A naibii dragoste
O comedie originală, cu mult umor inteligent, „A naibii dragoste” („Crazy, Stupid, Love”) poate fi urmărit în premieră din 16 septembrie 2011 în cinematografele Hollywood Multiplex (Bucureşti şi Oradea), CinemaPro, Movieplex, The Light Cinema, Cinema City (Cotroceni, Sun Plaza, Cluj, Arad, Bacău, Brăila, Baia Mare, Timişoara, Iaşi, Piteşti), Cityplex (Constanţa), Odeon Cineplex Cluj, Cinema Phoenix (Paşcani), Centrul Cultural Eugen Ionescu (Slatina), Grand Mall Cinema (Satu Mare), Cinema Premiera (Ploieşti), Patria (Bucureşti şi Craiova), Cinema Florin Piersic (Cluj).
„A naibii dragoste” e o comedie foarte reuşită, construită pe baza câtorva poveşti de dragoste… cu surprize multe şi de calitate foarte bună. Sigur, firul epic se împotmoleşte uneori în clişeele specifice comediilor romantice, dar filmul supravieţuieşte prin ţesătura inteligentă a scenariului, prin umorul care te face să râzi cu lacrimi, prin jocul impecabil al actorilor şi, nu în ultimul rând, prin personajele verosimile, pe care, până la sfârşit, e imposibil să nu le agreezi. Personajul principal masculin, Cal (Steve Carell), m-a cucerit de la început şi, fie că l-am compătimit ori l-am invidiat, fie că l-am aplaudat ori l-am dezaprobat, m-am văzut nevoită să-i respect dreptul de a înţelege şi de a învăţa. Emily (Julianne Moore) are o partitură emoţionantă şi destul de complexă, lui Jacob (Ryan Gosling) îi şade foarte bine şi în rol de afemeiat, şi în rol de băiat de casă, iar Hannah (Emma Stone) mi s-a apropiat cel mai mult de suflet. Deşi au roluri mai mici, Marisa Tomei (Kate) şi Kevin Bacon (David) ţin şi ei hangul, iar rezultatul este o distracţie pe cinste!
Note de producţie
La 40 şi ceva de ani, Cal Weaver (interpretat de Steve Carell) îşi trăieşte visul – o slujba bună, o casă frumoasă, copii grozavi şi o căsnicie cu iubita din liceu. Dar când află că soţia sa, Emily (interpretată de Julianne Moore), l-a înşelat şi vrea să divorţeze, viaţa lui “perfectă” se destramă rapid.
Însă Cal şi Emily nu sunt singurii care caută dragostea în locurile nepotrivite: fiul de 13 ani al lui Cal, Robbie (interpretat de Jonah Bobo), este îndrăgostit de dădaca lui de 17 ani, Jessica (interpretată de Analeigh Tipton), care, la rândul ei, nutreşte o mare pasiune… pentru Cal. Şi chiar şi planul lui Jacob (interpretat de Ryan Gosling) de a avea o femeie nouă în fiecare noapte întâmpină greutăţi când acesta îşi încearcă cele mai bune replici cu Hannah (interpretată de Emma Stone), o fată pe care nu poate să şi-o scoată din minte – poate pentru că este prima femeie pe care a cunoscut-o şi care îl consideră pe acest playboy lipsit de substanţă.
Fie că vorbim de soţi de vârstă mijlocie aflaţi în pragul divorţului, de un tânăr cuplu pasional sau de adolescenţi întâlniţi cu prima mare iubire, dragostea îi poate face pe toţi să facă cele mai nebuneşti şi stupide lucruri.
Steve Carell, actor şi producător al comediei „A naibii dragoste”, afirmă: “Vârsta, de obicei, presupune o maturizare, însă asta nu se întâmplă neapărat atunci când vine vorba de dragoste. Aceasta este o poveste grozavă, deoarece implică 3 generaţii diferite de romantism. Ceea ce m-a atras cu adevărat a fost intersectarea acestora, şi ideea că, deşi creştem în ani, nu avem întotdeauna răspunsurile corecte. Lecţiile pe care le putem învăţa de copiii noştri sunt de multe ori surprinzătoare.”
Personajul lui Carell în „A naibii dragoste” este Cal Weaver, un bărbat a cărui viaţă se destramă în scena de început când, fără avertisment, soţia sa îl anunţă că vrea să divorţeze. Fiind complet luat prin surprindere, el rătăceşte încercând să-şi găsească un sprijin si astfel descopera un stil de viaţă neaşteptat în compania cuceritorului Jacob Palmer, interpretat de Ryan Gosling.
Glenn Ficarra, care a regizat filmul împreună cu John Requa, declară: “Aceasta este o poveste despre un tip asupra căruia criza vârstei de mijloc se năpusteşte ca un uragan si despre efectul de domino pe care acest lucru îl are asupra celor din jurul lui”.
Pe lângă detaliile despre poveste şi despre personaje, tema globală a dragostei, prezentă în atâtea forme, a fost o resursă nelimitată pentru cei doi regizori.
Requa susţine: “Dragostea este vitală. Pentru mulţi oameni, este cel mai important lucru, poate singurul pentru care merită să lupţi. Dar este de asemenea şi o buna sursă de comedie, ceea ce ne-a inspirat noua când am citit scenariul.”
Scenariul scris de Dan Fogelman “a fost unul dintre cele mai bune pe car le-am citit”, afirma producătorul Denise Di Novi. “A fost amuzant, foarte isteţ, foarte deştept. Are o abordare clară asupra relaţiilor interumane – căsnicie, paternitate, prima iubire– o face într-un mod dramatic, acid şi hilar… o combinaţie irezistibilă pentru mine”.
Fogelman a scris scenariul avându-l pe Carell în minte pentru personajul lui Cal. “Iniţial am avut ideea unui tip parasit de soţie, care cunoaşte alt tip într-un bar, şi învaţă de la el să devina un fel de versiune îmbunătăţită a sa, să îşi redescopere masculinitatea şi, evident, să agaţe femei. Mi l-am imaginat imediat pe Steve jucând acest rol”.
Pentru a contura povestea şi personajele, scriitorul a desenat propriile experienţe. “Am 30 şi ceva de ani, sunt celibatar, am trecut prin la fel de multe experiente proaste ca toată lumea”, zâmbeşte el. “Am de asemenea mulţi prieteni care sunt căsătoriţi şi au copii. Oamenii adoră să dea sfaturi. Aşa că am adunat tot ce am vazut sau auzit şi l-am creat pe Cal ca fiind un personaj ‘universal’ aflat la ananghie, iar pe Jacob ca pe un fel de guru”.
Scenariul lui Fogelman a devenit primul proiect produs de compania lui Carell, Carousel, avându-i pe partenerii Vance DeGeneres şi Charlie Hartsock ca producători principali ai proiectului. Ambii au văzut imediat potenţialul poveştii.
“Totul era atât de bine ilustrat în scenariu, încât de fiecare dată când întorceam pagina eram entuziasmat să descopăr ce se va întâmpla mai departe”, spune Hartsock. “Dar ceea ce m-a impresionat cu adevărat este faptul că nicio clipă nu am ghicit ce urmeaza. Asta a făcut lectura şi mai bună”.
“Umorul se remarcă foarte natural din situaţie şi din personaj. Cal este foarte real şi povestea sa – relaţia care se destramă după ani de căsnicie – e ceva în care se regăsesc mulţi oameni”, afirma DeGeneres. ”Se potriveşte cu ceea ce reprezintă Carousel.”
A fost un film de neratat şi pentru regizorii Requa şi Ficarra.
Ficarra punctează: “Avem norocul ca ne plac aceleaşi lucruri şi în povestea de fata erau probleme – criza vârstei de mijloc, dinamica familiei – care se regăseau în realitate şi care ne atrăgeau”.
“Îmi place cum a explorat Dan modul în care dragostea poate fi atât de enervantă”, spune Requa. “Scenariul a fost impresionant, iar comicul e bazat pe personaj, adică exact ce ne place să facem”.
“Glenn şi John au un stil despre care toţi am crezut că se va potrivi de minune cu acest proiect”, afirma Di Novi. Sunt extrem de abili în a atinge emoţia profundă a unei scene, chiar şi prin râs. Aduc o doza mare de credibilitate si umanitate proiectelor lor.”
“Lucrăm împreună de aproximativ 23 de ani, aşa că am ajuns în punctul în care gândim la fel” recunoaşte Ficarra.
Pe lângă faptul că are o viziune coezivă, echipa şi-a putut dubla eforturile si pe alte planuri. “Ca actor, m-am simtit ca si cum as fi avut de două ori mai mult sprijin”, subliniază Carell. “Au creat un mediu incredibil de relaxant în care toţi aveam libertatea să experimentam, având siguranţa că dacă nu merg, nu este nici o problemă”.
“Am avut atât de mulţi oameni incredibili în distribuţie”, relatează Requa, “încât totul se rezuma la apariţia lor şi la a-i lăsa să îşi facă treaba”.
După 25 de ani de căsnicie, soţia lui Cal Weaver, Emily, îi cere dintr-o dată divorţul, dezvăluind faptul că a avut o aventură. Vestea vine din senin, plasându-l pe barbat pe drumul descoperirii. Primul popas: îşi îneacă amarul în cocktail-uri băute cu paiul într-un bar obscur, loc unde începe să vadă ce epavă a ajuns.
“Până în acel moment, Cal este fericit şi mulţumit de căsnicia sa, aşa că este total debusolat de declaraţia lui Emily” afirmă Steve Carell. “Îl prinde fără apărare, şi nu poate să mai gândească. Are nevoie să-şi reevalueze întreaga viaţă, şi să-şi dea seama ce va face mai departe. Va renunţa? Se va reîntoarce în lume? Totuşi, vorbim de un om care a fost însurat mulţi, mulţi ani.”
Cal capătă ajutor în propria reinventare de la o sursă neaşteptată: Jacob Palmer (Ryan Gosling), un playboy arogant. Fără ştirea lui Cal, chipeşul cuceritor l-a filat noapte de noapte înecându-şi amarul în pahar.
“După o vreme”, spune Ficarra, “Jacob refuză să-l mai lase pe Cal să agonizeze. Dar nu pentru că îi pare rău pentru el; în principiu, o face pentru că nu vrea să mai fie nevoit să asiste la aşa ceva.”
“Prima noastră sarcină a fost să distribuim rolul lui Jacob, pentru că relaţia Cal-Jacob este pilonul filmului.” Spune Di Novi. “Nu îl asociam neapărat pe Ryan cu comedia, dar dat fiind faptul că personajele din acest film au atâta profunzime şi sunt atât de complicate şi bogate şi faptul că povestea are multe elemente dramatice, el a considerat că se poate lipi. Apoi, bineînţeles, am realizat cât de amuzant este”.
Carell îşi aminteşte: “Ryan e fantastic şi mi-am dat seama din prima zi cât de potrivit este pentru o comedie. A reusit sa transforme un personaj înfumurat şi arogant intr-unul de indragit.”
Întorcându-i complimentul, Gosling declara: “Unul din lucrurile care mi-au plăcut la Steve este faptul că se adaptează la ritmul tău, ceea ce este un mod de lucru foarte generos”.
Pentru a-l juca pe Jacob, Gosling s-a documentat. “E destul de nesuferit”, împărtăşeşte el, “un zevzec cu o inimă de aur care crede ca are un fel de înţelepciune ciudată pe care trebuie să o dea mai departe. Aşa că am urmărit o emisiune despre un artist în agăţat şi am citit câteva cărţi despre strategii sigure de abordat femei. Sunt destul de înfricoşătoare, dar am reuşit să mă inspir pentru Jacob”.
“Am fost uimiţi de Ryan” spune Requa. “Modul în care şi-a asumat personajul şi povestea era remarcabil, iar interacţiunea sa cu Steve a fost pur şi simplu perfectă.”
Ficarra concluzionează: “Au avut o atracţie clară şi le-a plăcut să lucreze împreună, aşa că noi nu am avut de făcut decât să capturăm acest lucru.”
Oricât de mult s-ar schimba Cal la exterior, înăuntru el încă tânjeşte după Emily. Pentru a o ilustra pe viitoare fostă soţie a lui Cal, producătorii de film au fost nevoiţi să găsească pe cineva care să rămână înduioşătoare şi plăcută, în ciuda faptului că aparent i-a distrus viaţa lui Cal. Alegerea cunoscutei actriţe Julianne Moore a fost o sarcină uşoară.
“La fel ca Ryan, nu e tocmai cunoscută pentru comedie, este atât de versatila”, spune Di Novi. “A interpretat-o pe Emily cu graţie şi şarm. Veti putea observa cu usurinta de o consideră Cal sufletul său pereche.”
“Cal şi Emily sunt căsătoriţi de mult timp, dar s-au instrainat”, povesteşte Moore. “Mi-a plăcut că povestea începe cu asta, momentul în care au realizat ca sunt atât de departe încât se mişcă în direcţii opuse.”
Moore a considerat că diferitele aspecte ale poveştii – inclusiv divorţul – fac din aceasta un film modern în care publicul de regăseşte. “Cred că oamenii se duc la film pentru a se vedea pe ei înşişi, mai ales la acest gen de film. Vrem să râdem, să ne îndrăgostim, dar cu realitatea căsniciei de astăzi, e normal să prezinţi şi acest aspect al relaţiei. Familiile sunt complicate şi mi-a plăcut că filmul a fost gandit ca o comedie romantică tradiţională si a explorat toate feţele dragostei.”
În ciuda divergenţelor dintre Cal şi Emily, Lui Moore i-a plăcut să lucreze cu Carell, despre care ea spune că “nu numai că m-a făcut să râd, a fost un coleg de platou incitant pentru că ştie într-adevăr cum să inlature ridicolul din anumite momente.”
Sentimentul era reciproc. Carell spune: “E cea mai dulce persoană, unul dintre acei oameni pe care ai senzaţia că îi stii de o veşnicie, chiar dacă abia i-ai cunoscut. Când personajul ei îl trădează pe al meu în film, desigur trebuia să fiu supărat pe ea, dar a fost foarte greu să fac asta.”
Ca o consecinţă naturala a acţiunilor sale, Cal şi Emily sunt nevoiţi să facă faţă întrebărilor şi emoţiilor celor doi copii ai lor, Robbie, de 13 ani şi Molly, de 10, interpretaţi de Jonah Bobo, respectiv, Joey King.
Până la separarea părinţilor lui, Robbie a văzut mereu ideea de iubire ca pe ceva roz, căsnicia mamei si tatălui lui fiind povestea de dragoste etalon. Când aceştia s-au despărţit, tânărul devine în mod ironic vocea raţiunii pentru Cal.
“Unul din lucrurile care m-au atras cel mai mult la scenariu a fost personajul Robbie” spune Requa. “Ne aduce aminte de sentimentul pe care îl ai când te îndrăgosteşti pentru prima oară, fără să fie umbrit de anii de suferinţe prin care am trecut toţi ceilalţi. El are acea puritate extremă când vine vorba de asta”.
Pentru distribuirea acestui rol central, producătorii au căutat un actor tânăr dar foarte matur, pe care l-au găsit în persoana lui Jonah Bobo.
Bobo a considerat complexitatea personajului său ca fiind o provocare distractivă. “E o perioadă grea pentru Robbie. Părinţii lui divorţează, ceea ce e total neaşteptat.”
În acelaşi timp, Robbie are problemele sale sentimentale. “E complet îndrăgostit de dădaca lui”, confirmă actorul, “care e doar cu câţiva ani mai mare decât el, deci, în mintea lui, cu siguranţă are o şansă. Dar apoi află că ea e îndrăgostită de tatăl lui. E destul de mult pentru un puşti.”
Poate că Bobo a fost unul dintre cei mai tineri membri ai distribuţiei, dar a câştigat respectul tuturor veteranilor de pe platou.
“Jonah era atât de bun în rol, încât nici nu se simţea că lucrezi cu un copil” spune Carell. “E un actor grozav pentru orice vârstă”.
Conform lui Fogelman, “tema filmului probabil este cel mai bine rezumată de Robbie, anume că pe măsură ce îmbătrânim, ne e din ce în ce mai greu să avem în vedere cel mai simplu adevăr care există: dragostea adevărată e singura care contează, şi lupţi şi lupţi şi nu renunţi până ce totul nu a ieşit aşa cum trebuie pentru tine… să sperăm. Robbie, trecând prin prima lui mare dragoste, încă înţelege asta.”
Obiectul afectiunii lui Robbie este dădaca lui de 17 ani, Jessica, o adolescentă timidă, care involuntar ajunge între Cal şi Robbie. Producătorii i-au distribuit rolul Jessicăi începătoarei Analeigh Tipton. Aflata la primul ei rol important, actriţa a recunoscut că a avut câteva emoţii, dar a canalizat acea energie către rol.
Deşi neintenţionat, Jessica e prima care aude despre separarea dintre Cal şi Emily şi motivul principal al acesteia: aventura lui Emily cu un coleg, al cărui simplu nume devine otrava pentru Cal… David Lindhagen.
Cu toate că rolul său este al unui distrugător de case, Kevin Bacon apreciază modul uman în care a fost desenat personajul său. “În principiu e un tip amabil, simplu şi direct care este îndrăgostit de Emily”, relatează Bacon. “A fost o schimbare plăcută faptul că ‘celălalt’ bărbat nu e un nemernic.”
Di Novi a simţit că este crucial pentru personaj ca voi să credeţi că Emily şi-ar lăsa soţul pentru el. “David Lundhagen nu e băiatul rău tipic, iar Kevin nu l-a interpretat niciodată aşa. L-a făcut sexy şi amuzant şi atent, prezentându-l ca pe o opţiune viabilă pentru ea, având câteva calităţi pe care Cal părea că le-a pierdut de-a lungul anilor.”
Aceeaşi teorie s-a păstrat şi când s-a distribuit rolul lui Kate, prima aventură a lui Cal de după separare. O cunoaşte la bar şi, încercând să folosească replicile lui Jacob, îi atrage atenţia. Kate trebuia să fie o opţiune credibilă pentru Cal, aşa că producătorii au fost încântaţi să îi ofere rolul Marisei Tomei.
“Kate e un rol important, şi necesita o actriţă care să dea tot”, spune Di Novi. ”Şi Marisa a făcut-o. Ea şi Steve erau incendiari împreună. Unele dintre cele mai amuzante scene din film sunt cu ei.”
“Cred că acest film arată cu adevărat cât de fraieri putem fi în dragoste”. afirmă Tomei. “Kate vrea doar să cunoască pe cineva – probabil oricine – aşa că îl cunoaşte pe Cal. Şi când încercările lui de a o flata, la început disperate şi patetice, nu funcţionează, recurge la sinceritate brutală, ceva la care ea nu se aştepta. Dar i-a plăcut.”
Sinceritatea nu a fost niciodată tactica preferată de Jacob, până o cunoaşte pe Hannah (Emma Stone). Spre deosebire de alte femei, ea e cumva imună la şarmul său şi rezistă fără probleme avansurilor insistente.
“Învaţă pentru examenul la barou şi are un iubit, Richard, care e de asemenea avocat”, spune Emma. “Dar, ca pretendent, Richard este destul de plictisitor, iar Hannah se apropie de o răscruce în viaţa, încercând să-şi dea seama dacă să rămână cu tipul sigur sau să abordeze puţină nebunie.”
“E posibil ca ea să aibă nevoie de cineva un pic mai picant – şi dacă vrei picanterii, Jacob le are. Are tot pachetul.” glumeşte Stone.
“Intre ei exista o atracţie inevitabilă, chiar dacă ea încearcă din greu să-l evite”, adaugă Stone. “Desigur, fiecare fată a avut o pasiune pentru cineva în genul lui Jacob măcar o dată în viaţă, aşa că Hannah se gândeşte: ce se poate întâmpla rău dacă mă răsfăţ cu asta, doar de data asta?“
Există cu siguranţă o fată care crede că Jacob e un răsfăţ care merită luat în considerare. Cea care încearcă să-i trezească interesul lui Hannah pentru Jacob este prietena ei Liz, interpretată de Liza Lapira. Liz crede că Hannah merită pe cineva mult mai interesant decât Richard.
Producătorii au fost încântaţi de calibrul talentului pe care l-au strâns pentru acest film. “Steve, Ryan, Julianne, Emma… Toţi, de la adulţi la copii, au făcut o treabă excepţională.” spune Ficarra.
Pentru scenaristul Fogelmanm unul dintre cele mai grăitoare momente în A naibii dragoste are loc în scena de început, când Cal şi Emily sunt la cină, înainte de a fi spus măcar un cuvânt.
“Venind din domeniul animaţiei, mereu am încercat să spun poveştile cât mai vizual. Dacă opreşti complet sonorul sau scoţi dialogul la care am muncit atât de mult,” glumeşte el, “ar trebui să poţi în continuare să înţelegi dinamica a ceea ce se întâmplă într-o scenă.”
Făcând referire la un cadru cu picioarele lui Cal şi ale lui Emily, sub masă, la un restaurant foarte drăguţ, Fogelman explică: “Cal poartă adidaşi vechi, Emily poartă pantofii ei cu toc şi se vede destulă distanţă între picioarele lor. Chiar acolo ai un indiciu că ceva nu e în regulă, iar când el începe să vorbească despre cremă de zahăr ars iar ea vorbeşte despre divorţ, ţi se confirmă că întreaga lor căsnicie s-a terminat.”
O mare parte din atitudinea de “fie ce-o fi” pe care a dezvoltat-o Cal în timp se reflectă nu numai asupra alegerii încălţămintei sale, ci asupra întregului său stil – sau mai exact lipsa lui totală.
“Cal are un aspect care nu e diferit de aspectul meu personal când nu joc, adică pantaloni largi, tricouri care nu trebuie neapărat să fie pe mărimea mea, tunsoare de $13, încălţări comode.” spune Carell, glumind pe jumătate. “De fapt, stilul lui este un non-stil, un dezinteres complet în stil sau în propriul aspect. A renunţat să mai încerce să arate bine, şi cred că asta s-a reflectat în relaţia lui şi în respectul său de sine în general.”
Misiunea lui Jacob de a-l reface pe Cal începe cu o mică primare la mall.
“Jacob parcă are centura neagră la întâlniri”,explică Requa. “A atins al nouălea nivel de ‘afemeiere’ şi şi-a rafinat tehnica la un nivel absurd, în timp ce Cal e exact opusul. E un comic al opusurilor, care este imediat vizibil prin manifestările fizice ale fiecăruia.”
Ficarra crede că “datorită faptului că masculul alfa, Jacob, se vede ca pe un cadou pentru femei, el ia marile dureri pentru a se ascunde. Dar într-un fel el este la fel ca şi Cal, fiindcă amândoi s-au pierdut puţin în spatele respectivelor aparenţe.
Pentru a da imboldul unei transformări, producătorii au apelat la designerul de costume Dazna Pink, căreia i-a plăcut provocarea de a defini aspectele diferite. Transformarea lui Cal are loc în etape. “Îl vedem cumpărându-şi o nouă garderobă conţinând multe piese la comandă,apoi îl vedem acomodându-se, învăţând ce ii vine bine şi găsindu-şi propriul stil.” Pe măsură ce începe să se îmbrace mai bine şi să aibă grijă de el, Cal începe să se simtă mai bine în propria piele. Carell a simţit sta ca un punct de răscruce pentru personajul său. “Noul său simţ al stilului şi modul de gândire îl scot din tipul stagnant care devenise, şi femeile la asta răspund.” spune el. “Oricine îşi poate schimba hainele, dar el avea nevoie să îşi schimbe comportamentul.”
„A naibii dragoste” a fost filmat aproape în întregime în locaţii din vecinătatea Los Angelesului, cu localuri emblematice, cum ar fi Mall-ul Westfield Century City, unde Jacob îl duce pe Cal când are chef de cheltuit, şi faimosul Salon Christophe, unde Cal îşi aranjează tunsoarea. Pinot Bistro de pe Bulevardul Ventura deschide filmul ca fiind locul un Cal şi Emily iau nefasta cină.
Grădina iubită a lui Cal joacă un rol major în înţelegerea personajului. Arnold relatează “Când i se încheie căsnicia, la început îşi canalizează emoţiile în grijă pentru grădină.”
Echipa de design a avut un grădinar bun la bord, care a ajutat la decuparea peisajului după nevoile producătorilor. “Noi doar am consolidat aspectul, şi am pus un gard în spate pentru a face zona un spaţiu mai viabil către casă.”
Când Cal se mută, se duce într-un apartament micuţ, unul dintre cele 2 decoruri construite pe platourile Studiourilor Warner Bros. Producătorii si Arnorls au vrut să fie un contrast complet a casei pe care tocmai a părăsit-o, care includea şi curtea bine îngrijită.
Casa lui Jacob reflectă de asemenea stilul lui de viaţă actual. Pentru a fi incredibilul său spaţiu de burlac, puternic reliefat, producătorii au ales Rezidenţele Skyline renovate, create de renumitul arhitect Hagy Belzberg. Situate pe Sunset Strip pe Dealurile Hollywood, casa ultra-modernă, închisă cu geamuri, este considerată un prim exemplu de arhitectură contemporană. Cum nimeni nu locuia în acea casă la momentul respectiv, a fost uşor pentru Arnold şi echipa sa să facă unele ajustări necesare.
„Noi doar am scos ceea ce nu ne trebuia şi am pus câteva corpuri de mobilă proprii, i-am dat un aer mai auster.” spune el. “Casa lui Jacob e un indiciu despre goliciunea personajului. Se aude ecoul acolo; e foarte impersonal, dar în acelaşi timp e aranjat cu mult gust.”
Printre cele mai semnificative decoruri din film, se află barul, numit Plus, care este locul în care Hannah îl cunoaşte pe Jacob, şi în care Jacob îşi transferă latura de mentor asupra nestăpânitului Cal. Barul este construit în platoul 19 în Studioul Warner Bros.
“Realizând cât de mult din film se petrece în bar, am ştiut imediat că trebuie să fie un decor nu o locaţie” povesteşte Arnold. “O mare parte din metamorfoza lui Cal are loc acolo, şi am avut nevoie să putem arăta asta”.
Producătorii au vrut ca Plus să arate în primul rând la genul de loc în care merge Jacob. Barul în sine include suprafeţe dure, cu lucrări în piatră, sticlă de culoarea chihlimbarului, şi era foarte elegant. Ca o reprezentare a numelui, s-au pus blocuri de lemn în formă de plus pe pereţii de lângă separeuri. “Blocurile de lemn asigurau o suprafaţă mai moale, planuri sus şi jos pe care Andrew Dunn a putut să le lumineze ca să creeze nişte tipare interesante, schimbătoare.”
Pe lângă ideea de a crea un mediu de lucru diversificat pentru distribuţie şi echipă, producătorii vroiau să creeze şi o producţie “verde”, ecologistă. Pentru aceasta, au stabilit ca bază o caravană de rulote noi, opere de artă, care asigură energie solară la cabinele fiecărui actor, birou, cabină de proba sau machiaj ş.a.m.d. Tabără era operată de Robert Meisner, care ajusta frecvent panourile pentru a atrage cât mai multă lumină solară către rulote. Adiţional la economia de energie si bani, un avantaj al sistemelor cu energie solară este că în timp de generează energie, nu produce zgomote sau vibraţii.
“Taberele sunt de obicei locuri zgomotoase, dar sistemul cu energie solară era total diferit” comentează Ficcara. “Aşa că nu numai că a fost o experienţă grozavă din punct de vedere al mediului, dar ca regizor, mi-a prins bine un decor drăguţ şi liniştit.”
Pe tot parcursul filmărilor, tabăra bazată pe energie solară şi alte iniţiative verzi erau centrale producţiei, fie în studio sau la locaţie. Majoritatea scenelor de inceput au fost făcute în Valea San Fernando, incluzând Liceul Taft din Dealurile Woodland, Şcoala generală Portola în Tarzana şi Liceul Grant în Van Nuys, care au reprezentat şcolile lui Robbie şi Jessica. Sala de Fitness Equinox din Dealurile Woodland, locul in care Jacon îl duce pe Cal să se antreneze, iar El Torito Grill la Galeria Sherman Oaks joacă un rol important în relaţia dintre Hannah şi Richard.
De la prima dragoste, până la o despărţire devastatoare, şi tot ce se petrece între, relaţiile sunt punctul de interes pentru A naibii dragoste – o comedie pentru toate vârstele.
“Pe lângă faptul că era foarte amuzant, mi-a plăcut tema despre dragoste adevărată a filmului, ideea că există un suflet pereche pentru fiecare, că trebuie să fii dispus să lupţi pentru persoana aceea indiferent ce se întâmplă.” Spune Steve Carell. “Dacă dragostea nu cucereşte toate obstacolele, le cucereşte pe majoritatea, şi datorită capacităţii de recuperare a inimii umane, putem găsi un mod de a face lucrurile să meargă. Starea inspirată de film este una plină de speranţă şi dulce.”
Denise Di Novi aprobă: “Acest film spune o poveste – mai multe, de fapt – despre cât de greu este să faci o relaţie sa meargă, dar cât de important e să o menţii. Exista cineva acolo pentru oricine, şi cred că publicul se va regăsi în asta, şi vor râde sau plânge împreună cu personajele”.
John Requa a crezut întotdeauna că: “dragostea este o incredibilă forţă pe care toţi încercăm să o cuantificăm, cu care ne luptăm toţi. Iar acest film arată diferite finaluri ale acestui spectru. Cal, pe de o parte a avut o iubire care reprezenta o parte vitală pentru el şi care a crezut că i se cuvine, iar apoi pentru Jacob e ceva de groază.”
“Povestea nu implică numai mult râs, dar şi mult sentiment”. Concluzionează Glenn Ficcara. “Cred că perspectivele diferite ale aceluiaşi subiect vor da fiecărui spectator ceva în care să se regăsească. Să recunoaştem, toţi am trecut prin aşa ceva”.
Echipa
Steve Carell (care îl interpretează pe Cal, dar este şi producător) este unul dintre cel mai căutaţi actori de comedie de la Hollywood. Câştigătorul unui Emmy al Comedy Central – “The Daily Show with Jon Stewart”, Carell s-a mutat cu succes la televiziuni cu audienţă maximă şi apoi în lumea filmului cu acelaşi aplomb. Eforturile lui Carell şi succesele în actorie, scris şi producţie, au asigurat un segment important în crearea propriei companii de producţie, Carousel Production, A naibii dragoste fiind primul film produs de ei.
Filmografia lui include “Anchorman: The Legend of Ron Burgundy,” “Bruce Almighty,” “Bewitched” si “Dan in Real Life.”
Carell a încheiat recent un tur de 7 sezoane la adaptarea americană a cunoscutului serial britanic al lui Ricky Gervais, “The Office”, aducându-i lui Carell 5 nominalizări la Emmy pentru cel mai bun actor de comedie, şi o nominalizare ca si producător la categoria Cest Series. În 2006, Carell a câştigat Globul de Aur pentru Cea Mai Bună Interpretare a Unui Actor în Serial de Televiziune – Musical sau Comedie, urmat de alte 5 nominalizări pentru munca la seriale de televiziune. În 2007 şi 2008 a împărţit Premiul SAG pentru Interpretare Extraordinară a unui ansamblu într-un serial de comedie.
Carell a încheiat recent filmările pentru “Seeking a Friend for the End of the World”, cu Keira Knightley, care va fi lansat in 2012. Va începe în această toamnă producţia la drama “Great Hope Springs”, cu Meryl Streep şi Tommy Lee Jones, şi apoi va continua cu comedia “Burt Wonderstone”, în care Carell va ilustra un magician.
Ryan Gosling (care îl interpretează pe Jacob) a fost onorat pentru munca sa într-o gamă largă de roluri, în filme independente şi în producţii ale studiourilor majore. A câştigat o nominalizare la Oscar şi a câştigat un premiu Independent Spirit, ambele pentru interpretarea sa în filmul “Half Nelson” din 2006. Pentru interpretarea profesorului Gosling a adunat nominalizări la SAG şi la Critics’ Choice; a fost numit Cel Mai Bun Actor la festivalurile de film Stockholm şi Seattle; a câştigat votul juriului pentru cea mai buna interpretare în rol masculin.
Gosling a debutat în film în 2000 cu drama “Remember the Titans” cu Denzel Washington. Rolul său definitoriu a venit anul următor, când a jucat în drama independentă “The Believer”, care a câştigat premiul Juriul la festivalul de film Sundance 2001. Interpretarea i-a adus prima nominalizare la premiile Independent Spirit, precum şi o nominalizare la London Film Critics’ Circle şi premiul pentru Cel Mai Bun Actor Străin de la Russian Film Critics Guild.
Julianne Moore (care o interpretează pe Emily) a încheiat recent filmările la producţia HBO “Game Change,” un film bazat pe best-seller-ul lui John Heilemann şi Mark Halperin, în care interpretează rolul Guvernatorului din Alaska, Sarah Palin. În curând va începe munca alături de Steve Coogan şi Alexander Skarsgård la filmul lui Scott McGehee şi David Siegel, “What Maisie Knew,” adaptat după nuvela cu acelaşi nume a lui Henry James, apoi I se va alătura lui Jeff Bridges în filmul de groază al lui Sergey Bodrov “Seventh Son.”
Cel mai recent a fost văzută jucând alături de Annette Bening şi Mark Ruffalo in filmul “The Kids are All Right,” al Lisei Cholodenko, pentru care Moore a câştigat nominalizări pentru Cea Mai Bună Actriţă si la Globul de Aur şi la premiile BAFTA.
Moore este a noua persoană din istoria Academiei de film care a primit 2 nominalizări la Oscar în acelaşi an, la categoria Cea Mai Bună Actriţă pentru filmul “Far From Heaven” şi la categoria Cea Mai Bună Actriţă în Rol Secundar pentru filmul “The Hours”.
În plus, ea a primit multe laude de la critici pentru rolul din “Far From Heaven”, inclusiv de la National Board of Review, Los Angeles Film Critics and Broadcast Film Critics, printre alţii. A câştigat, de asemenea, premiul Independent Spirit pentru Cea mai Bună Actriţă pentru interpretarea sa din film li a fost nominalizată la Globul de Aur şi la premiile SAG pentru aceeaşi categorie. Printre numeroasele laude pentru filmul “The Hours”, regizat de Stephen Daldry şi bazat pe romanul câştigător de Pulitzer cu acelaşi nume al lui Michael Cunningham, ea a fost nominalizată la premiile SAG pentru Interpretare Extraordinară În Rol Secundar.
După câştigarea BFA la Artă Scenică la Universitatea din Boston, Moore a jucat în câteva producţii de teatru, inclusiv piesa lui Caryl Churchill “Serious Money”, “Ice Cream” şi “Hot Fudge” la Teatrul Public. A apărut în Minneapolis in producţia Teatrului Guthrie pentru “Hamlet”, şi a participat într-o producţie de atelier a piesei “The Father” a lui Strindberg, cu Al Pacino şi în “An American Daughter” a lui Wendy Wasserstein, cu Meryl Streep. Moore a debutat pe Broadway în 2006 în producţia lui Sam Mendes, “The Vertical Hour”, o piesă scrisă original de David Hare.
Moore semnează cu succes o serie de cărţi pentru copii, „Freckleface Strawberry” şi „Freckleface Strawberry and the Dodgeball Bully”, şi o a treia carte, „Freckleface Strawberry: Best Friends Forever”, care va fi lansată în Septembrie. În plus, o piesă de teatru inspirată de aceste cărţi este în curs de realizare.
Emma Stone (care o interpretează pe Hannah) este una din dintre cele mai căutate tinere actriţe de la Hollywood, reuşind să adune laudele atât ale publicului, cât şi a criticilor, pentru rolul lui Olive în comedia lui Will Glick, „Easy A”. Interpretarea ei din „Litera Stacojie” i-a adus o nominalizare la Globul de Aur pentru Cea Mai Bună Interpretare a unei Actriţe într-un film Musical sau Comedie, şi, de asemenea, un Premiu MTV pentru Cea Mai Bună Interpretare Într-o Comedie şi o nominalizare pentru Premiul BAFTA pentru Artist în Creştere. Poate fi văzută în această lună în producţia lui Gluck “Friends with Benefits” alături de Justin Timberlake şi Mila Kunis, şi apoi în “The Help”, o adaptare a romanului lui Kathryn Stockett New York Times. Stone şi-a împrumutat vocea comediei animate “The Croods”, împreună cu Ryan Reynolds şi Nicolas Cage. “The Croods” este despre o societate preistorică în care supremaţia omului este ameninţată de invenţii noi, cum ar fi focul. Va apărea de asemenea în “Movie 43” şi în mult aşteptatul film al lui Marc Webb, “The Amazing Spider-Man,” alături de Andrew Garfield în rol principal.
În trecut, a jucat în “Paperman,” alături de Jeff Daniels şi Ryan Reynolds. Filmografia ei mai include comedia animată “Marmaduke,” comedia celebră “Zombieland,” comedia romantică “Ghosts of Girlfriends Past,” “The House Bunny,” “The Rocker,” şi comedia lui Judd Apatow “Superbad”. În ceea ce priveşte televiziunea, Stone punctează seria Fix “Drive” şi filmul VH1 “The New Partridge Family.” A mai fost invitată în seriale ca “Malcolm in the Middle,” “Medium,” “Lucky Louie” şi “The Suite Life of Zack and Cody.”
Glenn Ficarra şi John Requa (regizori) s-au întâlnit la Pratt Institute, unde studiau amândoi filmul. Lucrează împreună de atunci, şi ca scenarişti şi ca regizori.
Dan Fogelman (scenarist) lucrează pentru Studiourile Pixar şi Walt Disney. Primul său succes a fost filmul “Maşini”, regizat de co-fondatorul Pixar John Lasseter, urmat apoi de “Bolt” şi “O poveste încâlcită”.
Lista lui Fogelman include “Fred Claus” din 2007, cu Vince Vaughn şi filmele ce urmează să apară: “My Mother’s Curse”, cu Barbra Streisand şi Seth Rogers in rolurile principale şi “Last Vegas”, in regia lui Peter Chelsom.
In 2003, Fogelman creează şi produce serialul “Ca-n familie”. Munca sa în televiziune include “Lipshitz Saves the World,” pentru NBC, cu Leslie Nielsen si “Doi bărbaţi şi jumătate” pentru Fox.
Originar din New Jersey, Fogelman a absolvit Universitatea din Pennsylvania, care a inclus un an de studiu la Oxford.