Madonna vine în România
După aproape doi ani de tratative, Madonna vine în România 26 august 2009, la numai 10 zile după ziua ei de naştere (16 august 1958). Artista dorea acest lucru, dar nu s-a putut găsi în România un stadion care să îndeplinească condiţiile pentru un eveniment muzical de asemenea calibru. În cele din urmă, s-a găsit o soluţie mai puţin obişnuită: concertul va vea loc în Parcul Izvor din Bucureşti. Spectacolul face parte din prelungirea turneului mondial Sticky & Sweet Tour, care a avut un succes uriaş în a doua jumătate a anului 2008, bătând mai multe recorduri în domeniu. Prelungirea turnelui va conduce la depăşirea şi mai multor recorduri, şi n-ar fi exclus ca includerea unor ţări precum Serbia, România şi Bulgaria să fi ţinut cont şi de acest aspect.
Sticky & Sweet Tour este deja considerat cel mai bine vândut turneu al unui artist solo, cu încasări de 281,6 milioane de dolari. În 2008, turneul a fost vizionat de peste 2,3 milioane de spectatori din 58 de oraşe, înregistrând pretutindeni recorduri la vânzările de bilete.
Invitatul special al concertului este DJ Paul Oakenfold, artistul care deschide toate show-urile din cadrul turneului Sticky & Sweet Tour. Paul Oakenfold este considerat unul dintre cele mai importante nume din cultura de club modernă. A remixat piese de Rolling Stones, U2, Madonna, Justin Timberlake, Snoop Dog, Muse, New Order, The Cure, Massive Attack şi chiar Elvis Presley, şi a fost producătorul trupei britanice The Happy Mondays.
Laura Coroianu, CEO Emagic, organizatorul concertului din România, a declarat: „Sticky & Sweet este una dintre cele mai impunătoare producţii de spectacol din istoria entertainment-ului mondial, angrenând resurse umane, financiare şi tehnice demne de Cartea Recordurilor. Organizarea acestui show reprezintă ocazia perfectă pentru un nou eveniment Vodafone Best Music, Madonna fiind probabil artistul cel mai aşteptat de publicul din România. În ceea ce priveşte Emagic, această producţie va încununa eforturile noastre începute acum mai bine de trei ani, de a include definitiv România pe harta marilor turnee internaţionale”.
Spectacolul se întinde pe parcursul a două ore, fiind împărţit în patru părţi, fiecare dedicată unei perioade muzicale. Prima parte, “The Pimp”, este un omagiu adus anilor ‘20 şi stilului “gangsta’ pimp”, din muzica modernă. În a doua parte, intitulată “Old School”, Madonna reiterează stilul anilor ‘80, gen care a consacrat-o. Spectacolul continuă cu o secţiune destul de controversată, dedicată muzicii şi dansului din folclorul balcanic, unde se regăsesc puternice influenţe din muzica ţigănească. Ultima parte a spectacolului este reprezentată de secţiunea “Rave”.
Tot spectacolul necesită o echipă de dansatori şi instrumentişti, două scene, costumaţii extravagante create de 36 de designeri, 3.500 de elemente de garderobă şi bijuterii în valoare de un milion şi jumătate de euro.