Maşini de colecţie
Continuând călătoria în universul filatelic, sunteţi invitaţi să descoperiţi patru dintre automobilele de epocă aparţinând Ţiriac Collection, singura galerie auto personală pe care o găsim deschisă în România, care reunește peste 160 de exemplare ce aparțin celor mai importanți producători de autoturisme din lume. Romfilatelia introduce în circulație emisiunea „Mașini de colecție”, miercuri, 30 august 2017, disponibilă în magazinele Romfilatelia.
Pasiunea pentru frumusețile rarisime pe patru roți a domnului Ion Țiriac s-a transformat într-o veritabilă galerie dedicată autoturismelor de epocă. În expoziția Țiriac Collection pot fi admirate unele dintre cele mai frumoase mașini și motociclete, construite începând cu anul 1899, dar și modele performante cu design actual. Țiriac Collection cuprinde branduri de notorietate, precum: Jaguar, Aston Martin, Ferrari, Porsche, Cadillac, Rolls-Royce și multe altele.
Produs în anul 1899, Hurtu 3 ½ Quadricycle, cel mai vechi exemplar al colecției și unul dintre cele șapte exemplare care mai există în prezent, este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 2,20 lei. În mod excepțional, acest automobil a fost păstrat și întreținut într-un castel din Franța, până în anul 1995. Deși unele elemente originale ale automobilului au fost înlocuite, cea mai interesantă parte autentică a acestuia care a rămas intactă, o adevărată bijuterie, este plăcuța cu seria de șasiu a mașinii.
Delage Type CO, construită de compania cu același nume în anul 1920, este reprezentată pe timbrul cu valoarea nominală de 3,50 lei. Delage a fost o companie de automobile de lux, fondată în anul 1905 de către Louis Delage, în Levallois-Perret, lângă Paris. La începutul secolului XX, Delage era o marcă sportivă care producea mașini de competiție performante. Delage Type CO, construit în anul 1920, are 24 de CP și este echipat cu un motor de 6 cilindri în linie și cutie manuală cu 4 trepte de viteză.
Duesenberg Model J Torpedo Berline Convertible este un automobil de lux destinat să intre în competiție cu cele mai luxoase și mai puternice mașini din lume. Acesta a fost construit ca o variantă americană de succes pentru mărcile europene prestigioase precum Mercedes – Benz, Rolls Royce sau Hispano – Suiza și este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 8 lei. Compania Duesenberg Motors, denumită uneori „Duesy”, a fost fondată de frații August și Frederick Duesenberg în 1913, în Saint Paul, Minnesota, unde au construit mașini de curse și automobile de lux americane.
Caroseria modelului Duesenberg din cadrul Țiriac Collection a fost realizată de Walter M. Murphy Coachwork. Este una dintre cele două exemplare produse sub forma unei berline decapotabile sedan. Cu toate acestea, cealaltă caroserie a fost modificată de proprietar, transformând mașina într-una cu plafonul fix (nedecapotabilă), cea găzduită la Țiriac Collection devenind, în consecință, unicat.
Cord 812 Custom Beverly, cu o putere de 170 CP, motor de V8 și o cutie manuală cu 4 trepte de viteză, s-a remarcat prin tehnologia inovatoare și design-ul cursiv. Cord a fost numele unor automobile construite de Auburn Automobile Company, în Connersville, Indiana, din 1929 până în 1932 și apoi din 1936 până în 1937.
Caracteristicile tehnice moderne pentru acea vreme au făcut din Cord o mașină avansată pentru timpul său datorită cutiei de viteze cu patru trepte semi-automată de la Bendix, tracțiunii față, suspensiei independente și farurilor ascunse. Automobilul prezentat are certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, ceea ce înseamnă că toate componentele sunt originale Cord 812 şi este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 15 Lei.
Emisiunea este completată de doua plicuri prima zi și ca forme de machetare au fost folosite coala de 20 de timbre, minicoala de 5 timbre + 1 vignietă.
Albumul filatelic este realizat în tiraj limitat de 250 exemplare şi este echipat cu blocul de 4 timbre al emisiunii şi setul de două plicuri „prima zi” având ştampila „prima zi” aplicată în clar în folio aur. Fiecare element este numerotat de la 001 la 250.