8 iulie 2016

Legenda lui Tarzan

Filmul de aventură „Legenda lui Tarzan” („The Legend of Tarzan”), cu Alexander Skarsgard în rolul legendarului personaj creat de Edgar Rice Burroughs, are premiera pe marile ecrane din România pe 8 iulie 2016. În film mai apar şi laureatul Premiului Oscar Samuel L. Jackson, Margot Robbie, nominalizatul la Premiul Oscar Djimon Hounsou, câştigătorul Premiului Oscar Jim Broadbent şi dublul laureat al Premiului Oscar Christoph Waltz.



Au trecut mulţi ani de când cel cunoscut drept Tarzan a părăsit jungla africană şi şi-a asumat o nouă identitate ca Lordul Greystoke, John Clayton al III-lea. Trăieşte o viaţă liniştită şi luxoasă alături de soţia lui, Jane (interpretată de Margot Robbie), în momentul în care este rugat să revină în Congo drept emisar al Parlamentului pentru o tranzacţie comercială. Condus de lăcomie şi dorinţa de răzbunare, căpitanul belgian Leon Rom (Christoph Waltz) pune la cale un complot odios împotriva lui John, fără să ştie ce forţe este pe cale să dezlănţuie. Jane, insistă să meargă cu el în Africa, locul pe care ea îl consideră acasă şi, în ciuda logicii, John este de acord.

În această nouă aventură, Tarzan se confruntă cu un inamic formidabil care ameninţă să distrugă totul şi pe toată lumea la care ţine. După ce a petrecut mulţi ani printre nobilii britanici, el se confruntă şi cu pericole grave din partea unor vechi adversari care abia aşteaptă să revină în Africa.

Note de producţie

După ce a terminat lucrul la ultimele patru filme din franciza “Harry Potter”, regizorul David Yates spune că spera să găsească un alt proiect “care să fie epic şi plin de acţiune şi de spectacol, iar apoi a apărut acest scenariu. M-a prins imediat. Era o abordare foarte plină de prospeţime a acestei figuri emblematice.”

La începutul filmului, Yates ne povesteşte: “John este invitat de regele Leopold al Belgiei să revină în Congo, pentru a cunoaşte toate operele de caritate pe care le-a înfăptuit regele, cu toate că acest gest măreţ nu e decât un şiretlic, o capcană. El este, de fapt, atras de înşelătorul reprezentant al regelui, Leon Rom, care vrea să-l prindă pe Tarzan şi să-l predea unui vechi duşman, în schimbul unei averi în diamante.”

Alexander Skarsgard, cel care joacă rolul principal declară: “Am fost impresionat de scenariu. Are toate emoţiile de care ai nevoie, dar are şi personaje realiste şi relaţii ţesute extrem de frumos. Îmi plac filmele care sunt mari şi pline de distracţie, dar care se preocupă şi de oameni şi de ceea ce li se întâmplă lor.”

Producătorul David Barron remarcă faptul că filmul duce personajul dincolo de ceea ce s-ar putea aştepta publicul. “Tarzan este unul dintre eroii originari, dar acest film îi va uimi pe cei care cred că ştiu povestea. El a crescut în junglă, de către maimuţe, aşa că are abilităţi fizice incredibile şi simţurile foarte ascuţite.”

Skarsgard mai spune: “John a crescut printre maimuţe, dar a lipsit din acea lume aproape zece ani, aşa că ezită destul să se întoarcă, unde ar trebui să înfrunte şi vechi duşmani. Pentru că istoria lui acolo e destul de întunecată şi se teme de omul care a fost, revenirea lui acolo e înspăimântătoare.”

Margot Robbie, cea care joacă rolul lui Jane, a apreciat abordarea contemporană a acestui cuplu. “Acţiunea se desfăşoară în anii 1800, dar filmul are o atmosferă foarte modernă, cu teme universale care sunt valabile indiferent de epocă sau de momentul în timp în care ne plasăm,” spune ea. “Este o aventură fantastică, care are în centrul ei o poveste romantică foarte frumoasă. Îmi place că nu este tema originală a lui Tarzan şi a lui Jane care se întâlnesc în junglă. Relaţia lor este mai complexă acum.”

Scenariul pentru “Legenda lui Tarzan” a fost scris de Adam Cozad şi Craig Brewer. Cozad ne spune: “Un lucru care a fost foarte important pentru mine şi care, de asemenea, a contat şi pentru David Yates, a fost povestea romantica dintre John sau Tarzan şi Jane.”

“Am fost un mare fan al cărţilor,” îşi aminteşte Brewer, “aşa că mi s-a părut esenţial să introduc anumite personaje şi locuri din poveştile lui Burrough şi, desigur, am început cu Tarzan şi cu Jane. Dar noi voiam să ancorăm povestea în realitatea istorică din perioada în care regele Leopold a ocupat Congo, aşa că am fost interesat să ţes o intrigă în care să implic oamenii din acel timp loc.”

Cu toate că Tarzan şi Jane sunt personaje ficţionale, interacţionează cu două personalităţi care sunt bazate pe oameni care chiar au existat: George Washington Williams, un soldat curajos care a devenit binefăcător, interpretat de Samuel L. Jackson şi principalul personaj negativ, Leon Rom, interpretat de Christoph Waltz.

Yates remarcă: “Povestea se derulează în contextul istoric a ceea ce s-a întâmplat în Congo la acea vreme, ceea ce mi s-a părut interesant. Şi, de asemenea, existau nişte teme care pe mine m-au interesat, un personaj care încă încerca să-şi dea seama cine este şi care îi este locul cu adevărat. Cel mai important, când am citit scenariul, mi-am dat seama că am dat peste o inimă mare.”

Alan Riche, care a fost producător al filmului, alături de partenerul lui Tony Ludwig, comentează: “Dezvoltarea proiectului pentru acest film a fost o adevărată călătorie, dar David Yates a fost cel care ne-a ghidat spre casă. Talentul său şi al celor din echipa şi din distribuţie s-au unit pentru a oferi o experinţă cinematografică unică.”

Barron, care a mai colaborat cu Yates la filmele “Harry Potter”, spune: “David a venit cu toată experienţa sa de la acele filme la “Legenda lui Tarzan”. Uşurinţa sa de a lucra cu o distribuţie mare, cu decoruri masive şi cu multe cascadorii, plus înţelegerea efectelor vizuale sunt exact ceea ce era necesar pentru acest film. David este cea mai amabilă persoană de pe această planetă – un om cu mult bun-gust şi cu integritate – iar în adâncul său zace o forţă extraordinară. El are o părere foarte bine conturată şi ştie ce vrea să facă şi ce nu vrea să facă. Este un ascultător foarte bun, un om inteligent, gata mereu să primească un sfat, atunci când acesta este bun.”

Christoph Waltz notează: “David are o viziune specifică, dar este foarte deschis la sugestii, aşa că era foarte plăcut să ai impresia că eşti cu adevărat ascultat. El avea sarcina monumentală de a aduce la un loc toate laturile acestei producţii, iar eu am vrut să fac tot ceea ce depindea de mine pentru a susţine asta. El este cel mai amabil om din câţi există. Şi, fiind amabil, obţine tot ceea ce vrea,” zâmbeşte actorul.

Sentimentele lor sunt împărtăşite şi de Samuel L. Jackson, care adaugă: “Acest film este despre relaţii – nu numai între personajele noastre, dar şi relaţia cu pământul, relaţiile dintre triburi, cu animalele şi cu tot ceea ce le iese în cale. David a dat atenţie acestor lucruri şi ne-a permis să nuanţăm lucrurile în asemenea mod, încât oamenii să se simtă implicaţi în relaţiile umane şi în trăirile emoţionale, la fel de mult ca în întreaga aventură.”

“David este un vizionar şi a lucra cu el a fost o experienţă uimitoare,” spune Margot Robbie. “Atmosfera pe un platou unde se filmează o peliculă este creată de regizor, iar la aceste filmări a fost o plăcere să lucrez. Datorită lui David. El ştie cum să ceară lucruri cu calm.”

Mai era o persoană influentă pe platoul de filmare care a lăsat o impresie puternică asupra tuturor: producătorul Jerry Weintraub. Distribuţia şi echipa sunt recunoscători că au avut ocazia de a lucra cu unul dintre uriaşii acestei industrii, Skarsgard spune: “Faptul că Jerry Weintraub a produs filmul este unul dintre lucrurile care m-a atras la acest proiect. El este un profesionist şi un om remarcabil, minunat.”

Yates reflectă: “Jerry a fost blând, dar exigent, plin de idei, amuzant, un adevărat om de divertisment. A avut încredere deplină în oamenii cu care a ales să lucreze, iar asta i-a făcut pe toţi să se simtă foarte bine. A fost un adevărat campion al filmului “Legenda lui Tarzan”, la care lucra de câţiva ani. A fost o onoare pentru toţi să realizăm un film pe care el era decis să-l ofere lumii. Ne este dor de el.”

“Mai mare decât viaţa este o frază folosită adesea, dar, în cazul lui Jerry Weintraub, acest lucru era adevărat,” spune Barron. “Omul este unic: pasionat, un bun vorbitor, atent, cunoscător şi simpatic. El era foarte entuziast în ceea ce priveşte producţia “Tarzan” şi ştiu că ar fi fost foarte mândru de film, aşa cum a ieşit el. M-am bucurat de colaborarea noastră prea scurtă şi regret că nu voi mai avea o asemenea ocazie.”

Filmul i-a reunit pe Yates şi pe Barron cu mai mulţi dintre colaboratorii lor de la “Harry Potter”, dintre care Stuart Craig, editorul Mark Day şi supervizorul pentru efecte speciale Tim Burke. Echipa de creaţie i-a mai inclus pe directorul de imagine Henry Braham, creatoarea de costume Ruth Myers şi compozitorul Rupert Gregson-Williams. A fost nevoie de talentul şi de priceperea lor, precum şi de munca departamentelor conduse de ei pentru realizarea acestui film.

Producţia pentru “Legenda lui Tarzan” a însemnat o combinaţie de design genial, de imagini din aer extrem de bine realizate şi de efecte vizuale de ultimă generaţie, toate menite a prezenta peisajele uimitoare şi spectaculare din Africa, precum populaţia sălbatică de aici, cu toate că mare parte din filmări s-au realizat pe platourile de filmare din Leavesden, în Anglia. Şi, cu toate că personajele din film interacţionează cu o mare varietate de specii africane, pentru filmări nu s-au folosit animale adevărate. Toate creaturile, de la gorile, la lei şi elefanţi, au fost aduse la viaţă prin efecte speciale uimitoare.

În timpul post-producţiei, Josh Ponte, care a petrecut ultimii 15 ani încercând să salveze viaţa sălbatică şi resursele naturale ale naţiunii africane a Gabonului, a aranjat ca un elicopter militar să-l ducă pe David Yates să vadă splendoarea pădurilor, crestelor, râurilor şi cascadelor acestei ţări. Regizorul a petrecut patru zile analizând şi admirând frumuseţea terenului care se întindea sub elicopter şi a ştiut că şi-a găsit peisajul. Acele locaţii retrase – filmate în timpul unei şederi de şase săptămâni acolo, după încheierea filmărilor din Leavesden – au oferit imagini din peisaje geografice reale care s-au combinat foarte bine cu decorurile lui Stuart Craig.

După ce a condus prima călătorie de cercetare în Gabon, Ponte a continuat să fie consilier tehnic al proiectului, devenind un consultant foarte valoros pentru toate departamentele. “A fost incredibil să-l avem pe Josh cu noi”, confirmă Barron. “El a stat foarte mult timp în Africa, mai ales în Gabon, şi ştia foarte multe despre toate, de la contextul istoric al poveştii, la cultura satelor şi la animale.”

“Filmul “Legenda lui Tarzan” ne poartă către o lume a aventurii în adâncurile Africii, un loc uimitor şi exotic,” spune Yates, “Am vrut să facem un film care să fie incitant şi care să atingă temele familiei, comunităţii şi protejării mediului natural. Filmul sărbătoreşte maiestuozitatea acestor peisaje, demnitatea oamenilor care locuiesc acolo şi minunăţia florei şi faunei locurilor. Povestea are aşa de multe laturi care credem noi că au făcut-o să fie o experienţă incitantă pentru cei care merg la cinema.”

Distribuţia

La începutul filmului, Yates ne spune: “John a renunţat la viaţa sa ca Tarzan şi a devenit Lodrul Greystoke, alături de soţia sa, Jane.”

Cu toate acestea, în ciuda faptului că a trăit acolo mai mulţi ani, “John încă face efortul de a se adapta la viaţa din Anglia victoriană,” spune Skarsgard. “Există o latură a sa pe care a reuşit să o ţină ascunsă în tot acest timp, iar înţelegerea acestui lucru a fost un pas important în conturarea personajului. Îmbinarea dintre om şi bestie a fost fascinantă pentru mine, iar la un personaj cum este John, această combinaţie este extremă. Îl vedem la început ca lord britanic, extrem de pedant, iar apoi, treptat, toate aceste straturi se desfac şi cad, iar el redevine Tarzan. A fost minunat să joc această transformare.”

Yares spune că au fost mai multe motive pentru care a ştiut că Skarsgard e actorul potrivit pentru rolul principal din acest film. “Avea totul, începând cu faptul că este un actor foarte înzestrat. Desigur, avea şi dimensiunile potrivite şi putea reda atributele eroice ale lui Tarzan, dar, în acelaşi timp, putea fi profund, fragil şi vulnerabil. Această combinaţie l-a făcut să fie perfect, pentru că Tarzan are mai multe straturi, este o fiinţă umană complicată. Alex a putut să redea toate acestea.”

O calitate esenţială pentru distribuirea lui Skarsgard şi Robbie a fost chimia dintre cei doi actori. “Era vital să se simtă de la bun început dragostea dintre John şi Jane”, afirmă Yates, “pentru că ei sunt despărţiţi la scurtă vreme după sosirea în Africa. Cu toate că stau departe unul de celălalt multă vreme, trebuia ca publicul să creadă că relaţia lor este indestructibilă.”

“Cred că povestea de dragoste dintre ei este cea care dă latura emoţională a poveştii şi mai ales a finalului acesteia, pentru că, până la urmă, toată lumea vrea ca ei să se regăsească,” spune Margot Robbie. “Îmi plac poveştile de dragoste frumoase, iar simpla idee că Tarzan ar face orice pentru a o regăsi pe Jane, îţi dă oarece emoţii, mai ales dacă e vorba de Alexander Skarsgard,” zâmbeşte ea. “El are o prezenţă uimitoare şi este foarte implicat în acest rol, dar dincolo de aceste lucruri, e un tip minunat şi este un vis să lucrezi cu el.”

Sentimentul a fost reciproc. “Margot e minunată şi are o personalitate efervescentă,” spune Skarsgard. “A fost o plăcere să lucrez cu ea. Ea este o australiancă destul de dură şi a încercat să-i transmită aceste calităţi şi lui Jane.”

Regizorul spune că forţa lui Robbie a fost motivul pentru care a vrut-o pentru acest rol. “Jane trebuie să fie plină de pasiune şi de forţă. Ea nu este o floricică firavă care trebuie să fie salvată, ci poate lupta singură. Margot nu numai că este o actriţă remarcabilă, dar are şi acel zvâc care îmi place. A făcut din Jane o femeie formidabilă, contemporană.”

Robbie a spus clar că altfel nici nu ar fi putut să fie. “Nu am vrut niciodată să fiu domniţa la ananghie, iar Jane nu este deloc aşa. Eu şi David am fost de acord că ea trebuie să fie percepută ca o persoană puternică, aşa că am fost încântată. Ea poate să lupte, ceea ce creează o dinamică extraordinară între ea şi personajul lui Christoph Waltz, principalul personaj negativ. Între ei sunt multe jocuri ale minţii, ceea ce este interesant, pentru că, deşi sunt multe lupte fizice, ai parte şi de o luptă intelectuală.”

Waltz joacă rolul lui Leon Rom, un emisar belgian care intră într-o afacere diabolică – viaţa lui Tarzan pentru o avere în diamante, suficiente cât să umple cuferele goale ale regelui Leopold. Rom întinde capcana printr-o invitaţie la adresa Lordului Greystoke de a reveni în Congo, dar nu anticipează că Jane va fi prinsă în acea capcană. Cu toate acestea, odată rapită, ea devine un pion de valoare în jocul lui mortal. O momeală pentru ţinta sa.

“Rom este un personaj cumplit şi e o provocare pentru Jane să se confrunte cu el,” spune Margot Robbie. “Şi, cu siguranţă, în viaţa de zi cu zi, ideea de a juca alături de Christoph m-a intimidat la început. M-a ţinut permanent în priză, dar a fost foarte distractiv.”

Waltz remarcă faptul că “Margot este unul dintre cei mai drăguţi oameni din lume şi a fost o plăcere să lucrez alături de ea.”

Cu toate că este un personaj ficţional, Leon Rom a fost inspirat de o persoană care a existat la acea vreme. Waltz remarcă: “Asta îl ancorează în istorie, lucru la care te aştepţi de la o poveste de aventuri ca aceasta. Şi în acest caz, totul e făcut cu mare eleganţă.”

Yates îşi aminteşte: “Am mers într-o adevărată călătorie cu Christoph, pentru a dezvolta personajul său, iar el i-a adus multe îmbunătăţiri, lucru care e de apreciat. Instinctul lui merge dincolo de personaj, el a fost implicat în film, a intervenit în poveste şi în context, ceea ce a făcut din el un partener minunat în întregul proces. Am avut discuţii profunde şi am descoperit un Rom care ne-a intrigat pe amândoi.”

Barron spune: “Din momentul în care Cristoph apare pe ecran, te vrăjeşte. Rom este, fără îndoială, un om fără scrupule, dar el aduce umor rolului într-un mod uimitor. El este foarte inteligent şi cel mai drăguţ dintre oameni, ca să nu mai spunem că este şi un om de echipă. Este tot ce ţi-ai putea dori.”

Rom nu este singurul care ar vrea ca Tarzan să revină în Africa. Atunci când John Clayton refuză invitaţia regelui Leopold, un american, pe nume George Washington Williams, îl îndeamnă să accepte, din motive diferite de cele ale lui Rom. Samuel L. Jackson întruchipează personajul care este vag inspirat de o persoană a acelor vremuri. Actorul ne spune: “George are nevoie de Tarzan, vrea ca acesta să meargă în Congo, pentru ca să meargă şi el. El are nevoie să găsească o dovadă că este adevărat ceea ce bănuieşte, anume că, în ciuda tuturor negărilor, acolo încă există sclavie.”

Este interesant că Jackson a descoperit recent că arborele său genealogic îl leagă de Gabon, ceea ce, spune el: “mi-a dat posibilitatea de a mă lega emoţional şi artistic de acel loc, de a înţelege cine este personajul meu. George Washington Williams a fost, în realitate, unul dintre primii afro-americani care a mers în Congo, după ce regele Leopold l-a declarat al său. Având în vedere momentul în care s-a născut, el era la o generaţie distanţă, cel mai probabil, de a fi capturat şi trimis în sclavie. În film, asta este ceva ce-l impresionează şi mie mi-a dat ocazia de a-l înţelege şi a mă apropia de personaj la nivel personal.”

Din punct de vedere fizic, George habar nu avea în ce se bagă şi nu este deloc pregătit pentru a ţine pasul cu Tarzan în junglă, ceea ce devine sursă de tensiuni, dar şi de umor. Skarsgard detaliază: “Este un teren pe care el nu-l cunoaşte, aşa că John îl avertizează că îi va fi imposibil să ţină pasul. Dar George este mereu acolo, cu doar câţiva paşi în urmă, gâfâind,” râde el.

“În timp, ei se apropie unul de celălalt şi se leagă o prietenie,” mai spune Yates. “L-am vrut de la bun început pe Sam pentru acest rol, pentru că, din punctul meu de vedere, e unul dintre cei mai mari actori de la ora actuală. Punct! El a conferit autoritate, demnitate şi convingere acestui rol, alături de un minunat simţ al umorului.”

Înţelegerea pe care Leon Rom o face este cu un vechi duşman al lui Tarzan, Mbonga, şeful tribului Mbolonga, gardienii regiunii Opar, care e bogată în minerale, inclusiv în diamante.

Cel care joacă acest rol, Djimon Hounsou spune: “Mbonga ştie cât de bogată este ţara sa, dar nu înţelege că această bogăţie poate fi periculoasă dacă ajunge în mâinile cui nu trebuie. El este un personaj puternic, dar speriat de ceva ce s-a întâmplat în trecut cu Tarzan. După atâţia ani, furia sa a crescut şi a pus stăpânire pe el. El face o înţelegere cu Leon Rom, pentru a-l atrage pe Tarzan în Africa, dar este orbit de dorinţa de răzbunare şi nu-şi dă seama că face o înţelegere cu diavolul.”

Născut în Africa, Hounsou refectă: “Am iubit întotdeauna frumuseţea Africii, dar, din păcate, acesta este încă un continent fără voce din foarte multe puncte de vedere. Cu toate că povestea este pur ficţională, unele dintre teme sunt relevante într-un mod foarte concret.”

“Djimon este minunat,” spune Yates. “Am vrut foarte mult ca el să joace acest rol, al lui Mbonga, şi am fost încântat când a acceptat. Aveam nevoie de un actor care să aibă substanţă, graţie şi forţă şi o emoţie reală, iar Djimon le are pe toate acestea.”

La sosirea în Africa, Jane şi John se reîntâlnesc cu familia băştinaşă, tribul Kuba, care sărbătoreşte reîntâlnirea. Cântecele şi mare parte din dialogul actorilor care au interpretat rolurile membrilor clanului Kuby, precum şi replicile lui Skarsgard şi Robbie, au fost în dialectul Lingala.

“Să vorbesc în Lingala a fost, pentru mine, cel mai dificil lucru”, spune Robbie. “A fost o scenă în care Jane are multe replici în Lingala şi am avut o frază pe care, pur şi simplu, nu puteam s-o scot. După mai multe încercări, a devenit caraghios şi toată lumea izbucnea în râs, ceea ce nu făcea ca treaba să fie mai simplă. Măcar a fost amuzant.”

“Nu ştiu dacă Lingala chiar era limba Kuba în anii 1890. Îmi imaginez că aveau o limbă a lor,” spune Ponte. “Dar se vorbesc vreo 50 de limbi în zonă, aşa că a trebuit să alegem una şi am ales Lingala. Am avut un specialist care i-a antrenat pe actori pentru a putea vorbi în acest dialect.”

O autoritate în istoria africană a secolului al XIX-lea, Ponte a avut cursuri de pregătire cu actorii şi cu figuranţii născuţi în Anglia. Ponte a ajutat şi la crearea aranjamentului pentru unele dintre cântecele pe care le auzim în sat, pornind de la experienţa sa, dar a descoperit că unele cântece nu puteau fi învăţate. “Le-am pus un strigăt şi o incantaţie pe care le înregistrasem şi le-au învăţat imediat. I-am spus apoi lui David, că trebuie să-i lăsăm. În Gabon, asta înseamnă că au venit spiritele. Veniseră!”

Yates comentează: “Am vrut să sărbătorim comunitatea în filmul nostru şi acest lucru este personificat de Kuba, aşa că ne-am petrecut mult timp creând acest trib. Cu toţii au dat un plus de căldură scenelor. Energia se simţea, era palpabilă. Intrai în satul creat în platou şi te simţeai transportat într-o altă lume.”

Lumea animală

Nu toate întâlnirile sunt cu oameni. “Legenda lui Tarzan” are şi o gamă largă de creaturi minunate. Cu toate acestea, niciun animal nu a fost folosit pentru a face acest film. David Barron accetuează: “Nu am folosit animale adevărate, pentru că este foarte greu să găseşti animale sălbatice, feline, elefanţi, maimuţe, să faci cu ele ceea ce-ţi trebuie pentru film şi să o faci cât mai blând cu putinţă, fără să le chinuieşti, tratându-le aşa cum trebuie să fie tratate. Având în vedere evoluţia tehnologiei din zilele noastre, acest lucru nici nu a fost necesar. Animalele create pe calculator fac exact ceea ce vrei tu să facă, când vrei tu să facă, iar asta e minunat.”

Coordonatorul pentru efecte vizuale Tim Burke a colaborat cu mai multe firme de specialitate, între care Framestore, MPC şi Rodeo FX, pentru a aduce pe ecran menajeria necesară într-un mod extrem de credibil. În cazul fiecărui animal în parte, echipele au început prin a urmări documentare, pentru a studia comportamentul diferitelor animale în sălbăticie. Unii au mers şi la grădina zoologică, pentru a urmări mişcările animalelor şi pentru a vedea diferenţele de comportament în captivitate faţă de sălbăticie. Pornind de la aceste materiale, animatorii au creat o faună africană, pe care o puteţi vedea în film, care include gorile, lei, elefanţi, gazele, zebre, hipopotami, struţi, crocodili şi multe alte animale.

Varietatea de specii a accentuat nevoia de a lucra cu echipele de efecte vizuale. Burke explică: “Tehnicile s-au dezvoltat, aşa încât putem crea blană, pene, piele, dar este foarte dificil când e vorba de ceva la o asemenea dimensiune. Este complicat să creezi şi să incluzi aşa de multe elemente în aşa de multe cadre. Numai în ultimii ani a fost posibilă o asemenea încercare. Dar standardele evoluează şi trebuie să ţinem pasul.”

Standardele au crescut şi mai mult în situaţiile în care animalele interacţionau direct cu Tarzan, fie că era vorba de a mângâia o leoaică, a se minuna de nobleţea elefanţilor sau de reîntâlnirea cu gorilele Mangani, care i-au fost cândva familie. “Unul dintre lucrurile care mi-au plăcut la Tarzan a fost capacitatea sa de a comunica, de a vorbi cu animalele,” spune Yates. “Cred că este un aspect magic al acestui film.”

În acele scene, un cascador, în costum gri a ţinut locul animalului, permiţându-i lui Skarsgard şi celor din echipa de efecte speciale să aibă puncte de referinţă. Un prim exemplu ar fi lupta dintre Tarzan şi fratele său-gorilă, Akut. Burke ne povesteşte: “Am creat un costum şi o cască pe care i le-am dat cascadorului. Acestea erau la dimensiunile lui Akut. Era foarte important ca Alex să poată reacţiona la ceva de aceleaşi dimensiuni ca Akut, altfel am fi avut mai târziu tot felul de probleme de montaj. Nu a fost o filmare, ci un fel de ghid pentru actori şi animatori. A ajutat foarte mult.”

Ca ghizi, nu era important numai ca aceşti cascadori să fie la dimensiunile aproximative ale gorilelor, dar ei trebuiau, în acelaşi timp, să imite acţiunile acestora. În acest sens, echipa de cascadori, condusă de Buster Reeves, a colaborat cu coregraful Wayne McGregor. “Nu trebuia să se mişte chiar ca o gorilă,” explică McGregor. “Dar trebuia să afişeze postura de gorilă. Disciplina rolului cerea ca aceştia să nu mai gândească precum oamenii, aşa că am avut câteva cursuri de pregătire în acest sens. Cum se schimbă mişcările tale, având în vedere că nu ai aceeaşi greutate cu gorila? Cum e să mergi în patru labe, iar apoi să revii la poziţia bipedă? Ce se întâmplă cu capul, umerii, braţele şi picioarele? Ce semnifică diferitele gesturi?

Reeves adaugă: “Wayne şi cu mine am lucrat împreună pentru a crea cea mai bună mişcare. Cel mai greu pentru echipă nu a fost revenirea la mişcarea umană, pentru că asta este ceva natural, mai ales într-o scenă de luptă. Cel mai greu a fost să rămânem în lumea animală.”

Skarsgard a avut o sarcină şi mai grea, să treacă de la Tarzan la John Clayton. Actorul spune: “O mare parte din acest rol se rezumă la găsirea acestui mod de a te transforma. Încep ca un lord britanic foarte pedant şi apoi, încetul cu încetul, apare latura animalică. Această tranziţie este ceva ce David, Wayne şi eu am tot discutat. La începutul filmului, când el e încă la Londra, am introdus câteva momente care sunt un pic ciudate, apoi, pe parcursul călătoriei sale, postura şi felul în care se mişcă se schimbă.”

“Wayne a venit cu un mod foarte original de a explora latura fizică a lui Tarzan,” spune Yates. “El îi dădea mereu lui Alex idei surprinzătoare, care au dat un plus de valoare felului în care am explorat acest personaj.”

În pregătirea pentru rolul său, Skarsgard şi-a impus un program de antrenament, pe care antrenorul Magnus Lydgback l-a adaptat la personajul pe care-l juca Alex. “Am început cu ridicat de greutăţi şi cu exerciţii cardio. Am avut o sală pe platoul de filmare. Dar, când joci un rol ca acela al lui Tarzan, care trebuie să fie agil şi să se mişte prin junglă ca o panteră, nu este suficient să stai la sală. Am făcut şi înot, alergări, box şi tot felul de arte marţiale.”

Yates a fost impresionat e implicarea vedetei. “Alex nu s-a oprit o clipă. Lucra câte două ore la începutul zilei, apoi, la finalul programului, revenea. A făcut tot ceea ce a depins de el pentru a fi un Tarzan perfect. Şi, din punctul meu de vedere, chiar este.”

Desigur, parte din ideea de a fi un Tarzan perfect este metoda de a traversa jungla, ce sfidează gravitaţia. Regizorul spune: “Nu poţi face un film cu Tarzan, fără a-l pune să sară de la o liană la alta prin junglă, dar noi am vrut ca totul să fie şi mai spectaculos.”

Burke spune că singura cale de a obţine distanţa, viteza şi fluiditatea mişcărilor era să se folosească efecte speciale. “Pentru secvenţele cu Tarzan care sare dintr-un copac într-altul şi se aruncă de pe stânci, am decis să creăm un personaj pe calculator, pentru a-i putea da libertatea de mişcare necesară.” Un artist trapezist de la Cirque du Soleil a servit drept model pentru ca animatorii să poată crea forme şi mişcări.

Dar chipul este al lui Skarsgard. Burke subliniază: “Pentru acest film, am creat un mod aparte de a capta chipul lui. Am construit un cerc de camere 16RED Dragon care să fimeze chipul lui Alex. Apoi, am reuşit să generăm o geometrie reală a chipului lui, pe care apoi am transpus-o pe personajul creat pe calculator. Asta ne-a permis să avem în permanenţă expresiile lui faciale. Deci chiar dacă trupul este creat pe calculator, ceea ce vedeţi este chipul lui Alex.”

Africa în Anglia

La o scară mult mai mare, producţia a păşit pe un teren nou prin folosirea camerelor RED 6K mici, pentru a filma peisaje ameţitoare în Gabon, imagini care aveau să folosească la crearea cadrului pentru poveste. Cu luni înainte de a începe filmările, Josh Ponte a aranjat să se poată folosi un elicopter care aparţinea preşedintelui Gabonului, cu ajutorul căruia Yates să meargă într-un zbor de recunoaştere. “David era ca un copil într-un magazin de dulciuri. Stătea la propriu cu nasul lipit de geam,” îşi aminteşte Ponte. Vedea locuri pe care doar şi le imaginase. Cu toţii avem o vagă idee despre cum poate arăta lumea lui Tarzan, dar asta era realitatea.”

Cu toate acestea, s-a dovedit că nu era fezabil din punct de vedere logistic şi nici prea bine pentru mediu să aducă întreaga echipa de filmare în sălbăticia Gabonului pentru a realiza acolo filmările. În schimb, realizatorii au găsit soluţii pentru a filma din aer frumuseţile Gabonului. Ei au comandat camere speciale montate pe elicopter în aşa fel, încât să poate surprinde peisajul din toate unghiurile. Aceste camere i-au permis lui Henry Braham să capteze diferite zone în detaliu.

Braham spune: “A contat foarte mult pentru mine că am realizat aceste filmări eu însumi, pentru că am ştiut exact care erau condiţiile, care era lumina şi ce fel de peisaje îmi trebuiau pentru fiecare scenă, aşa încât am putut filma fundalul care să se potrivească perfect, Am filmat şi material suplimentar, pentru a da un realism şi mai mare filmului.”

Pentru anumite scene, cum ar fi călătoria în josul râului sau în interiorul junglei, s-a folosit o tehnică aparte, suspendarea unei camere convenţionale de un fir foarte lung, ceea ce a permis filmări care nu ar fi fost posibile de la sol.

Cele şase săptămâni de filmări din această locaţie au oferit echipei lui Burke imaginile de fundal care au creat decorul mare. Burke ne explică: “Cele şase camere cu care am filmat ne-au oferit un unghi de 180 de grade, dar apoi am filmat înainte, apoi în spate şi în lateral, ceea ce ne-a oferit o imagine la 360 de grade, care era foarte reală şi care putea fi folosită în orice cadru. Rezultatele sunt minunate, pentru că totul este live, aşa încât totul pare foarte real. Aş spune că am deschis un teren nou în ceea ce priveşte filmările. Eu unul ştiu că nu am mai făcut niciodată ceva aşa de avansat şi de aventuros.

În timpul filmărilor principale, Braham a folosit aceleaşi camere pe care el le descrie ca fiind “extrema opusă filmărilor din elicopter”. Ne explică: “Pentru limbajul vizual al filmului, David a vrut foarte multe filmări de aproape, pentru a contracara imaginea largă, cinematică a filmului şi pentru a avea o perspectivă intimă, emoţională, pe care a creat-o prin felul în care s-a filmat acest film. Pentru versatilitatea de care aveam nevoie, am lucrat cu RED pentru a face ca noile lor camere 6K să fie potrivite pentru acest gen de schimbări. Combinaţia de tehnologie compactă şi zonă de negativ a ajutat la obţinerea unor imagini uimitoare. “Legenda lui Tarzan” este unul dintre primele filme care a fost filmat cu această tehnologie.”

Yates, care se afla la prima colaborare cu Braham spune: “Henry e o forţă a naturii. A făcut de toate: a pus luminile, a filmat cu camera mobilă, a folosit steadicam-ul. După patru zile de filmări, l-am luat deoparte şi i-am spus că este fantastic, că totul arată minunat, dar că ne aşteaptă multe zile de filmare, aşa că i-am sugerat să lase pe altcineva să filmeze cu camera mobilă. Dar el mi-a spus că se descurcă şi, la finalul perioadei de filmări, el încă era în formă. A contribuit mult la estetica filmului. A fost un adevărat partener.”

“Legenda lui Tarzan” a marcat a cincea colaborare a lui Yates cu scenograful Stuart Craig, despre care regizorul spune că s-a bucurat de deplina sa încredere că va putea crea Africa în Leavesden. “După toţi anii în care am lucrat la “Harry Potter”, am ştiut că poate să creeze această lume… Am vrut să avem impresia că suntem în Africa, dar să avem o versiune romantică a acestui continent, accentuată într-un mod care să să scoată în evidenţă sentimentul de epic şi de uimitor al acestui film. Întregul proces a început cu Stuart şi cu desenele sale, apoi am sintetizat acele decoruri şi am lucrat şi la efectele speciale create cu ajutorul imaginilor filmate în Gabon, care ne-au oferit un control complet asupra mediului.”

Având la dispoziţie două platouri, Craig şi echipa sa au creat adevărate jungle care trebuiau refăcute permanent după ce personajele se mişcau prin ele. Craig detaliază: “Am avut, cu totul, şapte versiuni de decor de junglă, ca să nu ai impresia că eşti mereu în acelaşi loc. Este foarte greu pentru scenografie să creeze natura la asemenea dimensiuni, iar decorul în permanentă schimbare a îngreunat lucrurile.”

Yates spune: “Unul dintre talentele lui Stuart, care a lucrat cu James Hambidge, regizorul artistic, a fost să reinventeze jungla pe măsură ce povestea înainta. La început ne-am întrebat dacă vom reuşi, dar Stuart a fost senzaţional. El a reuşit să conceapă spaţii care să pară diferite, chiar dacă erau pe acelaşi platou de filmare.”

Decoratoarea Anna Pinnock şi coordonatoarea Lucinda McLean au mers în Olanda pentru a face rost de cât mai multe plante exotice care să le umple pădurea tropicală. Luminile speciale şi un sistem de irigare au fosrt montate pentru a păstra vii plantele, transformând platoul într-o adevărată seră.

Printre plantele naturale, decoratorii au pus o mare varietate de copaci, creaţi ca nişte sculpturi, după cum spune Craig. “Pe măsură ce am evoluat, ne-am dat seama că nu trebuia să ăngropăm copacii în frunze, ci să punem funzele în spatele lor, pentru a contura silueta copacului. Este ca un fel de artă a aranjării florilor, dar la scară mare,” râde el.

Efectele vizuale au fost şi ele esenţiale pentru crearea junglei şi altor decoruri, chiar mai vaste, acestea extinzându-le cât se putea vedea cu ochiul.

Platoul de la Leavesden a devenit locul pentru mai multe decoruri, inclusiv satul Kuba, cu colibele sale şi cu reşedinţa lui Mbonga, înconjurată de creste ascuţite. Formaţiunile de rocă au fost create după modelele luate dintr-o carieră din Ţara Galilor. Terenul muntos care forma fundalul decorului a fost filmat în nordul Italiei.

Piesa centrală a decorului era o cascadă. Coordonatorul de efecte speciale Davvid Watkins ne spune: “Ne-am străduit mult să creăm senzaţia că totul este real şi să nu pară că toarnă cineva apă într-un decor. Am folosit pompe diesel, pentru a arunca apă pe mai multe platouri, ceea ce a creat senzaţia de straturi.”

“De fapt, erau două cascade,” adaugă Craig. “Aveam un volum uriaş de apă şi rezultatul a fost mai spectaculos decât ne-am imaginat. Şi, spre deosebire de o cascadă adevărată, aceasta se putea opri. A fost un avantaj enorm!”

Şi actorii au fost impresionaţi. “Decorurile erau incredibile,” declară Skarsgard. “Nu am mai văzut aşa ceva! Asta i-a ajutat mult pe actori să aibă impresia că sunt în acel mediu.”

Waltz este şi el de acord. “Faptul că am avut decoruri aşa de vaste, cu cascade, râuri şi junglă… A fost de neimaginat. A fost totul senzaţional!”

Multe dintre scene se desfăşoară pe barca lui Leon Rom, care era o ambarcaţiune plutitoare. Christian Huband, care este specialist în bărci, ne spune că totul a fost creat pe pontoane în stil milităresc. “Am creat o suprastructură care să poată ţine punţile, cabinele şi motoarele. Barca era controlată de motoare exterioare, manevrate de pe poziţii ascunse din jurul navei.”

Barca a fost folosită mai întâi pe Virginia Water Lake din Windsor Great Park, apoi a fost demontată şi dusă la Leavesden, unde a fost reconstruită într-un bazin.

S-a filmat şi în câteva locaţii din Marea Britanie, cea mai notabilă fiind Kedleston Hall, care a fost reşedinţa Greystoke. Clădirea din secolul al XVIII-lea, din Derbyshire, proprietate a National Trust acum, avea toate calităţile pe care le voiau realizatorii pentru casa lui Clayton. Craig confirmă: “Este o casă masivă, cu coloane de marmură, o minune de arhitectură neoclasică. Austeritatea ei a fost esenţială, pentru că aveam nevoie de aşa ceva în descrierea situaţiei lui John Clayton.”

Copacul minunat sub care John şi Jane împărtăşesc un moment romantic a fost ales datorită crengilor sale mari, orizontale. Acesta a fost găsit la Highclere Castle, un loc devenit cunoscută datorită serialului “Downton Abbey”.

Costumele lui Alexander Skarsgard au fost create de Ruth Myers, oglindesc situaţiile în care e personajul, care trece printr-o schimbare treptată, dar distinctă, atunci când reapare Tarzan. Myers spune: “Era foarte important ca hainele din Londra ale lui John Clayton să pară a-l ţine încorsetat, chiar dacă sunt bine croite. Apoi, pe măsură ce trece timpul, hainele sale sunt tot mai deconstruite, mai afectate, până la punctul în care sunt pline de noroi şi de mizerie, ceea ce-i oferă un aspect organic.”

Garderoba lui Jane este şi ea, la început, mai restrictivă, chiar dacă Jane, chiar şi în Londra, dă semne de rebeliune împotriva modei zilei. “Când o vedem prima dată, am vrut să se vadă că Anglia o încorsetează, pentru că ea a crescut mai liberă, în Africa. Hainele ei au fost create ţinând cont de perioadă, dar fără a fi foarte adaptate la vremuri. Ea nu poartă niciodată tot ceea ce ar fi purtat doamnele vremii. Senzaţia creată este că ea e un pic rebelă.”

Margot Robbie spune că a apreciat faptul că Jane renunţa la corset de îndată ce avea ocazia. “Am fost foarte fericită, pentru că gândul de a purta corset multe luni la rând, mai ales când trebuia să alerg, mă îngrozea. Am fost imediat de acord cu abordarea lui Jane. Cred că asta a definit foarte bine personajul. Ideea de ceea ce înseamnă strălucire în Anglia nu contează pentru ea. Ea nu vine cu corset în junglă, pentru că nu este practic.”

Şi culoarea joacă un rol important. Myers exemplifică: “Margot este prima dată văzută într-o rochuie albastră, în care îi stă foarte bine, dar albastrul merge cu ideea de răcoare din Londra. Când ajunge în Africa, ea revine la culori luminoase.”

Leon Rom este îmbrăcat aproape mereu în alb, pentru că el “este un tip imaculat. De fiecare dată când i se murdăreşte vreo haină, el o schimbă imediat,” spune Myers.

De asemenea, Myers sugerează: “Deşi costumele sunt esenţiale pentru această perioadă, eu şi David am fost de acord că ele nu trebuie să fie foarte fidele perioadei. Am trişat un pic, dar ne-am permis pentru că am vrut să creăm o lume reală.”

“Ruth a fost o colaboratoare de nădejde,” spune Yates. “A pus multă pasiune şi entuziasm în munca ei şi a făcut o treabă foarte bună!”

Myers s-a distrat cel mai bine şi şi-a permis să fie extrem de creativă cu hainele tribale, între care şi costumul de leopard al lui Djimon Hounsou, care, evident, nu conţinea piele de leopard. “A fost o sarcină grea,” spune Myers. “A durat mult până ce am creat masca de pus pe cap şi ghearele. Eu şi David Yates am stat ore în şir şi ne-m uitat la tot felul de prototipuri, până ce am ajuns la imaginea finală. Costumul este foarte impresionant, cu umeri masivi, şi este menit a înspăimânta.”

Hounsou confirmă că acest costum a avut efectul dorit. “Din perspectiva culturală, pentru africani, dacă încerci să imiţi un animal, trebuie să devii acel animal, aşa că Mbonga poartă ghearele, pielea şi craniul unui leopard pentru a întruchipa acel leopard. Trebuie să recunosc că aspectul este imresionant, totul indică faptul că el ete o forţă care trebuie recunoscută. Când mi-am pus costumul, m-am simţit ca un războinic, am simţit că mă pot mişca la fel ca un leopard.”

Temele africane sunt reflectate şi de coloana muzicală compusă de Rupert Gregson-Williams. “Era vital să surprindem latura emoţională a Africii pentru Tarzan,” spune acesta. “La început, avem vocea lui Zoe Mthiyane care ne strigă. Am folosit apoi multe instrumente – tobe şi fluiere africane.”

Compozitorul a creat şi teme ale personajelor. El spune: “Tarzan are o temă care e plină de vitejie şi de emoţie şi am compus şi o temă de iubire pentru Tarzan şi Jane.”

“Muzica este orchestrală, dar şi foarte tonală, de atmosferă, incorporând elemente ale Africii,” reflectă Yates. “Nu umple spaţiile, ci pătrunde mult mai profund. Am vrut ca muzica să exploreze personajele alături de noi, în această călătorie.”

Regizorul concluzionează: “Ceea ce e plăcut la a face filme e că poţi purta publicul într-un loc mitic precum Africa. Asta e minunat ! Nu este nevoie ca ei să călătorească. E suficient să intre în sala de cinema şi sunt purtaţi într-un alt timp şi către o lume pe care poate că doar şi-au imaginat-o. Asta este minunat la munca de realizator de film!”

Despre distribuţie

Alexander Skarsgard (care îl interpretează pe John Clayton / Tarzan) continuă să joace, fără teamă roluri care-l provoacă, evoluând cu fiecare nou proiect şi devine foarte rapid unul dintre cei mai căutaţi actori de la Hollywood, pentru micul şi marele ecran.

Skarsgard a terminat recent filmările pentru seria HBO “Big Little Lies”, în care joacă alături de Nicole Kidman, Reese Witherspoon şi Shailene Woodley. Seria urmăreşte un grup de mame ale căror vieţi perfecte încep să se destrame. Jean-Marc Vallee este regizorul acestei serii care trebuie să aibă premiera în 2017.

De asemenea, s-a anunţat că Skarsgard va juca alături de Paul Rudd în “Mute, al regizorului Duncan Jones. Filmul urmăreşte viaţa unui barman mut, interpretat de Skarsgard, care se opune gangsterilor din oraşul său, în încercarea de a afla ce s-a întâmplat cu partenerul lui care a dispărut. În plus, Skarsgard joacă în “War On Everyone”, o comedie de acţiune care urmăreşte doi poliţişti corupţi din New Mexico care şantajează şi înscenează lucruri tuturor infractorilor care le ies în cale. Filmul a avut premiera la Festivalul de film de la Berlin şi a fost ales pentru distribuire în America de Nord de Saban Films.

Samuel L. Jackson (care îl interpretează pe George Washington Williams) este unul dintre cei mai respectaţi actori de la Hollywood, care a jucat în peste 100 de filme. Întruchiparea ucigaşului filosof din “Pulp Fiction” al lui Quentin Tarantino, a marcat un punct de referinţă în istoria cinematografiei americane. În afară de aprecierile criticilor, el a primit nominalizări la Oscar şi la Globul de Aur şi a câştigat un Premiu BAFTA şi un Independent Spirit Award pentru cel mai bun actor în rol principal. Jackson a lucrat cu Tarantino la mai multe filme ale acestuia, între care “Jackie Brown”, pentru care a mai primit o nominalizare la Globul de Aur, “Kill Bill, vol. 2”, “Django dezlănţuit” şi, recent, “Cei 8 odioşi”.

Jackson are un contract pentru nouă filme semnat cu Marvel Studios şi a jucat rolul eroului de acţiune Nick Fury în trei dintre blockbusterele francizei. Jackson a apărut în “Iron Man – Omul de Oţel” şi “Iron Man – Omul de Oţel 2”, “Căpitanul America: Primul Răzbunător” şi ”Căpitanul America: Războinicul iernii” şi “Răzbunătorii”, care a avut un succes răsunător la lansare, în “Răzbunătorii: Sub semnul lui Ultron”.

Jackson şi-a început cariera pe scenă, după ce a absolvit Morehouse College în Atlanta, cu diplomă în Arte Dramatice. Printre primele piese în care a jucat se numără “Home”, “A Soldier’s Play” şi “The District Line”. A jucat de asemenea la Yale Repertory Theatre. La New York Shakespeare Festival, a apărut în “Mother Courage and Her Children” şi în “The Mighty Gents”.

Margot Robbie (care o interpretează pe Jane Clayton) a debutat şi foarte curând a captat atenţia publicului şi pe cea a criticilor, devenind una dintre cele mai solicitate actriţe din domeniu.

După “Legenda lui Tarzan”, ea va fi Harley Quinn în multaşteptatul “Suicide Squad”. Margot Robbie se va alătura unei distribuţii de vedete printre care se numără şi Will Smith, Jared Leto şi Joel Kinnaman. Regia este semnată de David Ayer, iar premiera filmului va fi pe 5 august 2016. De asemenea, ea joacă şi este producător pentru thrillerul dramatic “Terminal”.

Recent, Margot Robbie a colaborat din nou cu Ficarra şi Requa, la comedia neagră “Whiskey Tango Foxtrot”, alături de Tina Fey. Filmul este bazat pe memoriile jurnalistului Kim Barker. Alte filme ale ei sunt: “Z for Zacharia”, bazat pe romanul SF al lui Robert C. O’Brian, în care joacă alături de Chris Pine şi “Era şi timpul!”, cu Rachel McAdams.

Născută în Australia, Margot Robbie a debutat în 2011 în America, în serialul “Pan Am”, care povesteşte despre vieţile piloţilor şi stewardeselor care au dat cândva faima Pan Am. În Australia, Robbie este cunoscută pentru rolul Donna Freedman din serialul TV “Neighbours”, care este o cronică a rezidenţilor de pe Ramsay Street, dintr-un cartier australian ficţional. Pentru rolul ei, a primit două nominalizări la Logie Award. Robbie a crescut pe Gold Coast şi s-a mutat în Melbourne unde şi-a început cariera la 17 ani.

Djimon Hounsou (care îl interpretează pe Mbonga) este de două ori nominalizat la Premiul Oscar şi a avut o multitudine de roluri. Printre proiectele de viitor se numără un film de aventuri din vremea regelui Arthur, în care va juca şi Jude Law şi drama “Same Kind of Different as Me”, cu Greg Kinnear, Jon Voight şi Renee Zellweger. Ambele filme trebuie să aibă premiera în 2017. În prezent, lucrează la documentarul “In Search of Voodoo: Roots to Heaven”.

Hounsou a primit prima nominalizare la Oscar pentru cel mai bun actor în rol secundar, pentru rolul din “In America”, pentru care a primit şi un Independent Spirit Award. Distribuţia din film a primit un Screen Actors Guild Award. A doua nominalizare la Oscar a primit-o pentru rolul din “Diamantul sângeriu”, în care a jucat alături de Leonardo DiCaprio. Pentru acest film, a mai primit şi alte nominalizări, rolul pe care l-a făcut fiind foarte apreciat de critici.

Născut în Benin, Africa de Vest, Hounsou s-a mutat la Paris pe când avea 13 ani, pentru a primi o educaţie occidentală. A fost descoperit de designerul de modă Thierry Mugler şi a fost manechin al casei de modă a acestuia, iar apoi a apărut în câteva videoclipuri muzicale, la care a lucrat cu regizorul David Fincher. Au urmat apoi mai multe roluri mici, înainte de rolul Cinque, africanul care conduce revolta pentru cucerirea libertăţii din “Amistad” al lui Steven Spielberg. Pentru acest rol, Hounsou a primit o nominalizare la Globul de Aur şi a câştigat un Image Award. A jucat apoi cu Russell Crowe şi Joaquin Phoenix în filmul laureat al Premiului Oscar, regizat de Ridley Scott, “Gladiatorul”.

În televiziune, Hounsou a jucat cu Jason Patric în zece episoade din sezonul al doilea al thrillerului psihologic “Wayward Pines”, pentru FOX. În serial, Hounsou joacă rolul lui CJ Mitchum, un rezident al Wayward Pines şi istoric cu cunoştinţe multiple legate de originile acestuia. Hounsou a dat vocea sa Panterei Negre din Serialul animat BET inspirat de benzile desenate cu acelaşi nume. De asemenea a avut roluri în “Spirtalul de urgenţă” şi “Alias”, cu Jennifer Garner.

Cristoph Waltz (care îl interpretează pe Leon Rom) este bde două ori laureat al Premiului Oscar şi a primit al doilea Premiu al Academiei pentru Django dezlănţuit” al lui Quentin Tarantino. Rolul său, dr. King Schultz, i-a mai adus şi un premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar la Globurile de Aur, precum şi la BAFTA Awards din 2013. Primul Oscar l-a primit pentru întruchiparea colonelului nazist Hans Landa în drama din al Doilea Război Mondial “Ticăloşi fără glorie”, din 2009, pentru care a mai primit şi BAFTA, Globul de Aur şi Premiul Festivalului de la Cannes, precum şi mai multe premii ale unor asociaţii de critici.

Waltz lucrează acum la producţia lui Alexander Payne Downsizing”, cu Matt Damon, Kristen Wiig şi Alec Baldwin. Filmul spune povestea unui om din Omaha care se alătură unui grup de oameni care trec printr-un proces nou care reduce oamenii la doar o fracţiune din dimensiunile lor normale. Filmul este programat să aibă lansarea în decembrie 2017.

Mai târziu, în acest an, Waltz îşi va face debutul regizoral cu “The Worst Marriage in Georgetown”, care este bazat pe un articol scris de Franklin Foer în “The New York Times Magazine”. Adaptarea a fost făcută de laureatul Premiului Pulitzer David Auburn şi are la bază cazul uciderii vedetei lumii mondene din Washington, Viola Drath, care a fost ucisă în casa sa din Georgetown de soţul ei mult mai tânăr, Albrecht Muth, rol jucat de Waltz.

În curând, Waltz va putea fi văzut în drama “Tulip Fever”, care va avea premiera la jumătatea lui iulie 2016. În 2015, el a jucat alături de Daniel Craig în filmul cu James Bond “Spectre”, care a avut un succes internaţional răsunător. În anul anterior, a apărut alături de Amy Adams în “Big Eyes. Ferestrele sufletului”. Întruchiparea lui Walter Keane, cel care şi-a asumat meritele pentru picturile lui Margaret Keane, i-a mai adus o nominalizare la Globul de Aur.
În 2013, Waltz a regizat prima sa operă, “Der Rosenkavarlier”, după Richard Strauss. Producţia a avut premiera în decembrie 2013, la Vlaamse Opera în Anvers.

Despre realizatori

David Yates (regizor) este un regizor laureat al mai multor premii care a semnat recent “Fantastic Beasts and Where to Find Them”, o revenire în lumea magică pe care a creat-o cu “Harry Potter” al autoarei J.K. Rowling, care a scris scenariul. Extrem de aşteptatul film, cu Eddie Redmayne, Katherine Waterson, Dan Fogler, Alison Sudol şi Colin Farrell, are premiera mondială pe 18 noiembrie 2016.

Yates a câştigat primul său premiul BAFTA pentru miniseria BBC “Viaţa noastră de acum”, o dramă care i-a avut în rolurile principale pe Matthew Macfadyen şi Miranda Otto. În 2003, el a regizat seria dramatică “Jocuri cu moartea”, pentru care a rpimit o nominalizare la BAFTA şi a câştigat Directors Guild of Great Britain Award pentru realizare excepţională în regie.

În anul următor, Yates a regizat drama în două părţi “Sex Traffic”, pentru care a primit un Premiu BAFTA şi încă o nominalizare la Directors Guild of Great Britain Award. Perspectiva asupra traficului de oameni a primit şi alte premii internaţionale, întrre care opt BAFTA şi patru Premii RTS, inclusiv pe cel pentru Cea mai bună dramă şi Premiul Juriuluinpentru cea mai bună miniserie la Reims International Television Festival şi un Golden Nymph la Festivalul de televiziune de la Monte Carlo.

Jerry Weintraub (producător) este unul dintre cei mai influenţi şi mai de succes oameni din lumea divertismentului, cu o carieră care se întinde pe jumătate de secol şi cuprinde toate genurile de film artistic, de televiziune, de teatru şi muzică.

Weintraub deja avea un succes extraordinar în management şi în domeniul muzical, atunci când a lucrat cu Robert Altman la filmul “Nashville”. Filmul s-a bucurat de succes şi a primit cinci nominalizări la Premiul Oscar, inclusiv pe cea pentru Cel mai bun film. În următorii zece ani, Weintraub a demonstrat în repetate rânduri că are ochiul format pentru detectarea talentului, fiind producătorul unor succese ca “September 30, 1955”, cu Richard Thomas, în regia lui James Bridges, “Oh, God!”, regizat de Carl Reiner, cu George Burns şi John Denver în distribuţie, “Diner”, debutul regizoral al lui Barry Levinson, care a lansat carierele lui Kevin Bacon, Paul Reiser, Mickey Rourke, Tim Daly, Ellen Barkin şi Steve Guttenberg şi drama “Karate Kid”, care a avut patru continuări, inclusiv una în care a jucat tânăra, pe atunci, Hilary Swank şi cea mai recentă, cu Jaden Smith şi Jackie Chan.

A fost producător şi pentru multe producţiie de televiziune, între care serialul comic HBO “The Brink”, cu Jack Black şi Tim Robbins, seria de documentare Showtime “Years of Living Dangerously” şi filmul HBO “Viaţa mea cu Liberace”, regizat de Soderbergh, cu Matt Damon, Michael Douglas şi Rob Lowe în rolurile principale. Filmul a primit maimulte Globuri de Aur, între care şi pe cel pentru cel mai bun film de televiziune şi a câştigat 11 Premii Emmy. În plus, a primit mai multe nominalizări la Premiile BAFTA, precum şi la mai multe premii ale asociaţiilor de critici.

Weintraub a produs şi multe producţii de televiziune, specialuri şi filme, în multe jucând şi artişti din lumea muzicii cu care el lucrase înainte. A fost producătorul “Galei olimpice” de la deschiderea Jocurilor Olimpice din 1984, din Los Angeles. Weintraub a produs şi spectacole de pe Broadway, între care “Canterbury Tales” şi “Starlight Express”.

Primul film produs de compania sa a fost “Pure Country”, în 1992, cu legenda country George Strait. Apoi a produs “Specialistul”, cu Sylvester Stallone şi Sharon Stone, “Vacanţă în Las Vegas”, cu Chevy Chase, versiunea pentru marile ecrane a “Răzbunătorilor”, cu Ralph Fiennes şi Uma Thurman şi filmul SF de acţiune “Soldatul”, cu Kurt Russell.

Dave Barron (producător) a produs ultimele patru filme din seria “Harry Potter”, toate regizate de David Yates.. Înainte de acestea patri, el a fost producător pentru alte două filme din aceeaşi serie.

Recent, Barron a produs două filme regizate de Kenneth Branagh: “Cenuşăreasa”, cu Cate Blanchett, Lily James, Richard Madden, Stellan Skarsgard şi Helena Bonham Carter şi “Jack Ryan: Agentul din umbră”, cu Chris Pine, Keira Knightley, Kevin Costner şi Branagh. De asemenea, a produs filmul independent “Frank”, în care au jucat, între alţii Maggie Gyllenhaal şi Michael Fassbender. În televiziune, Barron a produs prima parte din thrillerul cu spioni “Page Eight”, cu Ralph Fiennes şi Rachel Weisz.

Barron a lucrat în industria divertismentului peste 30 de ani, începându-şi cariera în domeniul reclamelor, înainte de a trece la producţia de televiziune şi de film artistic. În plus faţă de munca sa ca producător, el a lucrat pe mai multe posturi la producţiie ca “Iubita locotenentului francez”, “Câmpiile morţii”, “Revoluţia”, “Legenda”, “Emisarul iadului” şi “Hamlet”, al lui Franco Zeffirelli.

Alan Riche (producător) este un producător veteran care a lucrat la drama “Lovitură de stânga”, cu Jake Gyllenhaal, Rachel McAdams şi Forest Whitaker şi “Războiul mireselor”, cu Kate Hudson şi Anne Hathaway.

Înainte de acestea, el a produs “Starsky şi Hutch”, cu Ben Steller şi Owen Wilson, comedia “Pariu riscant”, cu Jerry O’Connell, filmul de groază “Komodo”, comedia “Mousehunt”, cu Nathan Lane, regizată de Gore Verbinski şi “Emire Records”, cu Liv Tyler. De asemenea, a fost producător la “Duete”, cu Gwyneth Paltrow, Maria Bello şi Paul Giamatti, în regia lui Bruce Paltrow.

Tony Ludwig (producător) a creat un parteneriat cu Alan Riche pentru a produce o gamă largă de filme. El a produs “Starsky şi Hutch”, cu Ben Steller şi Owen Wilson, comedia “Pariu riscant”, cu Jerry O’Connell, filmul de groază “Komodo”, comedia “Mousehunt”, cu Nathan Lane, regizată de Gore Verbinski şi “Emire Records”, cu Liv Tyler. De asemenea, a fost producător la “Duete”, cu Gwyneth Paltrow, Maria Bello şi Paul Giamatti, în regia lui Bruce Paltrow.

Ludwig a fost preşedinte la Interstar Releasing care a distribuit filmele “Highlander II” şi “Split Second”. Înainte de aceasta, a for preşedinte al Imagine Entertainment, unde a supervizat producţii precum “Capcană pentru părinţi” şi filmul lui Oliver Stone “The Doors”.

Craig Brewer (scenariul şi povestea) este scenarist şi regizor care a atras atenţia cu filmul său “Pe urmele unui idol” care a primit Premiul Publicului la Festivalul de Film Sundance din 2005. Filmul, extre de apreciat de critici, a avut premiera în acea vară şi a primit inclusiv o nominalizare la Oscar pentru Cel mai bun actor. Melodia filmului, “It’s Hard Out Here for a Pimp”, a câştigat Oscarul pentru ce mai bun cântec.

Următorul proiect al lui Brewer a fost lansat în 2007, “Suspinul şarpelui negru”, cu Samuel L. Jackson, Christina Ricci şi Justin Timberlake. În 2011, a scris scenariul şi a semnat regia pentru “Footloose: Dans interzis”, cu Julianne Hough, Kenny Wormald, Dennis Quaid, Andie MacDowell şi Milles Teller. Brewer a scris numeroase scenarii şi pentru micul ecran, între care şi un episod din “Empire”.

Adam Cozad (scenariul şi povestea) şi-a făcut debutul cu filmul de acţiune “Jack Ryan: Agentul din umbră”, regizat de Kenneth Branagh, cu Chris Pine, Keira Knightlesy, Kevin Costner şi Branagh.

Cozard a crescut în Chico, California şi a mers la Trinity University, în Texas, unde şi-a luat diploma în istorie şi economie. Pe când voia să intre la Academia de pompieri, a vândut primul său scenariu, care a devenit filmul “Jack Ryan: Agentul din umbră”. De atunci, Cozad a adaptat mai mute romane şi nuvele pentru diferite studiouri, inclusiv bestsellerul “Rules of Deception”, precum şi romanul lui Patrick Lee “Runner”.

Susan Ekins (producător executiv) a lucrat cu Jerry Weintraub timp de peste 30 de ani şi a produs sau a fost producător executiv la peste 15 proiecte de film artistic sau de televiziune. La ora actuală, ea lucreazp la diferite proiecte pentru mai multe studiouri importante.

A fost producător executiv la “Ocean’s Eleven – Faceţi jocurile” şi la continuările acestuia “Unsprecepe plus una” şi “Ocean’s thirteen: Acum sunt 13”, toate regizate de Steven Soderbergh, cu o distribuţie de vedete care îi indlude pe George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon şi don Cheadle. Între alte filme produse de ea, mai sunt şi “Karate Kid”, “Nancy Drew”, “Răzbunătorii”, cu Ralph Fiennes şi Uma Thurman şi comedia “Vacanţă în Las Vegas”, cu Chevy Chase.

Nikolas Korda (producător executiv) a fost producător la succesul lui James Gunn, din 2014, “Gardienii galaxiei”, cu Chris Pratt, Zoe Saldana şi Bradley Cooper. De asemenea, este producător executiv şi la partea a doua care va avea premiera în mai 2017.

Înainte de acesta, a lucrat la filme ca “Robin Hood” al lui ridley Scott, “Charlie şi fabrica de ciocolată”, al lui Tim Burton şi la trilogia “Stăpânul inelelor”. În 2004, Korda a făcut parte dintr-o echipă care a primit Directors Guild of America Award pentru realizare extraordinară în domeniul filmului pentru “Stăpânul inelelor: Întoarcerea regelui”. De asemenea, el a lucrat cu Burton la “Batman”, cu Richard Attenborough, la “Strigătul libertăţii” şi cu Jim Henson, la “Labirint”.

Keith Goldberg (producător executiv) este vicepreşedinte senior la Dark Horse Entertainment, post de pe care supervizează dezvoltarea şi producţia Dark Horse.

Goldberg a fost producător executiv pentru “RIPD”, cu Jeff Bridges şi Ryan Raynolds. Înainte de aceasta, a lucrat timp de şapte ani la New Line Cinema, multă vreme ca vicepreşedinte pentru producţie şi dezvoltare. În timpul mandatului său, a fost producător executiv la “Din nou la 17 ani”, cu Zac Efron, “Transfer de captivi”, cu Reese Witherspoon, Meryl Streep şi Jake Gyllenhaal, “Celularul”, cu Christ Evans şi “Numărul 232, cu Jim Carrey. De asemenea, a fost producător executiv la show-ul TV “Dark Matter”.

Mike Richardson (producător executiv) este preşedinte şi fondator al Dark Horse Comics, editura premiată, pe care el a deschis-o în 1986. De asemenea, este preşedinte al Dark Horse entertainments, prin intermediul căreia a produs multe proiecte de film şi televiziune. Pe lângă proiecte ca “Emisarul iadului II”, “My Name Is Bruce” şi “Mystery Men”, el a lucrat la prorpiile creaţii ca “Masca” şi “Timecop”. În 2008, Richardson a primit un Emmy pentru producţia “Mr. Warmth: The Don Rickles Project”, pentru HBO.

Bruce Berman (producător executiv) este Preşedinte şi director general al Village Roadshow Pictures. Compania are un contract de succes cu Warner Bros. Pictures pentru a coproduce filme artistice care sunt distribuite de Warner Bros. la nivel mondial şi în unele teritorii de Village Roadshow Pictures.

Iniţial, contractul a cuprins filme de succes cum ar fi “Ce vrăji mai fac fetele”, cu Sandra Bullock şi Nicole Kidman, “Cu naşu’ la psihiatru”, cu Robert de Niro şi Billy Crystal, “Matrix”, cu Keanu Reeves şi Laurence Fishburne, “Regii deşertului”, cu George Clooney, “Seniorii spaţiului”, regizat de Clint Eastwood, în care el joacă rolul principal, “Miss Agent Secret”, cu Sandra Bullock şi Benjamin Bratt.

Henry Braham (director de imagine) filmează la ora actuală “Gardienii galaxiei vol. 2”, continuarea blockbusterului “Gardienii galaxiei”. Filmul în regia lui James Gunn, va avea premiera în 2017. Înainte de aceasta a primit un Emmy şi o nominalizare la BAFTA pentru cea mai bună imagine, pentru filmul de televiziune “Shackelton”, cu Kenneth Branagh.

Stuart Craig (scenografia) este de trei ori laureat al Premiului Oscar şi este ce care a creat lumea lui Harry Potter. Este unul dintre cei mai apreciaţi scnografi. Recent a terminat de lucrat la “Fantastic Beasts and Where to Find Them”, regizat de David Yates care va readuce publicul în lumea fantastică a scriitoarei J.K. Rowling.

Primul Oscar l-a primit pentru filmul biografic al lui Richard Attenborough, “Gandhi”. Apoi a mai primit Oscaruri pentru “Legături periculoase” şi ”Pacientul englez”. A mai primit încă şapte nominalizări la Oscar pentru patru dintre filmele cu Harry Potter la care a lucrat. Pentru acestea a primit şi şapte nominalizări la Premiile BAFTA. A mai fost nominalizat la Oscar pentru “Omul elefant”, pentru care a primit şi primul său Premiu BAFTA, pentru “Misiunea” şi pentru “Chaplin”. Pentru toate aceste filme a primit nominalizări şi la BAFTA.

Mark Day (editor) a colaborat cu David Yates la mai multe proiecte de film şi televiziune, între care şi ultimele patru filme din seria “Harry Potter”. Recent a lucrat cu Yates la “Fantastic Beasts and Where to Find Them”, multaşteptatul film după un scenariu de J.K. Rowling.

Day a primit un Premiu BAFTA şi o nominalizare la Royal Television Society Award pentru “Jocuri la nivel înalt”, la care a colaborat tot cu Yates. Anul următor, a primit Premiul BAFTA şi Royal Television Society Award pentru “Sex Traffic”, tot al lui Yates. Colaborarea lui Day cu Yates i-a mai adus nominalizări şi pentru “Viaţa noastră de acum” şi pentru “Fata de la cafenea”.

Ruth Myers (creatoare de costume) a primit două nominalizări la Oscar pentru cele mai bune costume, în 1992 pentru “Familia Addams” şi în 1997, pentru comedia “Emma”, inspirată de un roman al lui Jane Austen. De asemenea, a primit mai multe nominalizări la BAFTA pentru costumele create de ea, inclusiv pentru drama poliţistă “L.A. Confidential”, din 1998.

În 2004, a primit un Emmy pentru costumele dintr-un serial, precum şi un Costume Designers Guild Award pentru excelenţă în televiziune, pentru costumele din “Carnivale”, de la HBO. În 2008, a primit un premiu pentru întreaga carieră. Myers şi-a început cariera la London’s Royal Court şi a lucrat ca asistent pe platourile de filmare pentru mai multe filme clasice, în Anglia. Cariera şi-a început-o în 1967, cu filmele britanice “A Touch of Class” şi “The Ruling Class”. Gene Wilder a convins-o să se mute în America unde a lucrat cu acesta la mai multe filme.

Rupert Gregson-Williams (compozitor) este compozitor de muzică de film care a primit mai multe premii pentru muzica dintr-o gamă largă de proiecte de film şi televiziune.

Gregson-Williams a primit un European Film Award pentru ”Hotel Rwanda”. Alte filme pentur care a semnat muzica sunt: “Poveste de iarnă”, “Omu’ de la Zoo”, “O lovitură îndrăzneaţă”, “Mireasa e iubita mea!”. De asemenea a compus muzica pentru filme de animaţie, între care şi “Bee Movie”, pentru care a primit un Annie Award.

Tim Burke (coordonator pentru efecte vizuale) este artist laureat al mai multor premii în domeniul efectelor vizuale. A primit nominalizări la Oscar pentru efectele vizuale din ultimele patru filme cu Harry Potter, pentru unul dintre ele primind şi un BAFTA. A mai primit nominalizări la BAFTA şi pentru celalalte filme cu Harry Potter. Burke a început să lucreze la seria “Harry Potter” ca coordonator pentru efecte vizuale, la “Harry Potter şi Camera Secretelor” şi a continuat colaborarea şi la următoarele filme.

Recent a revenit la colaborarea cu David Yates, la “Fantastic Beasts and Where to Find Them”, care are premiera în această toamnă.

Burke a primit Premiul Oscar, precum şi prima sa nominalizare la BAFTA pentru “Gladiatorul”. De asemenea a colaborat cu Scott la efectele speciale din “Hannibal” şi “Elicopter la pământ!”.

SlabAcceptabilOKBunExcelent 1 voturi
Încarc...

One thought on "Legenda lui Tarzan"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Acesta este un blog colaborativ, deschis tuturor. Daca doresti sa participi, vezi detalii.

Adresa de e-mail pentru abonare:

Este posibila si abonare prin RSS

Serviciu oferit de FeedBurner

Meta

Fani pe Facebook