dedicat femeilor, pentru FilmAid International. “Monday Before Thanksgiving” este o dramă înduioşătoare, care prezintă personajul Laurei Dern: o întâlnire întâmplătoare, în autobuz, chiar în ziua când se împlineşte un an de când şi-a pierdut mama, îi restabileşte încrederea în ea însăşi şi în alegerile pe care le face.

În 2004, Cox şi soţul ei, David Arquette, şi-au înfiinţat propria companie de producţie, Coquette. Printre proiectele lor se numără “Dirt”, programul de decoraţiuni interioare “Mix It Up” pentru reţeaua prin cablu WE Network, comedia TBS “Daisy Does America” şi, de curând, “The Tripper”, un film horror pentru care David Arquette semnează scenariul şi regia.

Courteney Cox a devenit un nume cunoscut o dată cu lansarea serialului de televiziune “Friends”, care s-a bucurat de un uriaş succes, fiind nominalizat la Premiile Screen Actors Guild pentru “Interpretarea actoricească de excepţie a întregii distribuţii dintr-un serial de comedie” între 1999 şi 2004. În 1996, Cox a jucat în comedia horror a lui Wes Craven, “Scream”. Filmul a depăşit 100 milioane de dolari ca încasări şi i-a adus lui Cox cronici laudative pentru rolul său, Gale Weathers, o reporteriţă TV afurisită şi înfumurată. Ea a reluat acest rol şi în celelalte părţi ale trilogiei. Din palmaresul ei de film mai fac parte: “3000 Miles to Graceland”, “Mr. Destiny”, “Cocoon: The Return”, “Zoom”, “November”, “The Longest Yard” şi “Barnyard.”

Lucy Lawless (care o interpretează pe Aspen), originară din Noua Zeelandă, este al cincilea copil al unei familii care în total a avut şapte. La vârsta de opt ani, adapta deja, împreună cu cea mai bună prietenă, poveşti pe care le transforma în spectacole şi le prezenta în faţa oricărui spectator disponibil. Lucy Lawless a dat marea lovitură când o actriţă americană s-a retras din rolul Xena, o apariţie episodică în “Hercules: The Legendary Journeys”, care se filma în oraşul ei natal. Personajul a atras atenţia publicului şi a dus în final la producţia propriului ei serial, “Xena: Warrior Princess”. De atunci, Lawless a mai jucat Rizzo în producţia Broadway pentru “Grease”, a prezentat “Saturday Night Live”, a pulverizat-o pe Calista Flockhart în Claymation “Celebrity Deathmatch” şi i-a salvat pe Bart şi Lisa în “The Simpsons”. Rolurile ei din “The X Files” şi “Battlestar Galactica” i-au consolidat statutul de vedetă de televiziune.

Regia filmului

Adam Shankman (regizor şi producător executiv) este un maestru al comediei, dar încă reuşeşte să surprindă sensibilitatea fiecărei poveşti, fiind unul dintre cei mai îndrăgiţi şi mai de succes oameni de film din generaţia sa.

Filmul lui Shankman “Hairspray”, o adaptare a producţiei Broadway premiate cu Tony, s-a lansat în iulie 2007, câştigând critici excelente. A acumulat încasări de peste 200 milioane de dolari în întreaga lume şi a devenit al treilea musical în topul celor mai mari încasări din toate timpurile. Reluând povestea clasică despre rasism a lui John Waters, în Baltimore-ul anilor 1960, filmul îi are în distribuţie pe John Travolta, Queen Latifah, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken, Zac Efron şi debutantul Nikki Blonsky.

Prin Offspring Entertainment, compania lui Shankman şi a surorii sale, Jennifer Gibgot, acesta produce “17 Again”, cu Zac Efron în rolul principal. Alte proiecte ale companiei lor includ producţia pentru “All of Me”, cu Queen Latifah, un film inspirat de producţia din 1984 cu Steve Martin şi Lily Tomlin; şi “Monday Monday”, un film despre un adolescent nevrotic, obligat să retrăiască la nesfârşit prima sa zi de liceu, până când “îi iese” bine.

Prin contractul Offspring cu Disney, Shankman şi Gibgot au produs “Step Up” şi “Step Up 2: The Streets”. “Step Up” s-a bucurat de aprecieri din partea criticii şi a încasat peste 100 milioane de dolari, ca şi continuarea sa, “Step Up 2: The Streets”. În plus, Shankman a regizat succesul de box-office “Cheaper by the Dozen 2”, o continuare a filmului său de familie de mare succes, din 2003.

Shankman şi-a făcut debutul regizoral cu producţia Columbia Pictures “The Wedding Planner”, cu Jennifer Lopez şi Matthew McConaughey. A urmat “A Walk to Remember”, cu Mandy Moore şi Shane West, nominalizat în 2002 la Premiul Phoenix Film Critics pentru “Cel mai bun film de familie”.

Următorul proiect al lui Shankman a fost “Bringing Down the House”, o comedie Walt Disney Pictures, cu Steve Martin şi Queen Latifah. Filmul a rămas pe primul loc în topul încasărilor, timp de trei săptămâni, şi a realizat încasări de peste 130 milioane de dolari. Shankman a regizat apoi “The Pacifier”, cu Vin Diesel. Până la ora actuală, filmele lui Shankman au acumulat peste o jumătate de miliard de dolari, din încasări.

Înainte de a regiza filme, Shankman a fost unul dintre cei mai buni coregrafi din lume pentru dans şi comedie fizică. A lucrat la numeroase proiecte, printre care “The Addams Family”, “Casper”, “Inspector Gadget”, “Anastasia”, “George of the Jungle”, “Boogie Nights”, “Miami Rhapsody” şi “The Flintstones”, pentru care a fost nominalizat la Premiul Bob Fosse.

SlabAcceptabilOKBunExcelent fără voturi
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Acesta este un blog colaborativ, deschis tuturor. Daca doresti sa participi, vezi detalii.

Adresa de e-mail pentru abonare:

Este posibila si abonare prin RSS

Serviciu oferit de FeedBurner

Meta

Fani pe Facebook