Escape Plan: Testul suprem
În regia suedezului Mikael Håfström, filmul „Escape Plan: Testul suprem” („Escape Plan”) poate fi vizionat începând cu 25 octombrie 2013 la Hollywood Multiplex, Movieplex, The Light Cinema, Grand Cinema Digiplex Băneasa, reţeaua Cinema City (Arad Atrium, Arad Galleria, Bacău, Brăila, Cluj Iulius, Cluj Polus, Constanţa, Cotroceni, Ploiești, Sun Plaza, Târgu Mureș), Cinema Glendale (București), Palace (Oradea), Cortina (Oradea), Cityplex (Constanța, Brașov), Grand Mall (Satu Mare), Cinema Dacia (Buzău), 3D Colours Cinema (Craiova), Cinema Ostroveni din Râmnicu Vâlcea precum si la Cine Grand – Botoşani.
Ray Breslin (interpretat de Silvester Stallone) este cel mai bun expert în probleme de securitate în cadrul închisorilor – acesta le construieşte, le securizează şi, cel mai important, le testează încercând să evadeze din ele. Ray este plătit cu foarte mulţi bani pentru a înscena evadări din cele mai bine păzite închisori, iar de-a lungul timpului a fost închis în penitenciare de maximă securitate, conduse de Biroul Federal al Penitenciarelor, reuşind să scape de fiecare dată.
Atunci când Ray şi partenerii săi de B & C Security, Abigail (interpretată de Amy Ryan), Hush (interpretat de Curtis “50 Cent” Jackson) şi Lester (interpretat de Vincent D’Onofrio) primesc de două ori mai mulţi bani pentru a evalua Mormântul, o închisoare privată de maximă securitate construită conform principiilor lui Breslin, el nu poate să nu accepte o astfel de provocare. Pentru a simula o încarcerare reală, localizarea închisorii va rămâne necunoscută, iar Breslin nu va putea comunica în nici un fel cu echipa lui.
Odată ajuns înăuntru, Breslin descoperă că Mormântul este clădire cu tehnologie de ultimă oră, unde sunt închişi unii dintre cei mai periculoşi criminali ai lumii. Un labirint nesfârşit de celule cu pereţi de sticlă, aflate în permanent sub supraveghere video şi înţesată cu gardieni mascaţi, înarmaţi până în dinţi, Mormântul pare să nu permită nici un fel de scăpare. Şi cum nu se putea mai rău, gardianul Willard Hobbes (interpretat de Jim Caviezel), caracterizat de un sadism ieşit din comun, pare că şi-a stabilit propria misiune: aceea de a-i distruge pe deţinuţii care nu se supun regulilor lui, aşa cum este şi Breslin. Şi este în stare să nu se dea înlături de la nimic pentru asta.
Atunci când Breslin încearcă să folosească codul de evacuare presetat pentru a se elibera, Hobbes pretinde că nu ştie despre ce este vorba. Realizând că i s-a întins o capcană, Breslin nu are de ales şi se vede nevoit să apeleze la misteriosul Emil Rottmayer (interpretat de Arnold Schwarzenegger) pentru a-l ajuta să supravieţuiască violenţei şi uneltirilor din Mormânt, destul de mult cât să reuşească să îi descopere secretele.
Despre producţie
Epoca de aur a filmelor de acţiune hollywoodiene a fost dominată de doi actori de marcă, cu fizic impresionant, care interpretau mereu personajul singuratic şi misterios care îşi înfrunta adversarii cu un curaj nebunesc. Mai mult de două decenii, Sylvester Stallone şi Arnold Schwarzenegger au rivalizat pentru supremaţia filmelor de acţiune americane, şi nu au luptat niciodată umăr la umăr împotriva aceluiaşi inamic.
Niciodată până acum. „Escape Plan” îi aduce pe cei doi împreună pentru a lupta nu împotriva unui simplu duşman, ci împotriva unei viziuni – cea a închisorii supreme – supranumită Mormântul. Mormântul este o groapă fără fund unde dispar fără urmă unii dintre cei mai periculoşi criminali ai lumii. Scris de debutanţii Miles Chapman şi Arnell Jesko, „Escape Plan” urmăreşte povestea expertului în probleme de securitate Ray Breslin, închis într-o lume brutală, care pare să fie plasată în viitor, dar care este puternic înrădăcinată în prezent.
Stallone a fost impresionat de conceptul inedit al scenariului şi de firul narativ nuanţat şi a văzut oportunitatea unică de a reînvia genul filmelor de acţiune. „Publicul din ziua de azi este inteligent şi greu de mulţumit”, explică actorul. „Trebuie să îi dai ceva neobişnuit, cum ar fi să faci o echipă cu mine şi cu Arnold. Acesta este genul de film în care nu cred că oamenii se aşteaptă să ne vadă împreună. Noi am avut direcţii paralele în ceea ce eu aş numi epoca de aur a filmelor de acţiune, iar acesta este un lucru nou. Este foarte multă acţiune în film, dar aici este vorba în primul rând despre gândire, planificare, mai puţin despre muşchi. Este vorba despre o etapă matură a carierelor noastre.”
Producătorul Mark Canton, care a produs mega-producţiile 300 – Eroii de la Termopile şi Nemuritorii 3D: Războiul zeilor, se gândea de mult timp să îi aducă împreună pe cei doi actori. „Eu am vrut mereu să îi văd Sly şi Arnold împreună pe ecran,” spune Canton. „În mod surprinzător, însă, a fost destul de dificil să găsim un proiect care să evidenţieze ce e mai bun în amândoi. Ambii au fost foarte buni în „Eroi de sacrificiu”, dar Arnold are un rol destul de mic. În acest film ei fac o echipă adevărată, luptă cot la cot, mano a mano.
“Sly şi Arnold sunt adevăraţi maeştrii ai genului de acţiune”, adaugă Canton. „Lui Sly îi place să scrie şi este şi un regizor bun, aşa că a avut multe lucruri de spus referitor la personajul pe care îl interpretează. Arnold ştie ce trebuie să facă şi a ştiut cum să se plieze pe lângă Sly. Ambii erau interesaţi să facă roluri mai pline. Ei au ajuns într-un punct al carierei când nu trebuie să dovedească nimic. Vor roluri care să îi satisfacă şi un mediu de lucru bun, iar acest proiect avea toate aceste caracteristici.”
Producătorul Randall Emmett mai spune: “Sylvester are foarte multă experienţă şi a avut un rol foarte important de-a lungul filmărilor, oferindu-ne sfaturi de mare ajutor.”
Chapman, scenaristul, a făcut cercetări extinse pentru acest proiect şi a petrecut luni în şir studiind arhitectura închisorilor împreună cu un expert de la Universitatea din Los Angeles şi a citit multe cărţi pe această temă. „Era foarte important ca totul să fie cât mai credibil”, spune el. „Mormântul este un fel de închisoarea-închisorilor. Este Guantanamo 3.0, doar că este condusă de o companie care urmăreşte profitul, aşa că le permite clienţilor săi – guverne, corporaţii multinaţionale, persoane cu influenţă – să nege orice fel de implicare şi chiar să nege existenţa închisorii însăşi. Dacă eşti destul de puternic şi destul de bogat, poţi face oamenii să dispară pentru totdeauna. Suntem la limita realităţii cu această închisoare, care ar putea fi, sau poate chiar a fost, construită în zilele noastre. Nu este nimic în film care să fie imposibil din punct de vedere al tehnologiei deja existente”.
“Miles şi Arnell au scris un scenariu foarte convingător”, spune Canton. Escape Plan – Testul suprem este o combinaţie neobişnuită de dinamism şi mister. Nu ducem însă lipsă de testosteron în film. Sunt multe scene de luptă, multă acţiune, precum şi multe persoane bune şi rele. Dar este şi un puzzle foarte bine construit şi, dacă ne-am făcut treaba cum trebuie, publicul nu va reuşi să ghicească ce se va întâmpla.”
Filmul face referire la practici reale ale guvernului american, trecute, evident sub tăcere. Prizonierii din Mormânt au „dispărut”,pur şi simplu, fiind drogaţi şi răpiţi, apoi duşi într-un loc îndepărtat, necunoscut. Acuzaţi de tot felul de crime împotriva umanităţii, ei sunt deţinuţi permanent, fără să fi avut parte de vreun proces real sau fără să fi fost dată efectiv vreo sentinţă.
„Odată ajuns acolo, nu ai nici cea mai vagă idee unde te afli”, spune Chapman. „Nu vezi niciodată cerul. Nu există activităţi de rutină, orar de mese, schimburi. Deţinuţii nu au nici un fel de punct de reper, sunt complet dezorientaţi, ceea ce este greu pentru psihicul uman. Din păcate pentru Ray Breslin, Mormântul a fost construit conform propriilor sale instrucţiuni, astfel încât să fie imposibil să evadezi de aici.”
Producătorul Randall Emmett, co preşedinte la Emmett/Furla Films, a fost fascinat de ideea că cel mai faimos expert in securitate este captiv într-o închisoare proiectată chiar de el, însă ceea ce i-a atras cu adevărat atenţia au fost numeroasele schimbări de situaţie din scenariu. ”Atunci când aflăm că lui Ray i s-a întins o capcană de către persoane necunoscute, lucrurile devin şi mai intrigante”, spune Emmett. „Erau atâtea elemente pe care nu le-am ghicit, cum ar fi locul în care se află închisoare. Când, în final, am aflat, am fost complet şocat.”
Pentru Kevin King-Templeton, un partener mai vechi al lui Stallone şi producătorul francizei „Eroi de sacrificiu” şi producător şi la „Escape Plan”, povestea neobişnuită şi „ascuţimea” scenariului au fost elementele decisive. „Nu mai citisem nimic asemănător”, spune el. ”Schimbările de situaţie vor şoca pur şi simplu publicul. Nimic nu e ce pare a fi.”.
Dacă Mormântul ar exista în realitate, lipsa oricăror convenţii, încălcarea sistematică a drepturilor omului, ar face-o cu siguranţă un loc top-secret, spune King-Templeton. „Ideea aceasta a exilului, încarcerarea unor oamenii fără a-i aduce în faţa tribunalului şi negându-le continuu drepturile, cu scuza războiului împotriva terorismului, este ceea ce deosebeşte acest film de alte filme cu evadări şi închisori.”
Producătorii au realizat că, pentru o astfel de producţie, care combină scene de acţiune cu imagini vizuale futuriste şi cu accente dramatice şi personaje puternice este nevoie de cineva foarte experimentat în scaunul de regizor, dar atunci când l-au cunoscut pe regizorul Mikael Håfström, şi-au dat seama imediat că au găsit persoana potrivită. CV-ul regizorului este de-a dreptul impresionant, cu filme care variază de la producţii hollywoodiene cum ar fi „Ritualul”, un horror care îl are în distribuţie pe câştigătorul premiului Oscar, Anthony Hopkins, la producţii precum drama nominalizată la Oscar „Răul”. „Escape Plan” este cel mai ambiţios proiect al regizorului de până acum.
„Mikael a înţeles povestea şi personajele”, spune Emmett. „De asemenea, el a înţeles că am vrut să facem un film de acţiune de amploare, care să placă publicului, dar care să fie un film de calitate. El a fost cel mai bun în a potrivi toate aceste elemente pentru a crea un rezultat omogen.”
Capacitatea lui Håfström de a rezolva problemele, cam în acelaşi mod în care o face şi Ray Breslin în film – a făcut ca el să fie cel mai potrivit pentru a regiza acest film, crede Chapman. „El analizează fiecare situaţie în parte într-un fel aproape matematic. În acelaşi timp, trebuie să ţinem cont de faptul că filmul este unul aproape visceral. Este o aventură extraordinară. Mikael a înţeles asta şi şi-a dat seama de amploarea poveştii şi a surprins ambele laturi, cu mult umor.”
Håfström spune că a fost atras de abordarea inovatoare a scenariului asupra unui gen deja clasic. „Schimbările de situaţie sunt extraordinare. Tuturor ne place să fim luaţi prin surprindere de o situaţie sau de un personaj. Şi, trebuie să recunosc, oportunitatea de a lucra cu Sylvester Stallone a fost o ocazie pe care nu o puteam rata. Apoi am aflat că ni se va alătura şi Arnold…Am fost de-a dreptul copleşit de faptul că voi lucra cu două dintre cele mai cunoscute staruri de la Hollywood.”
„Proiectul oferă mai mult decât schimbări de situaţie şi acţiune”, spune regizorul. „Este un film complex, cu mai multe planuri, cu personaje interesante, pe lângă multă acţiune şi o aventură interesantă. Personajul interpretat de Sly are un trecut întunecat, care ni se dezvăluie încetul cu încetul, la fel ca şi personajul lui Arnold, care are şi el o mulţime de secrete. Motorul filmului este de fapt interacţiunea dintre aceste două personaje, felul în care ei ajung să se cunoască şi felul în care ni se dezvăluie povestea fiecăruia dintre ei. Pentru mine, acesta a fost motivul care m-a făcut să vreau să mă implic în proiect.”
Chapman, pentru care ecranizarea scenariului său în acest fel, a fost o ocazie unică, spune că principalul scop al filmului este să atragă publicul. „Mie imi plac filmele care spun o poveste, filmele cu personaje reale, cu umor şi multă acţiune, care, în calitate de spectator,te facă să îţi pase ce de ce se petrece. Sper ca rezultatul muncii noastre să fie unul inteligent şi palpitant.”
„Escape Plan” a fost gândit ca un rollercoaster, spune Emmett. „Vrem ca la final publicul să fie complet satisfăcut. Filmul este plin de adrenalină, dar sunt şi multe emoţii, pe lângă toată acţiunea asta. O să vedem două dintre cele mai mari staruri ale filmului împreună, într-o aventură de proporţii. Să îi distribuim pe Arnold şi Sylvester în acelaşi film a fost o combinaţie de vis. De-a lungul timpului, cei doi au încântat milioane de spectatori, iar faptul că acum îi avem pe amândoi în acelaşi film, o să îi încânte la maxim pe spectatori.”
Producătorul Mark Canton observă că, după patru decenii de făcut filme, misiunea lui a rămas aceeaşi:„ Scopul meu este să dau publicului un film pe care să îl poate experimenta cu adevărat numai în sala de cinema.”, spune el. „Şi sunt foarte încântat de acest film. Nu contează dacă eşti un student de 18 ani, sau un om matur, de 50. Originalitatea acestui film, împreună cu nivelul de talent actoricesc şi cu perspectiva regizorală originală oferă o experienţă extraordinară pentru toată lumea.”
Despre distribuţie
Ray Breslin, protagonistul din „Escape Plan”, este un adevărat artist în evadări. Fără nici un fel de dispozitive sau unelte speciale, ci doar cu ajutorul inteligenţei sale, el identifică slăbiciunile sistemului de securitate din închisori pentru a preveni evadările. Cu o combinaţie unică de inteligenţă şi duritate, Breslin a depăşit toate obstacolele pe care le-a întâlnit de-a lungul vieţii – până când se confruntă cu ce mai mare provocare din totdeauna: să evadeze dintr-o închisoare de maximă securitate, denumită Mormântul.
Breslin are o abilitate extraordinară de observaţie şi poate să pună cap la cap cele mai mici detalii din jurul lui, pentru a construi tot felul de scheme şi de planuri. „Are o minte deosebit de analitică”, spune Miles Chapman. „Poate să identifice punctele slabe din structura unei închisori, precum şi cele din structura umană, punctele slabe ale gardienilor, sau ale doctorilor din unitate – şi să le exploateze. El a reuşit să evadeze din toate închisorile în care a fost închis, dar atunci când intră în Mormânt, ceea ce părea iniţial ca fiind o misiune fără probleme, se dovedeşte a fi cel mai mare coşmar.”
Chapman nu crede că vreun alt actor ar fi putut să redea complexităţile personajului lui Ray Breslin mai bine decât Sylvester Stallone. “Breslin trebuie să fie credibil ca deţinut, dar trebuie să fie şi cel mai deştept tip dintre toţi”, spune Chapman. „Sly este perfect pentru ambele şi reuşeşte să surprindă esenţa unui mascul alpha care este bântuit de propriul trecut.”
Viclenia şi inventivitatea personajului l-au atras foarte tare pe Stallone. Ray face observaţii care ar putea părea neimportante pentru un om normal şi le foloseşte în cele mai ingenioase feluri, pentru a pune la punct un plan de evadare imbatabil. „S-ar putea să numere paşii pe care trebuie să îi facă un gardian ca să ajungă dintr-un loc într-altul, sau de câte ori se uită la ceas”, spune actorul. „Dar Mormântul este diferit de orice altă închisoare în care a fost vreodată. Pare imposibil să evadezi din ea. Şi chiar dacă Ray reuşeşte totuşi să scape, locul în care se află închisoare îl împiedică să ajungă mai departe”.
Stallone a considerat că atât personajul, cât şi povestea sunt foarte credibile, convingătoare şi complet imprevizibile. „Am citit foarte multe scenarii şi în cele mai multe cazuri îmi dau seama din primele 30 de apgini cum o să se termine povestea”, spune el. „Dar în cazul acestui scenariu, eram mereu luat prin surprindere, nu ştiam niciodată ce o să se întâmple. Când am ajuns la jumătatea scenariului eram deja fără cuvinte. Am fost complet surprins!”
Seriozitatea cu care munceşte şi entuziasmul cu care actorul s-a implicat în acest proiect au fost o inspiraţie pentru toată lumea de pe platou, spune King-Templeton. “Sly este un profesionist adevărat”, spune el. „Filmările au durat 50 de zile, iar el a lucrat 47 din ele. Era primul pe platou, nu întârzia niciodată.Ştia toate replicile, nu doar pe ale lui, ci chiar şi pe ale celorlalţi. Asta denotă pasiune. Plus că a colaborat foarte bine cu toţi ceilalţi actori şi cu regizorul.”
El însuşi un regizor cu merite recunoscute, Stallone a admirat foarte mult abordarea lui Mikael Håfström, fiind impresionat mai ales de disciplina şi de creativitatea suedezului, precum şi de atenţia pe care acesta o acordă fiecărui actor în parte. „Nu prea lasă lucrurile la voia întâmplării”,spune Stallone. ”Este un tip foarte exact. El avea un plan pentru fiecare actor. Unii regizori sunt mai interesaţi de fluiditatea scenei, dar cred că dacă nu dai indicaţii actorilor, filmul riscă să devină lipsit de substanţă. El,însă, nu permite să se întâmple acest lucru.”
Atunci când Breslin realizează că i s-a întins o capcană, singura lui şansă de scăpare este un alt deţinut, Emil Rottmayer, un tip misterios, care are foarte multă influenţă şi putere asupra celorlalţi prizonieri. Alianţa dintre cei doi, însă, este plină de neîncredere, deşi ambii sunt conştienţi că, dacă vor să scape din acest infern, aceasta este singura lor şansă.
„Ray nu poate să aibă încredere în nimeni din Mormânt”, spune Stallone. „Personajul meu a fost păcălit să vină aici şi, evident, este foarte circumspect în privinţa tuturor persoanelor din jurul său. Dintr-o dată, Rottmayer vrea să se împrietenească cu el. Ray trebuie să decidă: să îi facă vânt, şi deci să îl transforme în duşman, sau să se folosească de el pentru a încerca să se salveze. Totul se transformă într-un joc de şah, unde cei doi încearcă să anticipeze următoarea mişcare a celuilalt.”
Actorul care urma să îl joace pe Rottmayer trebuie să îi poată face faţă lui Stallone, atât din puncte de vedere fizic, cât şi din punct de vedere al statutului de star. „Atunci când Sly s-a alăturat proiectului, toată lumea parcă a prins aripi”, spune Chapman. „Dar apoi s-a pus întrebarea cine să-l joace pe Rottmayer? Nu prea ne veneau în minte persoane potrivite pentru aşa o misiune, până când Stallone a venit cu o sugestie destul de îndrăzneaţă pentru rol—Arnold Schwarzenegger.”
Sincronizarea a fost perfectă pentru Schwarzenegger. Mandatul de şase ani în calitate de guvernator al statului California tocmai se încheiase, iar actorul era gata să se apuce din nou de actorie. „ Era foarte entuziasmat de acest proiect”, spune Håfström. „După ce am vorbit, a acceptat imediat rolul. Pentru mine, ca regizor, colaborarea cu cei doi a fost una plină de satisfacţii. Era mereu pregătiţi, mereu punctuali şi au creat o atmosferă plăcută pentru toată lumea de pe platou.”
Înainte de a ajunge în închisoare, Rottmayer a lucrat pentru un terorist cibernetic plin de mister, pe nume Victor Mannheim. Acesta este un fel de Robin Hood al tehnologiei, capabil să creeze un colaps financiar care ar putea duce la o criză monetară mondială. Ca fostul şef de securitate al acestuia, Rottmayer ar trebuie să ştie unde se află Mannheim. Dezvăluirea acestui secret i-ar aduce libertatea, dar până acum Rottmayer a refuzat să îşi toarne fostul şef. Schwarzenegger îşi face rolul cu un fel de umor implacabil, şi cu o viclenie înnăscută care contrazic felul în care arată.
„Rottmayer este un personaj misterios”, spune Chapman. „El se dezvăluie puţin câte puţin. Arnold aduce imaginea aceea specifică cu el, astfel încât crezi că-l cunoşti, dar apoi îţi dai seama că poate nu îl cunoşti, de fapt. Carisma si statura lui sunt importante pentru personajul pe care îl interpretează.”
Stallone a avut deja partea lui de implicare în a-l readuce pe Schwarzenegger pe marele ecran, aranjându-i un mic rol în prima parte a filmului Eroi de Sacrificiu , în care a jucat în timp ce era încă guvernator. „Am filmat doar patru ore, într-o zi de sâmbătă, deoarece a fost ziua mea liberă,” spune Schwarzenegger. „Apoi am lucrat patru zile pentru a doua parte din Eroi de Sacrificiu, când deja mi se încheiase mandatul. Ştiam că există o anumită chimie între noi, asa ca am continuat să căutăm ceva care ne- ar oferi ocazia să apărem împreună în tot filmul.”
După aproape 30 de ani în care au fost concurenţi pe marele ecran, făurindu-şi o carieră o carieră în acelaşi gen de filme şi urmărind multe din aceleaşi roluri, Stallone si Schwarzenegger au devenit de asemenea, foarte buni prieteni.
„Competitivitatea noastră a scos la iveală cele mai bune abilităţile ale noastre,” spune Stallone. „Am continuat să forţăm limitele. Ca şi competiţia între Ali şi Frazier, ne-a făcut să muncim mult mai din greu.”
„Sly şi cu mine am fost foarte competitivi în vremea aceea, de început,” este de acord Schwarzenegger. „A fost mereu vorba despre cine a avut cele mai multe repetări, de cina a avut muşchii mai bine definiţi, cea mai puţină cantitate de grasime corporală, precum şi despre cine a avut parte de cele mai tari arme şi cel mai mare număr de victime pe ecran. Acest tip de competiţie a fost continuă. Dar am apreciat întotdeauna talentul celuilalt. ”
Competiţia asta a deschis calea către respect reciproc. „Sly este un regizor grozav, un scriitor si incredibil, un actor foarte bun „, spune Schwarzenegger.” El a avut foarte multe idei cu privire la modul în care ar putea fi îmbunătăţiră fiecare scenă şi Mikael a fost suficient de deschis pentru a-l asculta. El este un regizor puternic, cu o viziune foarte clară despre cum ar trebui să iasă scena; este un perfecţionist care a repetat şi a remodelat lucrurile până când au ieşit aşa cum şi-a imaginat.”
Canton spune că şansa de a lucra, în cele din urmă, cu cele două superstaruri a meritat aşteptarea. „Sly si Arnold ştiu ce se aşteaptă de la ei,” spune el. „Se antrenează pentru asta. Cei mai mulţi oameni cu jumătate din vârsta lor nu ar putea face ceea ce fac ei, în aste rezidă măreţia acestor doi actori. Este fenomenal să vedem doui idoli ai filmului de acţiunii în aceeaşi scenă. Conferă o greutate anume filmului, ceva ce nu veţi vedea de multe ori.”
Adversarul comun al lui Breslin si Rottmayer este sadicul gardian al închisorii, Willard Hobbes, interpretat de Jim Caviezel . Hobbes guvernează închisoarea cu un pumn de fier şi cu un apetit neobişnuit pentru tortură. Stallone spune că Chapman a făcut un portret devastator al unui om prins de propria sa creaţie. „Pare a fi un om care se pedepseşte pe el însuşi, la fel de mult ca şi pe prizonieri. Ce om cu mintea întreagă ar fi în Mormânt din propria sa voinţă?”
Hobbes este unul dintre personajele preferate ale scenaristului. „E mai tânăr decât Breslin şi, prin urmare, el reprezintă o nouă generaţie.” spune Chapman. „El a folosit munca de o viaţă a lui Breslin pentru a construi cea mai tare închisoare din punct de vedere al securităţii şi acum crede că e mai deştept decât Breslin. Jim a adus un plus personajului . Ca scenarist, eu scriu ceva sperând că este un model bun pentru toată lumea. Să văd personajele aduse la viaţă de către actori cum este Jim este foarte plăcut.”
Caviezel a fost încântat să-şi asume acest rol, din mai multe motive. „Primul lucru la care mă uit scenariul ca ansamblu, mă interesează cum funcţionează totul împreună,” spune actorul. „ Am considerat că am găsit o combinaţie neobişnuită a tuturor elementelor. Am fost impresionat de regizor, şi nu cred că puteţi găsi doi eroi de filme de acţiuni mari decât Stallone şi Schwarzenegger. Când m-am uitat la Hobbes, m-am gândit ca aş putea face ceva interesant din acest personaj, ceva care să-l facă mai mult decât un simplu „tip rău.””
Caviezel s-a bucurat de jocul pe care i-l permitea personajul şi a încercat să găsească o parte care să nască simpatie, într-un personaj care este, în mod incontestabil, diabolic. „Hobbes trenbuie să îi împiedice pe deţinuţi să ajungă în societate,” subliniază el .„Ei sunt cei mai răi cu puţinţă, iar el trebui să se lupte cu ei, atât fizic, cât şi la nivel psihologic, aşa cum face cu Breslin, şi nu are nicio îndoială că va câştiga.
„Deţinuţii sunt aproape ca şi copiii săi, într-un mod bolnav,” continuă actorul. „El vrea ca ei să fie perfecţo. Dar dacă în încalci regulile, el te va distruge, încetul cu încetul. Şi nu vei muri atunci când vrei tu. El va alege acel moment.”
Caviezel a fost încântat să lucreze cu colegii lui iluştri, amintindu-şi că atunci când a a venit prima dată la Los Angeles din Alberta, el a lucrat la „Ochiul tigrului”. El are chiar un fel de istorie secretă cu ambii actori. „Când am început, am lucrat ca ospătar,” spune el. ” La aniversarea lui George H.W Bush în 1991, l-am servit pe Sly cu un pahar de şampanie. Am lucrat, de asemenea, la un eveniment cu Arnold si îmi amintesc că mi-a cerut ceva şi am spus, „Mă voi întoarce” şi el a zis, „Hei, stai un pic, asta e replica mea”.”
Când plănuieşte o misiune de evadare din închisoare, colacul de salvare al lui Breslin în lumea din exterior sunt de asociaţii săi de la B & C Security, inclusiv Abigail Ross, jucată de Amy Ryan. „Abigail este cel mai bun prieten al lui Breslin,” spune Chapman. „Ea conduce compania pentru el atunci când el este departe, dar ea este, de asemenea, cineva care este mereu acolo pentru el. Amy este o actriţă subtilă, puternică, care aduce un puternic simţ al realităţii personajului. Este o plăcere să asişti la aşa ceva.”
Abigail este omul bun la toate, după spusele lui Emmet. Ea se pricepe la fel de bine la explozibili ca şi la întocmirea unei balanţe contabile, dacă de asta este nevoie. „Ea este mâna dreaptă a lui Breslin. Amy Ryan este un dar ceresc. Este o actriţă nominalizată la Oscar, dar şi o actriţă de teatru foarte talentată, care însă străluceşte chiar şi într-un film de acţiune. Actorii de calibrul ei sunt o raritate.”
Ryan era în căutare de o schimbare de ritm după ce a jucat mai multe roluri de casnică din suburbii, şi a considerat că Abigail este exact ce are nevoie, la polul opus personajelor interpretate până acum. „ E un o foarte inteligentă femeie de afaceri, care poate să arunce în aer o maşină „, spune ea. „Este destul de departe de doamnele pe care le-am jucat până acum. Aş caracteriza-o ca pe un personaj sarcastic, neînfricat, pe care cu siguranţă m-am bucurat să îl interpretez.”
Mai mult decât oricine altcineva de la B & C, Abigail este sceptică referitor la oferta de a investiga Mormântul. Această misiune încalcă orice protocol sau regulă pe care le urmează echipa în mod normal. „Pur şi simplu ceva nu îi se pare în ordine, dar Breslin vrea să facă asta,”spune Ryan. „Cum să-i spui nu lui Sylvester Stallone? Să joci într-un film de acţiune cu tipii ăştia este aproape ireal, dar, din fericire, eu am stat liniştită pe scaun, în timp ce ei făceau cascadoriile alea periculoase.”
Hush, geniul în calculatoare de la B & C Security este interpretat de câştigătorul premiului Grammy, rapperul Curtis “50 Cent” Jackson. Fost hacker, Hush l-a cunoscut pe Breslin în închisoare când acesta l-a ajutat să revină pe calea cea bună, după ispăşirea pedepsei. „Mi-a plăcut la nebunie ideea de a juca un geniu al tehnologiei care se ocupă de toate sistemele computerizate ale companiei şi care face şi tot felul de cercetări neautorizate, atunci când este nevoie. Şi pentru că şi el este un fost puşcăriaş, el înţelege mai bine decât ceilalţi cu ce se confruntă Breslin.”
Din nou, Stallone a fost cel care a sugerat această alegere, oarecum neobişnuită. „Iniţial Curtis era luat în considerare pentru rolul unuia dintre deţinuţii din Mormânt.”, spune Emmett, care este partenerul rapperului la compania de producţie Cheetah Vision. „Dar Sly a vrut ca el să joace un rol complet neaşteptat. Pe măsură ce Curtis se dezvoltă ca actor, el încearcă mereu să obţină roluri în care oamenii nu prea şi-l imaginează, aşa că a fost foarte încântat de rol.”
Acest personaj este foarte diferit de tot ce am făcut în trecut”, spune Jackson. „Aşa cum Breslin îi recunoaşte calităţile lui Hush, şi Sly şi regizorul au văzut în mine ceva ce nu era evident pentru oricine, aşa că sper ca cei care vor vedea filmul să poate să se concentreze pe mine ca actor, pe felul în care îmi joc rolul, şi nu pe faptul că îl văd pe 50 Cent pe ecran.”
Chiar şi un câştigător de Grammy poate fi impresionat de starurile de pe platourile de filmare de la Escape Plan. „Sunt un mare fan, atât al lui Sly, cât şi al lui Arnold, şi am avut un mic moment de fan înnebunit”, recunoaşte Jackson. „Dar mi-am revenit. Sly a fost mereu capabil să creeze momente memorabile în filmele sale şi a fost extraordinar că am putut să fiu martor la asta. Face mereu mici improvizaţii, care conferă mai multă realitate scenelor.”
Actorii care joacă rolurile secundare în „Escape Plan” sunt la fel de cunoscuţi ca cei care joacă personajele principale, ca de exemplu, Vincent D’Onofrio care îl interpretează pe Lester Clark. Aşa cum este jucat de D’Onofrio, Clark este un germofob cordial, care este responsabil de problemele generale ale companiei. „Lester Clark este un tip pe care îl respecţi şi în care Breslin are încredere”,spune Chapman. „Vincent este un actor minunat. El a dat culoare personajului şi a găsit surse neaşteptate de umor.”
Aşa cum subliniază Kevin King-Templeton, este o distribuţie impresionantă pentru un film de acţiune, incluzându-l aici pe Sam Neill în rolul Dr. Kyrie, doctorul închisorii, pe Vinnie Jones în rolul Drake, unul dintre cei mai duri oameni ai lui Hobbes şi pe Faran Tahir, care interpretează rolul unui deţinut care are mai mulţi aşi ascunşi în mânecă decât s-ar putea crede. „Avem parte de unii dintre cei mai buni actori din America”, spune King-Templeton. „Asta face acest film unul deosebit. Ei aduc pe ecran un nivel de talent care ar fi surprinzător în orice film, dar cu atât mai mult într-un de acţiune.”
În interiorul închisorii
Atunci când Ray Breslin se trezeşte în interiorul Mormântului pentru prima dată, el se confruntă cu o priveşte înspăimântătoare, care îţi dă fiori pe şira spinării. Închis într-o celulă de sticlă, Ray este înconjurat de un labirint de celule de sticlă, la fel ca cea în care se află şi el, care se întind cât vezi cu ochii, în fiecare dintre ele fiind un singur om. Atât el, cât şi ceilalţi deţinuţi sunt înconjuraţi de o armată de gardieni mascaţi şi înarmaţi, într-un fel de depozit imens, fără ferestre şi fără ceasuri.
Arnold Schwarzenegger, care a vizitat destul de multe închisori cât timp a fost guvernator al statului California, descrie şederea lui în Mormânt cam aşa: „Eşti sub supraveghere 24 din 24. Eşti urmărit şi atunci când mănânci, şi atunci când te duci la toaletă, când te speli pe dinţi, când stai întins în pat. Nu există nici un fel de intimitate, pentru că celula în care stai este făcută numai din sticlă. Eşti mereu în văzul lumii, ceea ce înseamnă că nimic nu poate fi ascuns. Asta face evadarea aproape imposibilă..”
O imagine incredibilă a unui tip de încarcerare diabolic, interiorul Mormântului s-a născut în mintea regizorului Mikael Håfström. „Dacă Mormântul ar exista cu adevărat, cred că ar fi complet diferit de orice am mai văzut până acum”, spune el. „Deci, nu am avut limite la nivel creator, atunci când ne-am gândit cum să proiectăm închisoarea. Nu este un film SF, dar imaginile din interiorul închisorii ne duc cu gândul la o nouă eră.”
Hotărât să pună la punct viziunea cu privire la închisoare cât mai repede cu putinţă Håfström a început să lucreze cu o echipă de artişti vizuali, chiar înainte de etapa de pre-producţie. „Este un partener de lucru incredibil”, spune Emmett. „El avea imaginea închisorii în minte şi voia ca toţi ceilalţi să vadă şi ei acelaşi lucru. Atunci când am înţeles despre ce este vorba, ne-am dat seama cât de spectaculos e totul. Închisoarea este de-a dreptul futuristă. Este cea mai avansată închisoare din lume, din punct de vedere al tehnologiei, iar platoul de filmare pe care l-am pus la punct a fost unul imens, este mai mare decât oricare alt platou de filmare unde am lucrat vreodată.”
Găsirea spaţiului necesar pentru a elabora un astfel de interior, precum cel imaginat de Håfström a fost ea însăşi o provocare. Elston Howard, responsabil cu găsirea unui loc potrivit pentru filmări, care a mai lucrat la Jonah Hex, Lanterna verde şi Abraham Lincoln: Vânătorul de vampiri, a găsit o soluţie inedită la această problemă: Baza pentru asamblări de la unul dintre depozitele NASA, în New Orleans. “Am construit interiorul Mormântului, în baza pentru asamblări a NASA”, spune Howard. „Aici se construiesc şi asamblează rezervoarele de combustibil pentru rachetele spaţiale. Întrucât Programul spaţial este momentan în pauză, cât timp se construieşte o nouă rachetă, am putut să filmăm aici. Baza are o înălţime de 80 de metri şi o suprafaţa de 51.000 de metri pătraţi. Este imensă, parcă cerea ca un film să fie făcut aici.”, se amuză el.
Niciunul dintre membrii echipei nu mai vizitase vreo bază NASA până atunci, şi nu mai văzuseră nimic de o asemenea mărime. „Puteai să ţii cinci rachete în locul acela”, spune Emmett. „Am crezut că o să fim pe un platou obişnuit, de dimensiuni normale. Însă, când am ajuns acolo, singurul gând care îmi trecea prin cap era: Cine plăteşte toate astea?”
Ocazia de a filma la o bază NASA în New Orleans a a dus filmul la un alt nivel şi l-a făcut să arate mai bine chiar şi decât îşi imaginase Håfström. „Este un loc grozav” spune regizorul. „Ne-am străduit să profităm din plin de scenele filmate de pe macara, de la înălţime, în care se vede cu adevărat cât de mare este spaţiu.”
Pentru contrast, regizorul a alăturat labirintului aparent nesfârşit de celule, carcera, un spaţiu de-a dreptul claustrofobic, dar mult mai dură decât ce se găseşte în închisorile normale. Ţinuţi într-o cameră minusculă, fără aer, deţinuţii trebuie să stea într-o lumină orbitoare şi la temperaturi extreme până când sunt reduşi la nişte epave umane”. Ideea de carceră este dusă la un alt nivel, spune King-Templeton. „Nu este stabilită o perioadă anume de timp pentru care vei sta acolo. Ai putea foarte bine să şi mori înăuntru. Nu există nicio organizaţie guvernamentală care să spună: Ok, ai stat destul! Dacă vor să te ţină înăuntru, te ţin înăuntru. Este terifiant.”
Viziunea lui Stallone de a readuce la viaţă genul filmelor de acţiune, care l-au transformat într-o legendă, a dus la crearea unei scene care cu siguranţă o să le placă fanilor. Lupta dintre Breslin şi Rottmayer nici măcar nu era în scenariul original, dar atunci când s-a stabilit distribuţia, aceasta a devenit inevitabilă. Stallone şi Schwarzenegger se confruntă în prima secvenţă de luptă dintre doi maeştrii ai genului. „Scena de luptă este de-a dreptul monumentală”, spune Emmett. „Să îi vezi pe cei doi faţă în faţă în faţă este incredibil.”
Stallone spune că ideea confruntării între cei doi a venit de la sine. „Din punctul nostru de vedere, al lui Arnold şi al meu, ar fi fost foarte dezamăgitor pentru public dacă noi am fi jucat într-un film ca acesta fără să ne luptăm unul cu altul. Eu deja m-am luptat cu toată lumea, de la Mr. T. la Dolph Lundgren, la Apollo Creed, sau Hulk Hogan. M-am gândit că lupta cu Jean-Claude Van Damme in Eroi de sacrificiu o să fie ultima, dar apoi a apărut Arnold. Fanii vor vrea să vadă scântei, şi le vor avea.”
Schwarzenegger adaugă: „Am fost cu toţii de acord că dacă nu ar exista nici un fel de confruntare între noi, ar fi ca şi cum am înşela publicul. În film este o scenă de luptă în film unde zboară pumni în stânga şi-n dreapta. Spectatorii vor fi foarte încântaţi.”
Noon Orsatti şeful echipei de cascadori a fost cel care s-a ocupat de această confruntare a Titanilor. „Ştiam că o să lucrez la o luptă între Sly şi Arnold, şi mi se părea foarte interesant.”, îşi aminteşte el. „Coregraful nostru, Jonathan Eusebio şi cu mine abia aşteptam. Am vrut să o facem foarte agresivă, aşa că am lucrat mult la ea. Dar, atunci când am ajuns pe platou, regizorul avea o viziune, Sly alta, iar Arnold alta. Am colaborat însă foarte bine. Ei au venit cu chestii la care noi nu ne gândisem”. Orastti provine dintr-o familie de cascadori, şi credea că le-a văzut pe toate. „Dar atunci când îi vezi pe cei doi, este cu totul altceva.”, spune el. „Este o luptă spectaculoasă, iar spectatorii vor fi încântaţi. Arnold şi Sly au dat tot ce au avut mai bun. Eu nu mă entuziasmez prea uşor, dar ce s-a întâmplat atunci pe platou a fost cu adevărat deosebit.”
Gardianul Warden Hobbes menţine ordinea reducând oamenii la simple numere, iar designerul Lizz Wolf a creat uniformele prizonierilor cu acest gând în minte. „Este o închisoare care nu există în realitate, dar care sper să nu existe vreodată”, spune ea. „ M-am interesant mai mult despre aşa numitele închisori negre, despre care auzi vorbindu-se numai în şoaptă. Deţinuţii sunt supranumiţi deţinuţi-fantomă. Am vrut să scot orice pată de culoare şi textură, pentru a-i dezumaniza pe oamenii din Mormânt, pentru a-i reduce la nimic.”
În contrast cu hainele deţinuţilor sunt uniformele complet negre ale gardienilor, care contribuie la frica pe care aceştia le-o induc deţinuţilor. Măştile negre şi lucioase le iau orice urmă de umanitate şi nu lasă să se vadă nicio trăsătură, oglindind propriile figuri ale deţinuţilor, atunci când aceştia se uită la el. „Am vrut să le confer o figuri lipsite de orice fel de expresie, de-a dreptul înspăimântătoare”, spune Wolf. „Se spune că ochii sunt oglinda sufletului, dar nu se poate vedea nimic în spatele acestor măşti. Atunci când Ray Breslin încearcă să se uite în ochii unui gardian, se vede pe el însuşi şi, în final, trebuie să găsească ce are nevoie în interiorul său, pentru că nu este nimeni altcineva acolo.”
Acest gen de idei creative sunt cele care fac din „Escape Plan” aşa o aventură extraordinară, după cum mărturiseşte Stallone. „Acest film este complet original”, spune actorul. „De aceea am vrut să fac parte din proiect. Este foarte greu să dai peste ceva care să intre pe căi neumblate, dar filmul acesta chiar asta face. Poate că vor exista şi preconcepţii, că filmul nu este altceva decât o poveste cu muşchi şi arme, dar cei care cred asta, vor avea parte de o mare surpriză.
Despre actori
Sylvester Stallone (care îl interpretează pe Ray Breslin) şi-a câştigat recunoaşterea la nivel mondial ca un actor, scenarist si regizor, de când a jucat rolul principal în Rocky după un scenariu chiar de el, flim care a câştigat premiul Oscar in 1976 pentru cel mai bun film.
Din acel film seminal, Rocky a crescut la o franciza de cinci continuări şiI în 2006 Stallone a încheiat seria cu Rocky Balboa , un succes atât la public, cât şi la critici, care l-a confirmat ferm atât pe Stallone si pe Rocky ca simboluri culturale. In plus , pentru a comemora un personaj care a devenit la fel de real ca orice persoană în viaţă, o statuie a lui Rocky Balboa a fost plasată la poalele de -acum celebrului
Muzeu de Artă din Philadelphia, la o ceremonie prezidată de primarul oraşului.
În vremuri mai recente , Stallone a scris , a regizat si a jucat in Rambo , care a continuat saga unui veteran al războiului din Vietnam, John Rambo, la douăzeci şi cinci ani după debutul de Rambo. Pentru ultimul film al seriei, Stallone a filmat junglele din Birmania bazând povestea convingătoare într-o ţară în care crimele împotriva umanităţii, războiul civil si genocidul există de peste 60 de ani – si nimeni nu face nimic despre asta.
Stallone a lansat apoi un proiect mai ambiţios, thrillerul de actiune „Eroi de sacrificiu”¸ pe care l-a scris, regizat si în care a jucat, si pentru care el a angajat o distribuţie de zile mari inclusiv Jason Statham, Mickey Rourke, Jet Li, Eric Roberts, Dolph Lungren şi Steve Austin – precum şi Bruce Willis si Arnold Schwarzenegger. Filmul a intrat pe primul loc în box office.
Arnold Schwarzenegger (care îl interpretează pe Emil Rottmayer) este cunoscut în toată lumea pentru numeroasele sale realizări ca un culturist campion mondial, ca erou de acţiune hollywoodian, om de afaceri de succes, ecologist, filantrop, guvernatorul al statului California.
Cel mai recent , el a apărut în filmul de acţiune Ultima Reduta alături de Forest Whitaker si Johnny Knoxville. În viitor, Schwarzenegger va juca în piesa de teatru a lui David Ayer unde joaca împreună cu Sam Worthington si Terrence Howard; filmul lui Henry Hobson Maggie, unde joacă alături de Abigail Breslin; şi Eroi de sacrificiu 3, cu Sylvester Stallone şi multe alte staruri.
Schwarzenegger s-a născut în Austria 1947 şi până la vârsta de 20 de ani a ajuns să domine sălile de bodybuilding. El a devenit cel mai tânăr câştigător al titlului Mr. Universe, atrăgând atenţia asupra bodybuilding şi devenind un adevărat star.
Dorindu-şi o carieră la Hollywood, Schwarzenegger a emigrat în SUA in 1968 şi a mai câştigat alte cinci titluri Mr. Universe şi şapte titluri Mr. Olympia înainte de a se dedica actoriei. Mai târziu, el a obţinut o diplomă de la University of Wisconsin şi a devenit cetăţean american.
Schwarzenegger, care a lucrat şi sub pseudonimul Arnold Strong la primul lui film, Hercule in New York, a făcut repede carieră la Hollywood. In 1977 a primit un Glob de Aur pentru rolul său Stay Hungry, alături de Sally Field. Adevărata lui şansă a venit însă în 1982 când filmul lui John Millius Conan Barbarul, a făcut ravagii la box office.
În 1984 Schwarzenegger a făcut istorie în lumea filmului în rolul lui James Cameron din thrillerul SF Terminatorul. El este singurul actor care a apărut în ambele categorii ale Institutului american de film, atât la categoria eroi, cât şi la cea a răufăcătorilor, pentru rolul din seria Terminatorul series.
Printre filmele în care a jucat, se numără Commando, Predator, Gemenii, Total Recall, True Lies, Eraser, Collateral Damage, Terminator 3: Rise of the Machines şi omagiul adus de Sylvester Stallone filmelor de acţiune, Eroi de sacrificiu (precum şi Eroi de sacrificiu 2). Până în prezent, filemele sale au adunat încasări de peste 3 miliarde de dolari în întreaga lume.
În 2003 Schwarzenegger a devenit cel de-al 38-lea guvernator al statului California. În timpul mandatului săi, Schwarzenegger a semnat legea privind încălzirea globală şi a stabilit diferite planuri de mediu, făcând California unul dintre cele mai implicate state în protejarea mediului şi reconstruirea infrastructurii. Ca guvernator, el a implementat şi Programul pentru film şi televiziune din California, creat pentru a stimula producţia.
Pentru recunoaşterea acestor eforturi, Schwarzenegger a primit mai multe premii.
Jim Caviezel (care îl interpretează pe Hobbes) este un actor versatil şi foarte profund. Se poate spune să rolul său ca Iisul în filmul-fenomen „Patimile lui Hristos” a fost cea mai mare provocare pentru el, fiind un rol extraordinar de dificil, dar căruia actorul i s-a dedicat în totalitate.
În prezent, actorul joacă rolul lui Jon Reese, un fost agent special al CIA, în cunoscutul serial CBS “Person of Interest”, unde joacă alături de Taraji P. Henson şi Michael Emerson. În viitoarea dramă When the Game Stands Tall, Caviezel joacă rolul principal, alături de Michael Chiklis şi Laura Dern.
Caviezel a putut fi văzut recent în drama istorică Savannah, care îi mai are în distribuţie pe Hal Holbrook, Sam Shepard şi Chiwetel Ejiofor. El a mai jucat cu James Frain şi Elisabeth Röhm în thrillerul Transit.
Caviezel a devenit cunoscut datorită rolului soldatului Witt in filmul lui Terrence Malick „La hotarul dintre viaţă şi moarte”, unde joacă alături de Sean Penn, Nick Nolte şi Adrien Brody. De-a lungul următorilor ani, el a apărut în filme precum producţia lui Ang Lee despre războiul civil america, Ride with the Devil şi în filmul lui Gregory Hoblit, hrillerul Frequency, unde a jucat rolul unui fiu care încearcă să se apropie de tatăl său. (jucat de DennisQuaid).
Caviezel a jucat apoi alături de Jennifer Lopez in Ochi de înger, unde interpretează rolul unui tip misterios, ce suferă de amnezie şi care are o legătură secretă cu personajul interpretat de Lopez. Actorul a continuat să îşi demonstreze talentul actoricesc jucând rolul unui deţinut, Edmond Dantes, în filmul ecranizat după romanul lui Alexandre Dumas, Contele de Monte Cristo şi cel al unui erou al wrestlingului care este acuzat de crimă, în drama regizată de Carl Franklin High Crimes, alături de Morgan Freeman şi Ashley Judd.
În 2004 Caviezel a apărut cu Robin Williams şi Mira Sorvino in filmul lui Omar Naim Final Cut unde joacă alături de Claire Forlani şi in filmul lui Rowdy Harrington BobbyJones: Stroke of Genius. He then a jucat Madison, povestea lui Jim McCormick, şi a lucrat cu Denzel Washington la thrillerul Déjà Vu (2006). Regizat de Tony Scott, Déjà Vu a fost primul film filmat în New Orleans după ce zona a fost devastată de uraganul Katrina.
Caviezel a jucat, de asemenea, în aventura SF Outlander, în thriller Long Weekend şi în The Stoning of Soraya M.
Pe micul ecran, Caviezel a jucat in producţia AMC “The Prisoner” alături de Ian McKellan, unde a interpretat rolul principal, în această viziune reinventată a unui clasic SF.
Actorul a fost numit unul dintre cei mai atrăgători bărbaţi în viaţă de către revista People în 2004.
Curtis “50 Cent” Jackson (care îl interpretează pe Hush) şi-a câştigat faima atât ca un rapper de succes, cât şi ca un adevărat om de afaceri. În prezent, el continuă să îşi extindă repertoriul de filme. Recent, el a putut fi văzut
action-thrillerul Freelancers, cu Robert De Niro şi Forest Whitaker; în Fire with Fire, alături de Bruce Willis şi Rosario Dawson; şi The Frozen Ground, unde joacă alături de Nicolas Cage şi John Cusack.
În trecut, Jackson a apărut drama de război nominalizată la Globurile de Aur, Acasă printre cei curajoşi.
Printre proiectele sale viitoare se numără: filmul lui Matt Johnson The Pursuit, The Dance (pe care Jackson îl va şi produce), Live Bet şi un proiect care încă nu a primit un nume, care îi mai are în distribuţie pe Sharon Stone şi Val Kilmer. Jackson va fi Producătorul exectuvi al serialului de televiziune “Power” în reţeaua Starz.
Recunsocut ca unul dintre cei mai talentaşi şi prolifici artişti muzicali contemporani, Jackson a reuşit să se extindă în mai multe domenii. El are mai multe afaceri în domenii variante, printre care: management artistic, producţie de muzică şi de film, reclame, căşti, jocuri video, edituri şi băuturi energizante. Cu vânzări anuale care se apropie de 300 de milioane de dolari, Jackson şi-a întărit poziţia în industria de entertainemnt, atât ca o putere în domeniul afacerilor, cât şi al entertainementului.
In 2005 Jackson a debutat cu albumul Totul pentru bani, un album autobiografic despre copilăria lui săracă şi despre influenţele negative din cartierul Queens, New York, precum şi despre drumul către celebritate.
Jackson a fost prezent pe scena muzicală încă din 2003, rescriind istoria hip-hopului. Albumul lui de debut a vândut 872,000 de copii şi a stabilit un record de vânzări, fiind numărul I în top Billboard pentru 6 săptămâni, şi primind discul de platină de nouă ori din partea Industriei Americane de Discuri.
Până în prezent, rapperul a vândut mai mult de 22 de milioane de albume în întreaga lume şi a primit foarte multe premii, precum şi 13 nominalizări la Grammy.
Sam Neill (care îl interpretează pe Dr. Emil Kyrie), Premiat cu Ordinul Imperiului Britanic pentru contribuţii aduse actoriei şi medaliat cu Medalia de Merit în Noua Zeelandă, este recunoscut pe plan internaţional, atât pentru rolurile sale pe marele ecran, cât şi în producţii de televiziune. Sam a debutat în filmul lui Roger Donaldson Sleeping Dogs, dar recunoaşterea a venit ca urmare a rolului săi din My Brilliant Career alături de Judy Davis.
El este probabil cel cunoscut în principal pentru rolul din Pianul, unde interpretează rolul lui Alisdair Stewart, şi pentru rolul Alan Grant, paleontologul din Jurassic Park regizat de Steven Spielberg, as palaeontologist. Scris şi regizat de Jane Campion, Sam în Pianul joacă alături de Holly Hunter, Harvey Keitel şi Anna Paquin. Filmul a câşitgat mai multe premii internaţionale, printre care 3 premii Oscars®, 3 premii BAFTA şi 11 premii din partea Institutului Australian de Film. Pentru intepretarea sa, Sam a fost nominalizat la categoria Cel mai bun actor într-un rol secundar, în 1993, in Australia. În palmaresul actorului se numără: The Hunter alături de Willem Dafoe pentru care a fost nominaliza la catergoria Cel mai Bun actor la premiile AACTA, Daybreakers, Legend of the Guardians: The Owls of G’ahoole, Little Fish
alături de Cate Blanchett, Skin, Dean Spanley, Wimbledon alături de Kirsten Dunst, Yespentru Orlando regizat de Sally Potter, Perfect Strangers alături de Susan Sarandon, Dirty Deeds unde joacă alături de Bryan Brown şi Toni Collette, prducţia cehească The Zookeeper, Bicentennial Man alături de Robin Williams, şi The Horse Whisperer unde joacă alături de Kristin Scott Thomas, Robert Redford şi Scarlett
Johansson.
Pentru rolurile sale din televiziune, Sam a fost nominalizat de trei ori la Globurile de Aur. În 1998, el a primit o nominalizare la Premiile Emmy şi la Globurile de Aur pentru tolul din miniseria produsă de NBC, Merlin. El a mai primit o nominalizare la Globurile de Aur in 1992 pentru rolul alături de Judy Davis in One Against the Wind, şi pentru rolul spionului britanic Sidney Reilly in Reilly: The Ace of Spies. Academia Britanică de Film şi Televiziune l-a premiat pe Sam pentru munca sa la această miniserie, numindu-l Cel mai bun actor britanic de televiziune. Printre apariţiile sale se numărără: serialul TV “RAKE,” miniseria Doctor Zhivago, To The Ends of Earth, producţia Showtime “The Tudors” cu Jonathan Rhys Meyers, “Crusoe,” şi “Alcatraz.”
Recent el a încheiat filmările la Old School produs de Matchbox Pictures alături de Bryan Brown.
Sam a lucrat şi în spatele cameri, regizând mai multe producţii, printre care filmul de televiziune produs pentru Channel Seven Australia, The Brush Off, cu David Wenham.
În viitorul apropiat va putea fi văzut alături de Cillian Murphy în serialul britanic “Peaky Blinders” care va fi lansat anul viitor.
Vinnie Jones (Drake) şi-a început cariera ca jucător profesionist de fotbal, pentru unele dintre cele mai importante echipe din Marea Britanie, precum Wimbledon, Leeds, Chelsea, Sheffield, QPR. El a devenit cunoscut în Marea Britanie şi în Europa nu doar datorită calităţilor sale de fotbalist, dar şi pentru felul în care interacţiona cu fanii.
În 1998, Vinnie a fost abordat de un regizor din noul val, Guy Ritchie care dorea ca el să joacă în Jocuri, poturi şi focuri de armă. Vinnie a acceptat provocarea şi, de aici înainte, fostul fotbalist şi-a descoperit o nouă chemare: aceea de star de cinema. Jocuri, poturi şi focuri de armă s-a clasat foarte bine în topurile de film europene şi americane, iar noua carieră a lui Vinnie a început cu dreptul. El a continuat să joace şi în alte filme de succes, Unde dai şi unde crapă, Dispari în 60 de secunde şi Swordfish.
De aici înainte, Vinnie a început să fie cunoscut în industria filmului, câştigând admiraţia publicului şi a criticilor. Până în prezent, Vinnie a apărut în peste 40 de filme, şi a lucrat cu unii dintre cei mai buni producători şi regizori, printre care Mathew Vaughan, Jerry Bruckheimer, Brett Ratner, şi Gary Lucchesi. El a jucat în blockbusterul, X-Men 3: Ultima redută în rolul lui Cain Marko, alături de Hugh Jackman, Ian McKellen, Halle Berry şi Patrick Stewart. Înainte de acest film, el a jucat rolul unui antrenor de fotbal în producţia DreamWorks She The Man. În palmaresul actorului se numără: The Midnight Meat Train, şi filmul produs de Quentin Tarantino, Hellride. Vinnie a jucat şi în comedii, cum ar fi pelicula Year One, unde a jucat alături de Jack Black.
Vinnie încă mai joacă fotbal, fiind căpitanul unei echipe denumite Hollywood All-Stars, Los Angeles unde actorul locuieşte împreună cu familia sa.. Echipa este plină de celebrităţi (de unde şi numele).
Vinnie este foarte implicat şi în acţiuni de strângere de fonduri şi caritate şi este ambsador pentru Warrior Sports.
Faran Tahir (care îl interpretează pe Javed) a jucat recent in Elysium în rolul Premeriului Patel, recent alesul lider al staţiei spaţiale Elysium, populată de 8.000 de cetăţeni foarte bogaţi., împreună cu Secretarul Apărării Delacourt (Jodie Foster) care este în stare să facă tot ce este nevoie pentru a-i ţine la distanţă pe cei care încearcă, în mod ilegal, să ajungă în Elysium.
Actorul, care a studiat la Harvard, a mai jucat în producţii de acţiune, având roluri în producţii precum Iron Man, Star Trek, dar şi în serialul “Dallas,” şi poate fi văzut în foarte multe apariţii episodice în seriale precum “Lost,” “NYPD Blue,” “Cold Case,” “Blue Bloods,” şi “The West Wing,”.
În Iron Man, Faran a jucat alături de Robert Downey, Jr., în rolul Raza, liderul grupului terorist care a pus la punct atacul impotriva lui Tony Stark.
Faran este un actor foarte versatil, iar acest lucru i-a adus şi rolul din Star Trek,regizat de J.J. Abrams. În palmaresul actorului se numără roluri foarte diverse, în producţii din cele mai variate, de la comedia Picture Perfect, la roluri dramatice în filme precum Charlie Wilson s War cu Tom Hanks şi A Price above Rubies cu Renée Zellweger.
Faran vine dintr-o familie cu tradiţie în teatru, cunoscută în Pakistan şi India. Părinţii lui sunt actori/regizori/scenarişti in Pakistan. El are o diplomă de licenţă de la Berkeley şi un master în Artă Teatrală la Harvard.
Vincent D’Onofrio (care îl interpretează pe Lester Clark) este un actor extraordinar de talentat, care nu este străin de munca de scenarist sau producător. D’Onofrio a apărut în peste 50 de producţii de film, cel mai recent fiind Mall, în care actorul joacă, dar pe care l-a şi produc şi co-scris (după romanul cu acelaşi nume al lui Eric Bogosian). Filmul marchează debutul regizoral al membrulului trupei Linkin Park, Joe Hahn şi îi mai are în distribuţie pe Peter Stormare, Gina Gershon şi James Frecheville.
Viitorul proiect al actorului este filmul regizat de David Dobkin, The Judge, cu Robert Downey Jr., Vera Farmiga şi Billy Bob Thornton.
În trecut, D’Onofrio a jucat alături de Julia Ormond in horrorul Chained, regizat de Jennifer Chambers Lynch. El a mai apărut in Fire with Fire alături de Bruce Willis, Josh Duhamel şi Rosario Dawson.
D’Onofrio a fost producător executiv la Steal This Movie unde l-a interpretat pe Abbie Hoffman, alături de Janeane Garofalo. El a jucat rolul negativ, luptând împotriva lui Jennifer Lopez şi Vince Vaughn in in filmul lui Tarsem Singh, The Cell. D’Onofrio a lucrat din nou cu Vaughn comedia The Break Up.
Printre filmele în care a jucat, se numără The Dangerous Lives of Altar Boys, alături de Jodie Foster şi Channing Tatum; The Salton Sea, unde joacă alături de Val Kilmer; Impostor, cu Gary Sinise; Chelsea Walls, regizat de Ethan Hawke; Happy Accidents, care îi mai are în distribuţie pe Marisa Tomei; Robert Altman The Player, alături de Tim Robbins; Joel Schumacher Dying Young, cu Julia Roberts; Tim Burton Ed Wood, alături de Johnny Depp; Kathryn Bigelow Strange Days, cu Angela Bassett; Harold Ramis’ Stuart Saves His Family, cu Al Franken; Barry Sonnenfeld Men in Black, alături de Will Smith şi Tommy Lee Jones; The Thirteenth Floor, unde joacă alături de Craig Bierko; The Whole Wide World, produs de el şi unde a jucat in alături de Renee Zellweger; Oliver Stone JFK, unde joacă alături de Kevin Costner; Brooklyn Finest, cu Richard Gere şi Don Cheadle; şi Staten Island, alături de Ethan Hawke.
Născut în Brooklyn, D’Onofrio a început să studieze actoria la American Stanislavski Theatre cu Sharon Chatten. Actorul a atras prima dată atenţia datorită rolului său din filmul lui Stanley Kubrick , Platoşa de metal (1987). Printre alte producţii în care a apărut se numără şi Mystic Pizza şi Adventures in Babysitting.
D’Onofrio a regizat, a produs şi a jucat in scurt metrajul Five Minutes, Mr. Welles. El a mai a lucrat The New Tenants, tot un scurt metraj, premiat cu Oscar.
În televiziune, D’Onofrio este cunoscut mai ales pentru rolul detectivului Robert Goren din serialul Lege şi Ordine: Intentii criminale, sezonul opt.
D’Onofrio a primit o nominalizare la Premiile Emmy in 1998 pentru apariţia episodică din “Homicide: Life on the Street”, episodul “The Subway.”
Amy Ryan (care o interpretează pe Abigail Ross) a încheiat de curând filmările la Birdman regizat de Alejandro González Iñárritu. Ea joacă alături de Michael Keaton, Ed Norton, Emma Stone, Naomi Watts şi Zach Galifianakis. În 2013 ea va mai juca în alte trei producţii, în filmul regizorului Drake Doremus Breathe In,produs de Indian Paintbrush şi Jonathan Schwartz, unde apare alături de Guy Pearce şi Felicity Jones; Devil Knot regizat de Atom Egoyan, care îl mai are în distribuţie pe Colin Firth. De curând a putut fi văzută in Clear History regizat de Greg Mottola pentru HBO unde a jucat cu Larry David şi Jon Hamm.
Pentru interpretarea, in 2007, din filmul Dispărută fără urmă, ea a primit nominalizări la Premiile Oscar, la Globurile de Aur şi la premiile SAG la catergoria Cea mai Bună Actriţă în rol Secundar. În plus, ea a câştigat multe premii la categoria Cea mai Bună Actriţă în rol Secundar, printre care amintim National Board of Review, Broadcast Film Critics Association, New York Film Critics Circle şi L.A. Film Critics. În palmaresul actrişei se numără Win Win, Green Zone, Jack Goes Boating, Changeling, Before the Devil Knows You’reDead, Capote, Dan in Real Life, War of the Worlds, Keane, You Can Count On Me şi The Missing Person.
Ryan s-a reîntor şi pe scena teatrului în acest an, în piesa scrisă de Lisa D’Amour Detroit, şi regizată de Anne Kauffman la Playwrights Horizons. Ryan a debutat pe Broadway in piesa lui Wendy Wasserstein The Sisters Rosensweig. Pentru rolul ei din Unchiul Vanya, ea a fost nominalizată la Premiile Tony la categoria Cea mai Bună Actriţă. In 2005, ea a apărut în rolul Stella in Un tramvai numit dorinţă, care i-a adus o a doua nominalizare la Premiile Tony. Ea a jucat, de asemenea, in piesa lui Neil LaBute The Distance From Here la Londra.
Printre apariţiile de televiziune ale actriţei se numără: rolul Holly Flax în “The Office,” Adele in “In Treatment” şi Office Beatrice ‘Beadie’ Russell in “The Wire.”
Graham Beckel (care îl interpretează pe Brims) a făcut carieră jucând rolul de tipi duri, încă de la debut, 1970. Mai recent el a interpretat rolukl lui ‘Ellis Wyatt’ in in filmul lui Paul Johansson Atlas Shrugged: Part I, alături de Taylor Schilling.
În palmaresul actorului se numără Peacock, regizat de Michael Lander, alături de Susan Sarandon, Cillian Murphy şi Ellen Page; The Astronaut Farmer, regizat de Michael Polish; in filmul lui Michael Bay Pearl Harbor; şi, probabil cel mai cunoscut rol al său, ‘L.D. Newsome’ in in filmul regizorului Ang Lee Brokeback Mountain, şi în rolul Detectivului Dick Stensland, alături de Russell Crowe, Kevin Spacey şi Guy Pearce in in filmul lui Curtis Hanson L.A. Confidential. Printre alte filme mai menţionăm Vegas Baby; Hardball; Point of Origin; True Crime; Bulworth; Leaving Las Vegas; şi The Paper Chase.
În televiziune, Beckel a apărut în “Longmire”, “Scandal”, “CSI: New
York”, “Castle”, “The Cleaner”, “CSI: Miami”, “Heroes”, “Raines”, “Grey Anatomy” şi “Wanted”.
Actorul a jucat, de asemenea, în peste cincisprezece filme de lung metraj de televiziune, cum ar fi “In From the Night”, “HelterSkelter”, “The Pennsylvania Miner Story”, “The Other Mother;” “My Brother Keeper;” “Murder of Innocence” şi “Amerika”.
Despre echipa de producţie
Mikael Håfström (regizor) este recunoscut pentru capacitatea sa de a se adapta la diferite genuri de producţii. Recent, el a regizat horrorul Ritualul, cu Anthony Hopkins. Filmul spune povestea unui tânăr student la teologie (Colin O’Donoghue) care călătoreşte în Italia pentru a se înscrie într-o şcoală de exorcism.
Anterior, Håfström a regizat filmul de lung metraj Shanghai, cu John Cusack, Ken Watanabe şi Jeffrey Dean Morgan. El a lucrat cu Cusack şi Samuel L. Jackson şi la thrillerul Camera 1408; şi cu Clive Owen şi Jennifer Aniston în Fără control.
Håfström a scris şi regizat numeroase producţii în Suedia, ţara lui natală, printre care şi drama Răul, care a fost nominalizat la ediţia din 2004 a Premiilor Oscar, la categoria Film Străin; thrillerul Drowning Ghost şi drama Days Like This, care a câştigat premiul Guldbagge (Suedia) pentru Cel mai bun scenariu. Filmele regizorului suedez au făcut înconjurul lumii, fiind prezentate în cadrul multor festivaluri, iar Håfström a primit mai multe nominalizări la Premiile Guldbagge (un fel de Oscar suedez) pentru Răul, câştigând premiul pentru regie şi scenariu.
Håfström şi-a început cariera la finalul anilor 80 ca asistent de regie în televiziune. Ulterior a Început să scrie şi să regizeze producţii de televiziune, înainte de a trece la marele ecran cu filmul Vendetta, filmul lui de debut. El a scris scenariul la comedia de acţiune Kopps.
Miles Chapman (scenarist) a scris scenariul la serialul TV “Cybergeddon,” cu Missy Peregrym şi Olivier Martinez. În prezent el scrie scenariul pentru serialul Homelanders produs de Di Bonaventura Pictures şi Summit Entertainment.
Născut în Philadelphia, Chapman a absolvit American Repertory Institute în cadrul universtiăţii Harvard. El a mai scris scenarii la producţii precum: Protection pentru Twentieth Century Fox, Road House 2 pentru Sony Pictures, Four 50s şi Slipknot pentru Relativity Media şi “Priceless” pentru ABC Television.
Mark Canton (producător) este o adevărată forţă în industria de entertainment lucrând de-a lungul timpului la peste 300 de filme, in calitate de producător şi producător executiv. Canton controlează un număr mare de proiecte de film şi televiziune în diferite stadii de dezvoltare, pre-producţie, producţie şi post-producţie.
În prezent se pregăteşte pentru lansare în martie 2014 a mega-producţiei: 300: Ascensiunea unui imperiu. Acesta este scris de Zack Snyder şi Kurt Johnstad şi este regizat de Noam Murro pentru Legendary Pictures şi Warner Bros., bazat pe cel mai nou roman grafic al lui Frank Miller. El mai lucrează şi la SITE 146, un horror pe care Gregory Levasseur l-a regizat pentru Fox International Productions.
În februarie 2014 vor începe filmările la Last Witch Hunter, o poveste clasică despre un vântător de vrăjitoare nemuritor şi un un vrăjitor puternic – cu Vin Diesel, filmul este scris de Corey Goodman cu Breck Eisner în scaunul de regizor. Filmul este o producţie Summit/Lionsgate şi Emmett/Furla Films.
Încă în stadiu de pregătire pentru lansare sunt şi următoarele producţii:
-Den of Thieves, un thriller despre o bandă de răufăcători care încearcă să jefuiască Rezerva Federală din L.A şi o echipă de poliţişti care încearcă să-i oprească. Filmul scris şi regizat de Christian Gudegast cu Gerard Butler, pentru Relativity Media.
-Crash Bandits, un film de aventură regizat de Rob Cohen pentru Millennium. Scris de Michael Stokes, va fi filmat în China.
Tunnels, tot pentru Relativity Media, va fi, se pare, noua senzaţie post “Harry Potter”. Filmul se bazează pe o serie de romane scrise de Roderick Gordon şi Brian Williams, şi va fi regizat Mikael Håfström.
Alte două filme la care Canton va fi producător executiv sunt programate să intre în faza de producţie anul acesta. Outcast, o dramă regizată de Nick Powell, cu Nicolas
Cage şi Hayden Christiansen care se va filma în China in September şi All Access,
comedie romantică scrisă de Robert L. Flenoy şi regizată de Stuart Renfrew. Filmările vor avea loc Africa de Sud şi vor începe în Ocombrie.
În zona de televiziune, Canton are două proiecte care sunt gata de producţie:
Power, creat în colaborare cu Curtis “50 Cent” Jackson şi CBS Studios pentru
Starz Network, cu Courtney Kemp-Agboh (The Good Wife) care scrie scenariul. Power este programat să aibă opt episoade în primul sezon şi va fi filmat în New York City.
De asemenea, Vanguard scris de Christian Gudegast pentru FX, în aceeaşi linie cu Sons of Anarchy, dar a cărui acţiune are loc în cadrul echipelor Navy Seals. În plus, Canton a încheiat o înţelegere cu Starz pentru dezvoltarea şi producerea de programe orginiale şi de interes pentru reţeaua de TV.
Printre cele mai cunsocute filme produse de el se numără 300, The Spiderwick Chronicles şi Nemuritorii 3D: Războiul zeilor. 300, regizat de Zack Snyder pentru Warner Bros Pictures, care a avut încasări record, de mai mult de 460 de milioane de dolari în întreaga lume. DVD-ul a avut, de asemenea, vânzări record. The Spiderwick Chronicles, bazat pe o carte pentru copii, scrisă de Tony DiTerlizzi & Holly Black cu Mark Waters (Mean Girls) în scaunul regizoral, a fost lansat în februarie 2008 de Paramount Pictures şi a avut cele mai mari încasări la categoria sa, la începutul anului 2008. Nemuritorii 3D: Războiul zeilor, este o poveste mitologică, a cărei acţiune se petrece în Grecia antică şi care a strâns aproape 250 de milioane de dolari din încasări în întreaga lume.
În 2010 producătorul a lansat două filme: Letters to Juliet, o drama romantica pentru Summit Entertainment, regizat de Gary Winick şi filmat in Verona şi Toscana, şi New York City, şi producţia Dimension Films Piranha 3D regizată de Alexandre Aja, pe care Canton o descrie ca Fălci pentru noua generaţie.
După ce a activat ca preşedinte al Worldwide Theatrical Production la Warner Bros. Undea avut un rol foarte important în producţia unor filme celebre, precum: Batman, Lethal Weapon şi National Lampoon Vacation. El a fost şi preşedinte al Columbia TriStar Motion Picture Companies, unde a produc filme precum As Good As It Gets, Jerry Maguire şi Men in Black.
Canton şi-a înfiinţat propria companie de producţie Canton Company. La începutul lui 2002 el s-a alăturat, ca partener, CEO şi preşedinte Artists Production Group, iar în decembrie 2003 a lansat Atmosphere Entertainment MM – o companie care dezvoltă, produce şi finanţează filme pentru marele ecran şi pentru televiziune.
Născut în New York, Canton a absolvit UCLA (magna cum laude) şi este membru al UCLA National Honor Society for American Studies.
Randall Emmett (Producător) este unul dintre cei mai prolifici producători din SUA, producând peste 50 de filme, de la începutul carierei sale, ca asistentul lui Mark Wahlberg în anii 90.
Combinaţia între o minte matematică şi o creativitate şi o sensibilitate deosebite au făcut din Emmett un producător de succes. El este co-fondator al Emmett / Furla Films, o companie de producţie care are ca scop, dezvoltarea, finanţarea şi producerea de filme de top. Emmett este, de asemenea, fondator şi partnerul lui Curtis „50 Cent” Jackson în cadrul companiei de producţie Cheetah Vision Films.
În ultimii zece ani, Emmett a produs un număr impresionant de filme de top, cu distribuţii de excepţie şi cu încasări spectaculoase. În plus, el a încheiat parteneriate strînse cu diverse studiouri de la Hollywood, pentru a finanţa şi distribui filme, atât pe piaţa americană, cât şi în întreaga lume. Pe lângă producţii de masă, Emmett a produs şi filme independente, cu buget redus, multe dintre ele foarte bine primite atât de public, cât şi de critici. Aceste filme au fost prezentate în cadrul unor cunoscute festivaluri de film din lume, precum Sundance, Toronto, Berlin, Veneţa, Telluride, şi multe au fost nominalizate la Spirit Awards şi Globurile de Aur
În ultimul an, Emmett a finalizat Lone Survivor regizat de Peter Berg, cu Mark Wahlberg, Taylor Kitsch şi Emile Hirsh , precum şi 2 pistoale, scris de Steven Grant/Blake Master şi regizat de Baltasar Kormákur, cu Mark Wahlberg şi Denzel Washington; Empire State, scris de Adam Mazer şi regizat de Dito Montiel, cu Liam Hemsworth, Dwayne Johnson, şi Emma Roberts. Additionally, The Frozen Ground, scris şi regizat de Scott Walker, cu Nicolas Cage, John Cusack, Vanessa Hudgens, şi Curtis “50 Cent” Jackson. 2 pistoale & The Frozen Ground au fost lansate în SUA în vara lui 2013, şi Lone Survivor va ajunge în cinema în ianuarie 2014.
Recent, el a semnat un contract pentru a finanţa şi a produce pelicula lui Martin Scorsese Silence şi filmul lui Bruce Willis Expiration. Pe lista viitoarelor lui proiecte se numără: Everest pentru Working Title & Universal Pictures şi filmul lui Vin Diesel Last Witch Hunter pentru Summit & Lionsgate.
În palmaresul producătorului se numără Ultima razie, scris şi regizat de David
Ayer, cu Jake Gyllenhaal şi Michael Peña; Lay the Favorite, regizat de Stephen Frears, cu Bruce Willis, Catherine Zeta-Jones, Rebecca Hall, and Vince Vaughn; şi Freelancers, cu Robert De Niro, Curtis“50 Cent” Jackson, şi Forest Whitaker.
Printre producţiile mai vechi se numără: Bad Lieutenant, Righteous Kill, 88 Minutes, King of California, 16 Blocks şi The Contract.
Născut şi crescut în Miami, Emmett a absolvit New World School Of The Arts şi The School of Visual Arts in NYC.
Emmett conduce Cheetah Vision cu partnerul său de afaceri Curtis “50 Cent” Jackson.
Robbie Brenner (producător) este preşedinte de producţie în cadrul Relativity Media unde se ocupă de echipa de producţie, precum şi de achiziţii.
Printre peliculele mai recente produse de ea se numără: thrillerul Out of the Furnace de la regizorul Scott Cooper care va fi lansat in SUA în decembrie 2013. Tot ea s-a ocupar şi de filmul de debut regizoral al lui Joseph Gordon Levitt , Don Jon şi Echo, un film de aventuri produs de Disney care va fi lansat în primavara lui 2014.
În prezent Brenner este în pre-producţie pentru un remake al unui film deja clasic, The Crow şi in post-productie la 3 Days to Kill regizat de McG. Brenner s-a ocupat şi de producţia comediei 21 and Over, de ecranizarea romanului lui Nicholas Sparks, Safe Haven, Mirror Mirror, şi Nemuritorii 3D: Războiul zeilor. Brenner a lucrat şi la Luptătorul, Dear John, şi Catfish.
Înainte de a se alătura echipei de la Relativity in 2009, Brenner a produs Machine Gun Preacher cu Gerard Butler şi regizat de Marc Forster. Brenner lucrează în prezent la drama Dallas Buyers Club cu Matthew McConaughey, Jennifer Garner şi Jared Leto, cu Jean-Marc Valle în scaunul regizorului.
Brenner şi-a început cariera după ce a absolvit NYU Film School şi a lucrat la Miramax Films pentru cinci ani. În timpul perioadei de la Miramax, ea a lucrat
la foarte multe producţii, inclusiv la filmul lui Peter Chelsom Serendipity, cu John Cusack şi Kate Beckinsale şi la comedia romantică On the Line. Ulterior s-a mutat la Twentieth Century Fox . Acolo Brenner s-a ocupat de achiziţionarea şi dezvoltarea de filme pentru marele ecran. Printre filmele produse de ea se numără: romantic-thrillerul Deception, cu Hugh Jackman, Ewan McGregor, şi Michelle Williams. Haven, o drama cuî Orlando Bloom şi Bill Paxton. In 1997, Brenner a lucrat cu Producătorul Michael Obel la Nightwatch, cu Ewan McGregor şi Patricia Arquette.
Kevin King-Templeton (producător) lucrează cu Rogue Marble Productions, compania de producţie a lui Sylvester Stallone, de mai bine de două decenii. De-a lungul timpului, el a produs un număr impresionant de filme care au captivat întreaga lume, filmând în cele mai diverse locuri, precum junglele din Brazilia sau Thailanda. Pe lângă îndelungata colaborare Stallone, King-Templeton a lucrat cu o mulţime de actori mari, precum Robert De Niro, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger, Harvey Keitel, Mickey Rourke, Michael Caine şi Anthony Quinn. Recent, el a produs Bullet to the Head, regizat de Walter Hill cu Stallone şi Jason Momoa.
Născut în Marea Britanie, King-Templeton are un palmares impresionant, din care enumerăm Eroi de sacrificiu 2, regizat de Simon West şi cu Sylvester Stallone, Jason Statham, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger, Liam Hemsworth, Jet Li şi Chuck Norris.
King-Templeton a produs şi un documentar despre producţia filmului. În anii anteriori, el a Rambo,filmat în jungla din şi Rocky Balboa care a avut un real success.
El a mai lucrat la Avenging Angelo, Driven, Get Carter şi Cop Land, pentru regizorul James Mangold.
Pentru King-Templeton a produs un pilot pentru Paramount Pictures Television şi CBS , “Father Lefty.” El a mai produs şi musicalul “Rocky,” bazat pe filmul din 1976. Producţia a fost lansată de Stage Entertainment in Hamburg, Germania, dar va ajunge probabil şi pe Broadway.
După ce a absolvit University of Southern California cu o diplomă în business
administration, George Furla (Producător executiv) şi-a început cariera la Cantor
Fitzgerald and Company. At Cantor Fitzgerald el a lucra din 1982 to 1985.
Apoi Furla a lucrat cu Jones and Associates pentru 3 ani.
După zece ani, el a co-înfiinţat o companie de producţie împreună cu Randall
Emmett. La Emmett/Furla Films Furla se ocupă de finanţare.
Emmett/Furla Films a produs un număr mare de filme, precum Ultima razie, Broken City, The Frozen Ground, Rambo, 16 Blocks, Wickerman, Righteous Kill, Conan the Barbarian, 2 pistoale şi Empire State.
Nicolas Stern (producător executiv) este un producător în ascensiune.
Născut în Los Angeles, Stern a fost destinat să lucreze în industrie filmului. Fiul actriţei de origine britanică Samantha Eggar (nominalizată la Oscar) şi a producătorului american Tom Stern, Nicolas Stern a lucrat mult pentru a promova de la poziţia de coordonator de producţie pentru filme precum Zi de instructie (2001), Starsky & Hutch şi Nebunie curata (ambele în 2004) la cea de co-producător pentru pelicule precum Obsesia (2009), Inmormantare cu peripetii (2010), Priest:razbunatorul şi Prieteneie cu folos (ambele 2011).
În palmaresul său intră şi filmul Fura si fugi (2010), unde a fost co-producător, Carantina (2008) unde a fost producător asociat şi Ballul absolventilor (2008), Vacancy (2007), Vacanta (2006) şi North Country (2005) la care a lucrat ca supervizor de producţie.
Stern a absolvit Universitatea din Utah şi, având în vedere că mai toată familia lui lucrează în domeniul cinematografiei, el a lucrat în acest domeniu până a terminat studiile. În 1996 Stern s-a căsătorit cu scenarista Mindy Stern. Cei doi locuiesc în Studio City, California, şi au doi copii.
Brendan Galvin (director de imagine) şi-a început cariera cu videoclipuri muzicale şi reclame, colaborând cu regizoruii Tarsem Singh şi John Moore.
Primul film de lung metraj al lui Galvin a venit în 2000 când a lucrat la filmul lui Steve Barron Rat. De asemenea, el a lucrat şi la filmul de debut regizoral al lui John Moore, Behind Enemy Lines, cu Gene Hackman şi Owen Wilson, care l-a propulsat în topuri.
De atunci Gavin a lucrat la filme precum filmul lui John Moore Flight of the Phoenix, filmul lui Joel Schumacher Veronica Guerin, filmul lui Jonathan Frakes’ Thunderbirds şi recent , Nemuritorii 3D: Războiul zeilor şi Mirror, Mirror.
Anul acesta a filmat Solace cu Anthony Hopkins şi Colin Farrell şi în prezent filmează Selfless regizat de Tarsem.
Barry Chusid (production designer) a lucrat recent la Source Code pentru regizorul Duncan Jones, 2012 pentru Roland Emmerich şi Aliens in the Attic pentru regizorul John Schultz. În palmaresul său se numără : filmul lui Robert Shaye The Last Mimzy, cu Rainn Wilson; Zoom, cu Tim Allen, Courteney Cox şi Chevy Chase; Joss Whedon Serenity, cu Nathan Fillion; The Day After Tomorrow, regizat de Emmerich cu Dennis Quaid, Jake Gyllenhaal şi Sela Ward; şi Daredevil, cu Ben Affleck, Jennifer Garner şi Colin Farrell.
Chusid a lucrat, în calitate de director artistic la Domestic Disturbance, cu John Travolta, Steve Buscemi şi Vince Vaughn; The Patriot regizat de Roland Emmerich , cu Mel Gibson şi Heath Ledger; Mystery Men, cu Greg Kinnear, Geoffrey Rush şi Ben Stiller; Blade, cu Wesley Snipes şi Kris Kristofferson; Anaconda, cu Jennifer Lopez, Ice Cube, Jon Voight şi Eric Stoltz; şi Last Man Standing, cu Bruce Willis, Bruce Dern şi Christopher Walken.
În prezent el lucrează la filmul de lung metraj Geostorm produs de Paramount – Skydance Productions, cu Dean Devlin în scaunul regizorului.
Elliot Greenberg (editor) a editat filme precum Chronicle, Devil, Sorority Row, Quarantine şi The Poughkeepsie Tapes.
Greenberg şi-a început cariera ca ucenic al lui Wes Craven pentru Cursed şi a fost asistent editor în cadrul filmului lui Craven Red Eye. Pentu alţi doi ani, a lucrat ca asistent editor la diferite producţii, precum Clerks II. Primul film în calitate de editor a fost Extreme Movie.
Alex Heffes (Compozitor) s-a remarcat datorită coloanei sonore de la filmul câştigător al premiului Oscar The Last King of Scotland, regizat de Kevin Macdonald, precum şi pentru filmul One Day In September, sau Touching the Void. El a mai compus coloane sonore şi pentru multe alte pelicule, inclusiv pentru Ritualul (cu Anthony Hopkins), State of Play (cu Russell Crowe şi Ben Affleck), drama Emperor (cu Tommy Lee Jones) regizată de Peter Webber şi pentru producţia Weinstein Co, adaptare pentru ecran a vieţii lui Nelson Mandela, Mandela: The Long Walk to Freedom, cu Idris Elba şi Naomie Harris.
După ce a absolvit Oxford, Alex a lucrat în cadrul unor orchestre simfonice, unde a avut ocazia să colaboreze cu artişti importanţi, precum Elton John şi trupa Blur.
În palmaresul său se numără coloane sonore de la producţii precum The Parole Officer, sau filmul lui Catherine Hardwicke Red Riding Hood şi două documentare, câştigătoare de premii Oscar. El a colaborat şi cu regizorul Tim Burton pentru Sweeney Todd, cu Johnny Depp şi Helena Bonham Carter.
Chris Wells (supervizor efecte speciale) este un specialist în efecte speciale la Hydraulx. El a lucrat la filme precum Green Lantern, Avatar, Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, X-Men: Ultima redută, Skyline, Knight şi Day, Green Lantern, Jumper şi The Incredible Hulk.
Lizz Wolf (designer costume) a lucrat la mai mult de 30 de producţii, fiind o creatoare foarte versatilă şi interesantă. Ea a lucrat cu regizori precum Tony Scott, Steven Soderbergh şi Brian De Palma la multe producţii internaţionale. Ea a lucrat cu Sylvester Stallone la Rambo, Eroi de sacrificiu şi Eroi de sacrificiu 2.
În tinereţe, a lucrat ca asistent la crearea costumelor pentru Dreamgirls, Traffic, Armageddon, The Black Dahlia, The Lodger, Rules of Attraction şi Spy Game, A Single Man, 3:10 to Yuma, Alexander, Dodgeball şi Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl.
Wolf are legături cu moda încă din copilărie. Mama ei, artist şi designer de interior, i-a cultivat acesteia, încă de mică, pasiunea pentru artă. Tatăl ei, vânzător de textile, i-a furnizat nenumărate materiale pentru creaţiile ei de început. Când era copil ea a creat o întreagă colecţie de haine de blană pentru Barbie, Ken şi pentru ea.
Wolf a studiat moda la Otis College of Art and Design şi American College în Londra. Pe perioada şederii în capitala britanică, ea a fost inspirată de lumea muzicală britanică, o influenţă care a rămas importantă până în ziua de azi.