Contemporary Infinite
Institutul Cultural Român din Berlin este onorat să găzduiască în spațiile propriei galerii „Contemporary Infinite”, o expoziție care reunește cele mai recente lucrări de artă realizate de Gregor Hildebrandt și Milen Till, curatoriată de Maria Nitulescu. Vernisajul se desfășoară pe 2 februarie 2018, cu începere de la ora 19:00, expoziția putând fi vizitată până pe 21 martie 2018. Ca eveniment conex are loc un artist talk, la care participă cei doi artiști și curatoarea (20 februarie 2018, orea 19:00).
Conceptul expoziției, cât și lucrările prezentate sunt inspirate din creația și viziunea radicală a celor doi artiști români, Constantin Brâncuși și Andrei Cădere. Inovațiile lor, cât si ideile geniale au la bază teme universale precum aceea a infinitului. Atât Gregor Hildebrandt cât și Milen Till prin modul lor de a trata noțiunea de infinit prin sculptură și colaj, reușesc să aducă istoria artei într-un discurs contemporan. Prin abordarea semiotică, operele de artă prezentate îmbină elemente vizuale și principii fudamentale ale formelor caracteristice lui Brâncuși și Cădere. Tipologia expunerii totodată atrage atenția asupra importanței acordate modului în care lucrările comunică în spațiu.
Prin opera sa, Cădere transcende limitele tradiționale dintre pictură și sculptură, definindu-și practica artistică „peinture sans fin” („pictură fără sfârșit”).
Expoziția își propune să sublinieze momentul în care conceptul artistului și creația individuală sunt mai presus de relația de simbioză în care se află acestea cu influența artistică sub care se nasc.
În acest caz, Gregor Hildebrandt creează o coloană aditională seriei sale, adesea considerată un omagiu adus artiștilor care îl inspiră. Cu ocazia acestei expoziții, el creează „Brâncuși, Cădere” (2018), o coloană compusă din discuri de vinil colorate si modelate în formă de boluri, montate pe un soclu de marmură. Lucrarea se extinde pe verticală și are la bază un singur element repetat, dar totodată variat prin alternanța culorilor. Artistul evocă tema infinitudinii prin ritmicitatea formei bine definite, cu proporții și compoziție a culorilor precis determinate. El lasă loc pentru interpretări si „întâlnește privitorul în proporție și suprafață”, dar în același timp oferă indicii clare prin titlul lucrării.
Pe de altă parte, Milen Till prezintă „Constantin, Cădere”, o lucrare dedicată acestei expoziții, care face parte din seria „Wie aus dem Gesicht geschnitten” (2017- proces continuu), un colaj ludic care prezintă portretul lui Brâncuși ilustrat cu coloana sa nesfârșită și pe cel al lui Cădere, cu bara sa din lemn rotund. Prin jocul său de imagini, controlat, Till asociază simbolic destinele celor doi artiști într-o singură lucrare. Noțiunea de infinit este prezentă prin elementele vizuale utilizate, dar și ca un concept al nenumăratelor posibilități de compunere a imaginilor eterogene într-un tablou. Opera lui Till poate fi considerată si o aluzie către cultura internetului în spațiul contemporan, în care „copy-paste” fac parte dintr-un un limbaj comun.
Creațiile lui Gregor Hildebrandt și Milen Till au un punct de întâlnire comun prin referința lor specifică către istoria artei. Această expoziție nu este doar un tribut adus lui Constantin Brâncuși și lui Andrei Cădere, dar mai ales un imbold pentru vizitatori de a reflecta asupra evoluției unei direcții artistice de-a lungul a cel puțin trei generații de artiști, dintr-o perspectivă contemporană.